Ceny modelu Opel Insignia Grand Sport już od 25 940 euro

LeadPhoto Ceny modelu Opel Insignia Grand Sport już od 25 940 euro
Jeszcze w lutym będzie możliwe składanie zamówień na nowy model flagowy firmy Opel Insignia: wersja Grand Sport z ceną od 25 940 euro oraz wersja kombi Sports Tourer z ceną od 26 940 euro (cena z Vat w Niemczech). Nowa generacja Insignii wyróżnia się elegancką i sportową sylwetką o wzorowej aerodynamice (CD wynosi zaledwie 0,26 w przypadku pięciodrzwiowego modelu o sylwetce coupé) oraz posiada kompleksową ofertą innowacji technologicznych. Nowy model Insignii oferuje w standardzie systemy wspomagania kierowcy takie jak: system ostrzegania przed kolizją (FCA) z funkcją wykrywania pieszych, automatyczne hamowanie awaryjne, system ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta pasa ruchu z funkcją automatycznej korekty toru jazdy oraz monitorowanie odległości od poprzedzającego pojazdu. Znaczące zwiększenie bezpieczeństwa dopełnia aktywna pokrywa silnika, która poprawia ochronę pieszego w razie wypadku.
Content

Druga generacja Insignii opiera się na zupełnie nowej architekturze. Pojazd waży nawet o 175 kilogramów mniej niż dotychczasowy sedan i nawet o 200 kg mniej niż przestronne kombi Sports Tourer. Ta znaczna redukcja masy oraz nowy, precyzyjny układ kierowniczy przyczyniają się do poprawy dynamiki jazdy. Nowy flagowy model marki Opel debiutuje wraz z szeroką gamą wysokowydajnych silników oraz przekładni o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym, co zapewnia lepsze osiągi i pozwala na zmniejszenie zużycia paliwa. Zużycie paliwa w spodziewanych silnikach wolumenowych, dostępnych w modelu Grand Sport (benzynowy 1.5 turbo, wysokoprężny 1.6 CDTI) zmniejszono o 3–10% w porównaniu do dotychczasowych modeli o podobnych parametrach — obliczenia według światowej zharmonizowanej procedury badania pojazdów lekkich (WLTP).

Od początku sprzedaży dostępne są nowe silniki benzynowe i zaawansowane silniki wysokoprężne

Ofertę silników nowego Opla Insignii Grand Sport otwiera niedawno zaprojektowany silnik benzynowy 1.5 turbo dostępny w dwóch wersjach mocy. Podstawowy silnik ma moc 103 kW/140 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 7,3 l/100 km w cyklu miejskim; 4,7 l/100 km poza miastem; 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym; 129 g/km CO2) oraz moment obrotowy rzędu 250 Nm między 2000 a 4100 obr./min. Mocniejsza wersja silnika — o mocy 122 kW/165 KM — (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 7,0 l/100 km w cyklu miejskim; 4,9 l/100 km poza miastem; 5,7 l/100 km w cyklu mieszanym; 130 g/km CO2) ma wszystko, czego potrzeba, aby stać się bestsellerem wśród silników benzynowych dostępnych w modelach Insignii. W porównaniu z silnikiem 1.6 turbo (125 kW/170 KM) w dotychczasowym modelu nowy silnik oznacza mniejsze o średnio 3% zużycie paliwa według cyklu WLTP. 1,5-litrowy silnik wykonany w całości z aluminium, z bezpośrednim wtryskiem i turbodoładowaniem, ma największą pojemność skokową pośród wszystkich nowoczesnych trzy- i czterocylindrowych silników benzynowych marki Opel.

Kolejną atrakcją jest topowy silnik benzynowy nowego modelu Insignii. Silnik 2.0 turbo oferuje moc 191 kW/260 KM i maksymalny moment obrotowy rzędu 400 Nm między 3000 a 4000 obr./min (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 11,5 l/100 km w cyklu miejskim; 7,0 l/100 km poza miastem; 8,6 l/100 km w cyklu mieszanym; 197 g/km CO2). Pracę czterocylindrowego silnika 2.0 wspomaga zupełnie nowa, 8-biegowa przekładnia automatyczna o płynnych przełożeniach, a także zaawansowany napęd na wszystkie koła z wektorowaniem momentu obrotowego. W tym nowoczesnym napędzie na wszystkie koła dwa sprzęgła wielotarczowe zastępują tradycyjny mechanizm różnicowy tylnej osi i są w stanie w ułamku sekundy przyspieszyć obrót poszczególnych kół zależnie od sytuacji na drodze.

Ofertę napędów dopełnia nowa 6-biegowa przekładnia manualna przeznaczona do silników wysokoprężnych 1.6 o mocy 81 kW/110 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 4,6 l/100 km w cyklu miejskim; 3,6 l/100 km poza miastem; 4,0 l/100 km w cyklu mieszanym; 105 g/km CO2) oraz o mocy 100 kW/136 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 5,1 l/100 km w cyklu miejskim; 3,9 l/100 km poza miastem; 4,3 l/100 km w cyklu mieszanym; 114 g/km CO2). To nowe połączenie przekładni manualnej o zoptymalizowanym tarciu wewnętrznym i zaawansowanego silnika 1.6 CDTI o mocy 81 kW/110 KM zapewnia zmniejszenie zużycia paliwa o 10% w porównaniu ze zużyciem paliwa w dotychczasowym modelu podawanym według cyklu WLTP.

Ponadto firma Opel zaoferuje również zaawansowany silnik wysokoprężny 2.0 o mocy 125 kW/170 KM (zużycie paliwa w Grand Sport według NEDC: 6,7 l/100 km w cyklu miejskim; 4,3 l/100 km poza miastem; 5,2 l/100 km w cyklu mieszanym; 136 g/km CO2).

Pełny cennik dla nowego modelu Insignii dostępny będzie z chwilą rozpoczęcia przyjmowania zamówień. Ponadto, firma Opel poda dane dotyczące zużycia paliwa we wszystkich silnikach Insignii na podstawie przyszłych badań cyklu jazdy według WLTP i opublikuje te dane w pierwszym półroczu na stronie internetowej marki, aby zapewnić możliwie jak największą przejrzystość informacji.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!