C-Aircross Concept: Kompaktowy SUV Citroena

LeadPhoto C-Aircross Concept: Kompaktowy SUV Citroena
Citroën prezentuje C-Aircross Concept - samochód koncepcyjny ukazujący wizję kompaktowego SUV-a. Oryginalna stylistyka i koncept nadwozia wnosi do typowej dla SUV-a dynamiki, płynną aerodynamiczną linię i nowe kolory. Zaprezentowany w ramach światowej premiery podczas Salonu Samochodowego w Genewie 7 marca br. C-Aircross Concept stanowi zapowiedź ofensywy Citroëna w segmencie SUV-ów.
Content


C-Aircross Concept pokazuje jak francuska marka interpretuje kompaktowego SUV-a z segmentu B, a nowy concept car rozpoczyna nowy etap we wdrażaniu strategii produktowej. Sylwetka modelu stanowi zapowiedź ofensywy w segmencie SUV-ów.

We wnętrzu znajdziemy wszystkie kluczowe elementy programu Citroën Advanced Comfort® z szeregiem zaawansowanych technologii ułatwiających codzienne użytkowanie samochodu, takich jak : wyświetlacz Head-Up Display, nawiązujący estetyką do zestawu wskaźników, jednoramienna kierownica z intuicyjnymi przełącznikami, kamera cofania czy indukcyjna ładowarka do smartfonów.

Model koncepcyjny C-Aircross stanowi zapowiedź kontynuacji ofensywy produktowej Citroëna na rynkach całego świata. Stylem nawiązuje do Nowego C3 i proponuje nową wizję kompaktowych SUV-ów, bezpiecznych i przebojowych. Spełnia również założenia programu Citroën Advanced Comfort®, a jego przestronne wnętrze kusi obietnicą relaksującego komfortu - mówi Linda JACKSON - Dyrektor Generalny Marki Citroën

Stylistyka SUV-A

Zdecydowanie optymistyczny Citroën C-Aircross Concept posiada nietypową w świecie SUV-ów, swoistą osobowość. Bryła nadwozia zwraca uwagę krótką i wysoko umieszczoną maską oraz masywnym przodem. Zapewnia on dobre proporcje całości nadwozia, a jednocześnie eksponuje płynne linie i muskularne kształty, dające poczucie bezpieczeństwa.

Projektanci Citroëna, pracujący nad modelem C-Aircross Concept, zdołali połączyć płynne kształty z typowymi dla SUV-a atrybutami, tworząc nadwozie o kompaktowych wymiarach (długość: 4,15 m, szerokość: 1,74 m, wysokość: 1,63 m). Jego sylwetka wydaje się wyższa dzięki elementom ochronnym opasującym dolną strefę nadwozia. C-Aircross Concept wyposażony został w przednią i tylną osłonę podwozia w czarnym kolorze, nakładki ochronne nadkoli oraz boczne listwy ochronne dolnych partii nadwozia. 18-calowe felgi o atletycznym, ciekawym kształcie świadczą o jego terenowych skłonnościach, a jednocześnie zapewniają wyższą pozycję za kierownicą.

Zgodnie z nową stylistyką marki, C-Aircross Concept przejął z kanonu marki zaokrąglony przód i dwupoziomowy układ świateł. Umieszczone w górnej części światła dzienne z diodami LED, zespolone z osłoną chłodnicy, zostały oddzielone od umieszczonych poniżej głównych świateł. C-Aircross Concept posiada mocno zarysowane tylne nadkola, pozwalające doskonale wyeksponować tylne światła 3D złożone z trzech pierścieni.

Ten sam efekt zawieszenia w powietrzu tworzą elementy ozdobne tylnych słupków i dachu. Podświetlone tylne słupki stanowią charakterystyczny element tego concept caru. Zostały zaprojektowane w formie aerodynamicznych żaluzji. Panoramiczne szklane połacie dachu pozwalają zwielokrotnić ilość światła wpadającego do wnętrza.

Kolejnym elementem przy projektowaniu C-Aircross Concept była aerodynamika w postaci przetłoczeń i wyprofilowań oraz w proporcjach nadwozia. Każda powierzchnia była analizowana pod względem generowanych strumieni powietrza. W celu dodatkowej poprawy aerodynamiki, samochód wyposażono w regulowane wloty powietrza w przednim zderzaku, wloty powietrza wbudowane w osłony dolnych krawędzi drzwi oraz tylny dyfuzor.

Citroën C-Aircross Concept posiada przeciwstawne drzwi, znacznie ułatwiające dostęp do wnętrza. Taki układ drzwi zwiększa komfort użytkowania. Stanowi nawiązanie do wcześniejszych modeli koncepcyjnych Aircross i CXperience.

Projektanci Citroëna zdecydowali się na muskularną, lecz jednocześnie stwarzającą wrażenie lekkości deskę rozdzielczą.

Oprócz jednoramiennej kierownicy z intuicyjnym zespołem przełączników, na desce rozdzielczej pojawia się wyświetlacz Head-Up Display, pokazujący wszystkie informacje dotyczące prowadzenia samochodu w polu widzenia kierowcy. Są one wyświetlane w kolorach, idealnie dopasowanych do intensywnej gry kolorów modelu. Pośrodku deski rozdzielczej znajduje się duży, 12-calowy dotykowy ekran o ciekawej grafice, dostarczający różnego rodzaju informacji dotyczących prowadzenia oraz rozrywek. Poniżej umieszczono dużą, sięgającą od przednich do tylnych siedzeń, środkową konsolę z szeregiem użytecznych schowków.

Komfort nowoczesnego SUV-A

Podobnie jak w nowym C3, wnętrze C-Aircross Concept w pełni wpisuje się w założenia programu Citroën Advanced Comfort®. Obszerne, zaprojektowane jak „kapsuła ochronna” i przyjazna przestrzeń, wyróżnia się szeregiem elementów sprzyjających dobremu samopoczuciu ciała i ducha kierowcy i pasażerów.

W dążeniu do maksymalnej praktyczności i funkcjonalności samochodu w codziennym użytkowaniu, kabinę C-Aircross Concept wyposażono w liczne schowki. Kierowca i pasażer z przodu mają do dyspozycji wnękę na drobne przedmioty. Jej wyprofilowana wkładka, nawiązująca do modelu C4 Cactus, zapobiega ślizganiu się przedmiotów. Codzienne użytkowanie samochodu ułatwiają również duże kieszenie w płatach drzwi oraz ukryta wnęka na torbę pod środkową konsolą. Projektanci poświęcili także wiele uwagi fotelom, które wyposażyli w sakwy, wbudowane w tylną stronę oparć i boki, pełniące funkcję schowków. I wreszcie środkowa konsola, wyposażona w bardzo głęboki schowek i pierwszą przegrodę przeznaczoną na bezprzewodową ładowarkę smartfonów. W jej tylnej części znajduje się druga wnęka, przeznaczona do odkładania smartfonów. Jest ona również dostępna dla pasażerów siedzących na tylnych siedzeniach. Mają oni ponadto do swojej dyspozycji uchwyty na tablety, umieszczone z tyłu oparć przednich foteli i umożliwiające im oglądanie filmów oraz dyskretny, bezpieczny schowek na nie pośrodku tylnej kanapy.

Pasażerowie mogą liczyć na dużą boczną powierzchnię szyb oraz innowacyjne, stylizowane tylne słupki pozwalające wnikać światłu przez żaluzje do wnętrza auta. Duży, panoramiczny, otwierany szklany dach pozwala z doświetlić dziennym światłem wszystkie siedzenia.

Aby ułatwić prowadzenie, samochód wyposażono w intuicyjne elementy sterowania w kierownicy, a przydatne w prowadzeniu informacje są wyświetlane w polu widzenia. Wirtualny zespół zegarów jest wyświetlany na dużym, szklanym panelu. C-Aircross Concept jest wyposażony w wyświetlacz Head-Up Display i funkcję zapewniania widoczności do tyłu w wydaniu high tech. Tradycyjne lusterka boczne zostały zastąpione dwiema kamerami. Obraz z kamer jest przesyłany na ekran usytuowany w miejscu wewnętrznego lusterka wstecznego. Dla zapewnienia optymalnej widoczności wokół auta wyposażono je również w tylną kamerę umieszczoną pośrodku spojlera dachowego.

C-Aircross Concept wyposażony został w interfejs Człowiek-Maszyna. Zapewnia on kierowcy i pasażerom dostęp do licznych pokładowych funkcji za pośrednictwem centralnego, 12-calowego ekranu dotykowego. To prawdziwe centrum dowodzenia samochodu ułatwia jego użytkowanie oraz poszerza i powiększa optycznie wnętrze. Zainstalowany w samochodzie koncepcyjnym system informacji i rozrywki umożliwia każdemu z pasażerów korzystanie z informacji dotyczących trasy przejazdu dzięki nawigacji 3D CITROËN Connect Nav z dostępem do Internetu i funkcją poleceń głosowych. Każdy z pasażerów może też indywidualnie wybrać odpowiadającą mu muzykę czy wyświetlić ulubiony film.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!