Nowe BMW X4 bazuje technicznie na modelu X3, z zewnątrz nie sposób jednak pomylić tych 2 modeli. X4 ma bardziej sportowy charakter, opadający tył nawiązuje do modelu X6. W porównaniu z BMW X3 siedziska przednie są tu umieszczone niżej o 20 mm, a tylna kanapa swą formą sugeruje dwuosobowy charakter. Auto zachowuje atletyczny styl znany z całej rodziny serii 4.
Do pełnego temperamentu charakteru nowego BMW X4 doskonale pasują silniki, które można do niego wybrać: 3 benzynowe i 3 turbodiesle, wszystkie z rodziny BMW EfficientDynamics. Najmocniejszy silnik benzynowy w modelu X4 xDrive35i, 6-cylindrowa jednostka o pojemności 3,0 l, rozwija moc 306 KM i 400 Nm momentu obrotowego. Model ten potrzebuje na rozpędzenie się do 100 km/h 5,5 s. Potęga i oszczędność oraz niska emisja to także cechy modelu X4 xDrive35d. Rozwijając moc 313 KM i moment obrotowy 630 Nm, zużywa on średnio 6,0 l/100 km i emituje 157 g/km CO2. Ten 6-cylindrowy silnik R6 rozpędza auto do 100 km/h w 5,2 s. Najlepsze wyniki pod względem spalania i emisji uzyskuje jednak nowa generacja dwulitrowych turbodiesli. Np. w modelu X4 xDrive20d o mocy 190 KM i momencie 400 Nm z automatyczną 8-stopniową skrzynią biegów Steptronic zużywa on średnio 5,3 l/100 km.
W nowym BMW X4 widać, jak konsekwentnie BMW rozwija wizję inteligentnego połączenia kierowcy i samochodu ze światem zewnętrznym. Do najważniejszych nowości w systemie ConnectedDrive zastosowanym w nowym BMW X4 należą np. sterownik iDrive zintegrowany z gładzikiem (touch pad na wierzchu pokrętła), co pozwala wprowadzać w najłatwiejszy sposób litery i cyfry za pomocą palca, asystent parkowania, pełnokolorowy wyświetlacz przezierny Head-Up Display, nieoślepiający system głównych lamp dalekosiężnych oraz Driver Assistent Plus, obejmujący m.in. ostrzeżenie o niezamierzonym opuszczeniu pasa, aktywny regulator prędkości z funkcją Stop&Go oraz ochroną pieszych.