Globalna perspektywa rozwoju
Decyzja o budowie nowej fabryki podkreśla globalną perspektywę rozwoju BMW Group. Po dużych inwestycjach w Chinach, Meksyku i USA umacniamy lokalizację europejską, a tym samym globalną równowagę naszej produkcji pomiędzy Azją, Ameryką i Europą- mówi Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG. Europa jest największą lokalizacją produkcyjną BMW Group. Tylko w samym 2018 r. zainwestujemy ponad miliard euro w niemieckie zakłady produkcyjne w celu ich dalszej modernizacji i przygotowania do elektromobilności.
Auta elektryczne w każdej fabryce
Oliver Zipse, członek zarządu BMW AG odpowiedzialny za produkcję, dodaje: Każdy zakład BMW Group w Europie będzie w przyszłości produkował pojazdy zelektryfikowane. Również w naszej nowej siedzibie na Węgrzech będziemy w stanie montować pojazdy z silnikami spalinowymi i elektrycznymi na jednej linii produkcyjnej. Nowy zakład będzie produkować modele BMW, zwiększając wydajność naszej globalnej sieci produkcyjnej. W chwili rozpoczęcia produkcji wyznaczy nowe standardy elastyczności, cyfryzacji i produktywności.
Europa filarem
Europa jest dla BMW Group najważniejszym rynkiem zbytu: z 1,1 mln sztuk w 2017 r. prawie 45% wszystkich pojazdów firma sprzedała w Europie. Do końca czerwca 2018 r. BMW Group odnotowała wzrost na wielu rynkach w Europie, zwiększając dostawy o 1,2% w stosunku do ubiegłego roku do ponad 560 tys. sztuk.
Konkurencyjna lokalizacja w Europie
Debreczyn to idealna lokalizacja do rozbudowy sieci produkcyjnej BMW. Decydującymi powodami wyboru lokalizacji były bardzo dobra infrastruktura z odpowiednim połączeniem logistycznym oraz bliskość ugruntowanej sieci dostawców. Kolejnym decydującym plusem jest wykwalifikowana siła robocza na miejscu. W średnio- i długoterminowej perspektywie poza zespołem w samym zakładzie w całym regionie powstaną liczne miejsca pracy u dostawców i usługodawców.
BMW Group posiada przedstawicielstwo na Węgrzech od 2004 roku, od wielu lat utrzymując dobre relacje z dostawcami na Węgrzech, a w ubiegłym roku zakupiła tam materiały i usługi o wartości 1,4 mld euro.