BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé

LeadPhoto BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé
BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé, które zostało zaprezentowane podczas festiwalu Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2013, to pierwszy owoc współpracy firm BMW i Pininfarina. Model jest unikatem, który obrazuje ekskluzywną interpretację luksusowego BMW Coupé autorstwa Pininfariny. Ścisła współpraca stylistów obu firm zaowocowała powstaniem pojazdu o nowej motoryzacyjnej tożsamości, który imponuje wyrazistym charakterem oraz aspiruje do grona modeli luksusowych.
Content

Studio Pininfarina to jedna z najbardziej uznanych marek w świecie samochodowego designu. Historia firmy zaczyna się w latach 30-tych XX wieku, gdy zasłynęła ona jako biuro projektujące wyjątkowe pod względem stylistycznym karoserie dla aut koncepcyjnych i modeli o ograniczonej liczbie egzemplarzy. Dziś Pininfarina to jeden z liderów designu we Włoszech, a działalność firmy wykracza dalece poza przemysł motoryzacyjny. Studio zajmuje się m.in. designem przemysłowym i projektowaniem produktów dla innych segmentów rynku. Dzięki współpracy z licznymi partnerami z branży motoryzacyjnej studio Pininfarina zyskało reputację projektanta wyznaczającego trendy. Podstawowe cechy designu Pininfarina to prostota i harmonia wyglądu i tekstury wykorzystanych materiałów, przy zachowaniu idealnych proporcji oraz wysokiej funkcjonalności.

Starannie dopracowana stylistyka pojazdu zaciekawia już od pierwszego wejrzenia. Pełne rozmachu płaszczyzny oraz zwarte, wyraziste kontury wyróżniają eleganckie nadwozie, które zachowuje proporcje typowe dla BMW – duży rozstaw osi, masywną maskę i cofniętą kabinę. Jednocześnie pojazd wyróżnia się stylistyczną równowagą i harmonią – technologiczne zaawansowanie, dynamika i precyzja BMW łączy się tu z kunsztem designerskim studia Pininfarina.

Projektanci BMW i Pininfariny włożyli wiele wysiłku aby nadać nadwoziu BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé odpowiednie proporcje. Zarys sylwetki i wypukłe boczne linie przewężenia budują wrażenie dynamicznej elegancji oraz sprawiają, że nadwozie staje się bardziej zwarte i atletyczne. Jednocześnie, oszczędne i precyzyjne kontury optycznie wydłużają sylwetkę pojazdu i podkreślają jego nowoczesny charakter. Poniżej linii przewężenia od wylotu powietrza za przednim kołem aż po tył rozciąga się wyraziste przetłoczenie, stanowiące przeciwwagę dla linii dachu i przydające stylistycznej lekkości i dynamiki tylnej części nadwozia. Wszystkie linie zaprojektowano z niezwykłą starannością. Wraz ze swym biegiem stają się one mniej lub bardziej wyraziste, a dzięki zmiennej grze światła i cienia, świetnie eksponują sąsiadujące płaszczyzny. Boczną część nadwozia wzbogacono o szereg interesujących detali takich jak matowo-polerowany element dekoracyjny za przednim kołem, w którym znalazło się miejsce na kierunkowskaz. Kolejnym charakterystycznym elementem stylizacji BMW jest tzw. Hofmeister kink, czyli charakterystyczne załamanie linii szyby u dołu tylnego słupka dachowego, które zostało idealnie wkomponowane kształt nadwozia. Umieszczone za nim logo V12 zdradza jak mocna jednostka napędza BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé. Natomiast napis Pininfarina na panelu bocznym podkreśla decydującą rolę jaką włoska firma odegrała podczas tworzenia tego wyjątkowego pojazdu.

Uzupełnieniem dynamicznej i eleganckiej sylwetki BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé są dedykowane 21-calowe felgi. Dzięki zastosowaniu matowego i polerowanego aluminium, a także czerni i ciemnego chromu, pięć potrójnych ramion tworzy wrażenie niezwykłej głębi. Stylistycznie felgi te stanowią połączenie klasycznego szprychowego designu z nowoczesnym pięcioramiennym wzorem obręczy. W tylnej części nadwozia uwagę przykuwa połączenie linii dachu z płaszczyzną pokrywy bagażnika – starannie dopracowane słupki tylne płynnie przechodzą w kształt klapy przedziału bagażowego.

Wnętrze BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé odzwierciedla stylistykę nadwozia i stanowi połączenie nowoczesnej elegancji z ponadprzeciętną dynamiką. Swój klimat kabina zawdzięcza sportowo-ekskluzywnej stylizacji oraz bardzo wysokiemu poziomowi komfortu. Typowe dla BMW, płynne linie geometrii wnętrza wzbogacono o modyfikacje wprowadzone przez studio Pininfarina, które objęły zmiany kolorystyczne, wybór nowych materiałów oraz kształtów elementów wyposażenia drzwi, konsoli środkowej i deski rozdzielczej. Sygnowane przez studio Pininfarina modyfikacje zostały wprowadzone z poszanowaniem typowego designu marki BMW. Wnętrze nadal pozostaje zorientowane na kierowcę, imponując sportowym i eleganckim charakterem. Zaprojektowane przez Pininfarina fotele ze sportowymi podparciami bocznymi zapewniają wysoki komfort podróżowania. Wszystkie przełączniki i zegary zorientowano na kierowcę, co poprawia ergonomię i prostotę obsługi. Poziomy układ linii i płaszczyzn deski rozdzielczej potęguje wrażenie przestronności wnętrza. Linie te płynnie przechodzą na panele drzwi, gdzie zyskują na dynamice. Klamki wewnętrzne swym kształtem nawiązują do zarysu tylnych świateł i elementów dekoracyjnych bocznych paneli nadwozia. W tylnej części kabiny również udało się wygospodarować dużo przestrzeni. Osoby tam zasiadające mają do dyspozycji niemal tyle samo miejsca na nogi co w dużym luksusowym sedanie.

Źródło: BMW

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!