BMW kończy prace nad nową serią 1

LeadPhoto BMW kończy prace nad nową serią 1
Na torze testowym BMW w Miramas w południowej Francji trwają obecnie jazdy testowe zamaskowanych przedseryjnych BMW serii 1 trzeciej generacji. Prace nad autem trwały 5 lat, odtąd auto nie będzie już tylnonapędowe.
Content

Na przód i 4x4
Niemiecki producent podkreśla, że nowe BMW serii 1 będzie oferować większą zwinność zarówno z nowym napędem na przednie koła, jak i z inteligentnym napędem na cztery koła BMW xDrive. Kierowcy bezpośrednio odczują szybką i precyzyjną reakcję samochodu, która zapewnia optymalne wrażenia z jazdy - mówi Peter Langen, szef Driving Dynamics w BMW Group.

Transfer technologii z BMW i3
W nowej serii 1 firma BMW wykorzystała wszystkie doświadczenia zdobyte w ostatnich latach w modelach z napędem na przednie koła. Kluczowym elementem ma być technologia ARB (ograniczenie poślizgu kół bezpośrednio w aktuatorze) znana z BMW i3s, która teraz debiutuje w samochodzie z silnikiem spalinowym. Zdaniem BMW to rozwiazanie zdecydowanie poprawia trakcję, ułatwiając jednocześnie znacznie bardziej czułą i szybszą kontrolę.

Technologia ARB, wchodząca w skład wyposażenia standardowego BMW serii 1, obejmuje układ kontroli poślizgu umieszczony bezpośrednio w sterowniku silnika, a nie w sterowniku DSC (Dynamic Stability Control). Bez długich ścieżek sygnałowych informacje są przekazywane trzykrotnie szybciej, przy czym szybkość działania odbierana przez kierowcę jest w rzeczywistości nawet dziesięć razy wyższa. W ścisłej współpracy z funkcją DSC ograniczenie poślizgu kół bezpośrednio w aktuatorze znacznie zmniejsza podsterowność spotykaną zwykle w pojazdach z napędem przednim. Wyposażenie standardowe obejmuje również układ BMW Performance Control (rozkład momentu kątowego) dodatkowo zwiększający zwinność poprzez dynamiczną interwencję hamulca. Sztywność karoserii poprawiają dodatkowe wzmocnienia, tzw. „bumerangi” w tylnej części samochodu. „Szeroka integracja wszystkich aspektów związanych z dynamiką jazdy, jak również nowa, innowacyjna funkcja kontroli trakcji zapewniają zupełnie nowe wrażenia z jazdy,” mówi Holger Stauch, menedżer projektu BMW serii 1.

Najmocniejszy 4-cylindrowy silnik BMW
W ofercie silników nowego BMW serii 1 wyróżnia się nowa jednostka 4-cylindrowa. BMW M135i xDrive jest wyposażone w silnik w technologii BMW TwinPower Turbo, który dostarcza 306 KM mocy. W motorze zastosowano wzmocniony układ korbowy, nowe tłoki i korbowody, większą turbosprężarkę, jak również zoptymalizowane wtryskiwacze paliwa.

Więcej przestrzeni w środku
Producent podkreśla, że BMW serii 1 zrobiło duży krok naprzód w kwestii przestronności wnętrza. Nowa konfiguracja z napędem przednim, poprzecznie umieszczonym silnikiem i niskim tunelem centralnym daje znacznie więcej miejsca w środku niż w poprzednim modelu, szczególnie na tylnych siedzeniach. Przestrzeń na nogi dla pasażerów siedzących z tyłu zwiększyła się o 33 milimetry, a przestrzeń nad głową o 19 milimetrów. Wsiadanie do tylnych miejsc jest teraz łatwiejsze, a pojemność bagażnika wzrosła o 20 litrów do 380 litrów.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!