BMW Group swą potwierdza pozycję na rynku premium

LeadPhoto BMW Group swą potwierdza pozycję na rynku premium
Rok 2014 to potwierdzenie wysokiej pozycji BMW Group w Polsce wśród nabywców aut klasy premium. W 2014 roku na rynek trafiło 16 nowych i uaktualnionych BMW i MINI, tym samym młoda gama modelowa odpowiada na odmienne potrzeby kierowców.
Content

BMW ponownie na szczycie

Rok 2014 przyniósł BMW wzrost sprzedaży o 23%. Najpopularniejszymi modelami w portfolio marki okazały się BMW X5 (1404 zarejestrowane samochody) oraz BMW X3 (1398 rejestracji). Tym samym BMW zajmuje pozycję lidera w segmentach modeli X5 oraz X3/X4. Na trzecim miejscu uplasowały się limuzyny klasy executive BMW serii 5 z liczbą 1096 rejestracji.

Do wyników marki przyczyniły się także wprowadzone na rynek nowości. Ofertę pojazdów segmentu SAV (Sports Activity Vehicles) poszerzono o model BMW X4, który od chwili swojej premiery w połowie roku trafił do 361 kierowców. Seria 4 osiągnęła wynik 436 rejestracji (w porównaniu z 90 w 2013 roku).

Submarka BMW i zanotowała na polskim rynku wynik lepszy od spodziewanego: 42 zarejestrowane BMW i3. Wynik zyskuje na znaczeniu w porównaniu do wielkości rynku aut elektrycznych, który w 2014 roku wyniósł 81 sztuk.

2014 okazał się dobry także dla najmocniejszej na świecie litery M: odnotowała wzrost rejestracji aż o 53% (do 46 sztuk). Gama modelowa tej serii została ponadto poszerzona o nowe M3 i M4. Polscy klienci docenili również wersje M Performance standardowych samochodów. Popyt na te warianty wzrósł prawie o 60% do 186 samochodów.

Rok 2014 był także wyjątkowy w obszarze komunikacji marketingowej. Innowacyjne projekty BMW spotkały się z bardzo dobrym przyjęciem: wystawę kolekcji BMW Art Cars odwiedziło około 25 tys. osób, prowadzona w mediach społecznościowych kampania “#BMWstories” zaangażowała fanów marki, zaś publiczność dorocznego koncertu BMW Jazz Club, którego gwiazdą był Tomasz Stańko, wypełniła widownię Teatru Wielkiego. Marka BMW i3 była zaś patronem wprowadzenia do Polski modnego trendu „urban farming“.

Nowe MINI kreuje miasto

Dzięki wejściu na rynek nowej generacji podstawowego modelu MINI, a później jego pięciodrzwiowej wersji, marka MINI zamknęła rok wynikiem 901 zarejestrowanych aut (wzrost o 15%). Nowe MINI spotkało się z ogromnym zainteresowaniem klientów - zarejestrowano 326 sztuk wersji podstawowej, czyli o 70% więcej w porównaniu z 2013 rokiem. Najpopularniejszym modelem w 2014 r. po raz kolejny było MINI Countryman z 499 nowymi autami na polskich drogach. Marka zaczyna nowy rok mocnym akcentem. W 2015 roku średni wiek portfolio modelowego MINI wyniesie 2,5 roku - będzie więc najmłodsze od wielu lat. Przyczyni się do tego również zaplanowana premiera nowego MINI Clubmana.

W nadchodzących miesiącach MINI wciąż będzie integrować swoich fanów, m.in. w nowej restauracji Aioli inspired by MINI przy Placu Konstytucji w Warszawie.

Bestsellery na dwóch kołach

BMW wzmocniło swoją pozycję także w segmencie motocykli. BMW Motorrad zamknął 2014 rok z liczbą 982 motocykli, a więc wzrostem o 29%. Marka zdobyła 23,5% udziału w rynku motocykli z silnikami o pojemności ponad 500 cm3, zaś dziewięć maszyn BMW znalazło się na liście najlepiej sprzedających się motocykli w Polsce. W 2015 roku BMW Motorrad planuje wprowadzić na rynek pięć nowych modeli, co ugruntuje mocną pozycję w tym segmencie.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!