C-HR Concept od Toyoty podczas Frankfurt Motor Show 2015

LeadPhoto C-HR Concept od Toyoty podczas Frankfurt Motor Show 2015
Podczas Salonu Motoryzacyjnego we Frankfurcie debiutuje nowy koncepcyjny crossover Toyota C-HR. Śmiały język stylistyczny nawiązujący do szlifowanego diamentu, nowoczesny napęd hybrydowy zapewniający prawdziwą radość z jazdy i nowa platforma TNGA tworzą nowoczesną, atrakcyjną całość. Druga wersja koncepcyjna modelu daje lepsze wyobrażenie, jak będzie wyglądała produkcyjna wersja tego kompaktowego crossovera. Premiera modelu, który ostatecznie trafi do salonów, odbędzie się podczas Salonu Motoryzacyjnego w Genewie w 2016 roku.
Content

Pierwsza Toyota C-HR Concept spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem podczas Salonu Motoryzacyjnego w Paryżu w 2014 roku. Zainspirowani reakcją publiczności projektanci opracowali drugą, pięciodrzwiową wersję koncepcyjną. Bardziej wyrafinowany, odważny projekt karoserii ma wywoływać żywe reakcje u osób zainteresowanych śmiałymi stylizacjami. Toyota liczy na zebranie podczas targów opinii potencjalnych klientów, z którymi później zapoznają się projektanci i inżynierowie odpowiedzialni za projekt.

Ten niezwykle innowacyjny, lekki i dynamiczny crossover z napędem hybrydowym zdecydowanie wyróżnia się na tle coraz bardziej homogenicznego rynku. Model powstał w zgodzie z intencją Akio Toyody, który obiecał w 2011 roku, że nie tylko będzie budował coraz lepsze samochody, ale przywróci kierowcom radość z jazdy. Kompaktowe rozmiary sytuują C-HR w segmencie C. Samochód jest zwinny i pakowny, co ma duże znaczenie przy miejskim trybie życia.

Stylistyka szlifowanego diamentu

Nowy pięciodrzwiowy C-HR Concept kontynuuje stylistykę poprzednika opartą na pełnym ekspresji motywie szlifowanego diamentu, uwidaczniającym się w karoserii o ściętych rogach, mocno wystylizowanym profilu kabiny pasażerskiej oraz w kształcie potężnego grilla.

Platforma TNGA (Toyota New Global Architecture)

C-HR Concept w uderzający sposób demonstruje zalety programu Toyota New Global Architecture. Innowacyjne, zintegrowane podejście do rozwoju samochodów, wprowadzane do kolejnych modeli od tego roku, obejmuje przede wszystkim napędy, platformy oraz innowacyjny proces produkcji. Zastosowanie TNGA w C-HR Concept zaowocowało zwiększeniem sztywności nadwozia, ulepszeniami podwozia i zawieszenia oraz obniżeniem środka ciężkości. Nowa konstrukcja lepiej amortyzuje zderzenia, zapewniając wysoki poziom bezpieczeństwa pasażerom i przechodniom.

Większa sztywność nadwozia i niższy środek ciężkości owocują stabilniejszym pokonywaniem zakrętów. Dzięki temu zawieszenie może być mniej sztywne, co podnosi komfort jazdy. Precyzyjne prowadzenie, zwrotność i stabilność dorównują, pomimo wyższego zawieszenia, najlepszym pod tym względem kompaktowym hatchbackom. Zastosowanie nowych technologii produkcji pozwoli szybciej przystosować linię produkcyjną do zmian designu i technicznych udoskonaleń. Strategia TNGA pozwala grupować samochody według podobnych cech i rozmiarów, aby mogły dzielić jak najwięcej strategicznych części i komponentów napędów. Takie podejście ograniczy zużycie zasobów o co najmniej 20%, uwalniając środki inwestycyjne na badania rozwojowe i doskonalenie produktów.

Nowy, bardziej wydajny napęd hybrydowy

C-HR wprowadza napęd hybrydowy do segmentu crossoverów. Bardziej kompaktowy układ hybrydowy nowej generacji pozwolił obniżyć masę samochodu. Zaawansowane, bardziej wydajne i kompaktowe baterie oraz niezwykle wydajny silnik spalinowy w znacznym stopniu ograniczyły zużycie paliwa i emisję CO2. Samochód hybrydowy to optymalny wybór przy dominujących obecnie warunkach drogowych.

Silnik benzynowy wykazuje się najwyższą na świecie wydajnością cieplną przekraczającą 40%. Kompaktowy silnik elektryczny o zwiększonej gęstości mocy współpracuje z najwyższej jakości baterią nowej generacji. Nowy pełny napęd hybrydowy Toyoty został opracowany w technologii TNGA – jest teraz łatwiejszy i bardziej intuicyjny w prowadzeniu. O radości z jazdy decyduje także układ kierowniczy, który szybciej reaguje na ruchy kierowcy.

Globalny projekt o europejskim pochodzeniu

Nowy C-HR Concept jest kolejnym wytworem nowej wizji Toyoty, zakreślonej przez Akio Toyodę w 2011 roku. Toyota uważa Europę za najbardziej wymagający rynek małych i średnich samochodów, dlatego firma powierzyła swojemu europejskiemu oddziałowi rolę definiowania przyszłych globalnych modeli z segmentów A, B i C. Toyota Motor Europe (TME) stała się też głównym ośrodkiem rozwoju produktów w kierunku jakości postrzeganej przez użytkowników oraz dynamiki pojazdów.

C-HR powstał w wyniku ścisłej współpracy projektantów z Japonii i Europy, która zapewniła dobre zrozumienie oczekiwań europejskich klientów i najnowszych trendów na Starym Kontynencie. Główną rolę odegrało tu studio ED2, europejskie centrum projektowe Toyoty pod Niceą. Entuzjastyczne przyjęcie pierwszego konceptu C-HR rok temu skłoniło Toyotę do kontynuowania prac nad przygotowaniem do rynkowej premiery nowoczesnego crossovera segmentu C.

Movie
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!