Citroën E-MEHARI

LeadPhoto Citroën E-MEHARI
Na Salonie Samochodowym w Genewie 2016 Citroën przedstawił model koncepcyjny E-MEHARI stylizowany przez firmę Courrèges. W stylizacji tego czteromiejscowego kabrioletu o napędzie elektrycznym położono nacisk na funkcjonalność i przestrzeń, które wyeksponowano poprzez zestawienie bieli, symbolizującej światło, z kolorowymi akcentami. E-MEHARI, esencja pozytywnej energii i optymizmu, będzie od 1 marca ozdobą ekspozycji Citroëna na Salonie Samochodowym w Genewie.
Content

W prawie 50 lat po wprowadzeniu modelu Méhari w 1968 r. dwie francuskie marki spotykają się, by przedstawić wspólny projekt: model koncepcyjny Citroën E-MEHARI by Courrèges. Bazuje on na zaprezentowanym w grudniu 2015 r. Citroënie E-MEHARI, który stanowi nawiązanie do dawnego modelu tej marki, a zarazem zdecydowanie zwraca się ku przyszłości. Ten przyjazny dla środowiska, czteromiejscowy kabriolet o napędzie całkowicie elektrycznym, utrzymany w nowoczesnym i pogodnym stylu. Wspólnota ducha i charakteru obu marek sprawiła, że Citroën uznał dom mody Courrèges za najbardziej naturalnego partnera ipowierzył mu stworzenie specjalnej, ekskluzywnej wersji modelu E-MEHARI. Jacques Bungert i Frédéric Torloting, szefowie Courrèges, którzy wierzą w sens łączenia i krzyżowania różnych dziedzin kreatywności, podjęli to wyzwanie. Opracowaniem i realizacją modelu koncepcyjnego zajęli się projektanci z ich studia, wspólnie z Centrum Designu Citroëna. Efektem tej współpracy jest Citroën E-MEHARI by Courrèges. Przez ten projekt obydwaj partnerzy chcieli wykreować nowy, nieszablonowy styl. Współpraca Citroëna i Courrèges zaowocowała modelem koncepcyjnym otwartym na otoczenie i napędzanym elektrycznością z nowatorskiej baterii litowo-metalowo-polimerowej.

Citroën E-MEHARI by Courrèges zachowuje charakterystyczne drzwi modelu E-MEHARI, z przetłoczeniami nawiązującymi do karoserii oryginalnego Méhari, usztywnionej poziomym użebrowaniem. Najważniejszym motywem jest biel, obejmująca nie tylko kolor całego nadwozia, lecz także felgi, ozdobione tylko pomarańczowym pasem. Ten kolorowy motyw znajduje kontynuację w różnych miejscach nadwozia, przede wszystkim wzdłuż krawędzi pałąka ochronnego. Pałąk tylny zastąpiono dwoma ukośnymi pasami bocznymi, by nie ograniczać cennej przestrzeni. Wnętrze zostało zaprojektowane jako esencja komfortu i elegancji. Obicia drzwi są wykonane z luksusowej białej skóry; tablica rozdzielcza i tylne siedzenia celowo otrzymały kanciaste, architektoniczne kształty. Kolor pomarańczowy powraca w formie efektownych winylowych obwódek, biegnących wzdłuż tablicy rozdzielczej i charakterystycznie ukształtowanych otworów nawiewu powietrza. Kontrast bieli z pomarańczem występuje także na klamkach drzwi. Zdecydowanie nieszablonowa jest jednoramienna i jednobarwna kierownica; od schematów odbiega również podłoga z białymi dywanikami i skórzanymi wykończeniami. Samochód ma cztery pełnowymiarowe, wysoko umieszczone siedzenia i rozjaśniający wnętrze dach z matowego pleksiglasu. Po otwarciu tylnej klapy, zapewniającej dostęp do bagażnika, ukazuje się ekskluzywna seria bagaży. Złożona jest ona z trzech toreb podróżnych wykonanych z białej skóry z wykończeniami z pomarańczowego winylu, doskonale dopasowanych do stylu pojazdu.

Nowatorski, niszowy Citroën E-MEHARI by Courrèges przejmuje rozwiązania techniczne Citroëna E-MEHARI: całkowicie elektryczny napęd z użyciem technologii LMP® (bateria litowo-metalowo-polimerowa), opracowanej przez francuskich inżynierów z grupy Bolloré. Prędkość maksymalna wynosi 110 km/h, a zasięg w trybie jazdy miejskiej sięga 200 km. Naładowanie baterii do pełna przy użyciu stacji ładującej o natężeniu 16 A (stacje domowe lub publiczne typu Autolib) trwa 8 godz., a naładowanie jej ze standardowego gniazdka domowego prądem o natężeniu 10 A zajmuje 13 godz. Wysoki prześwit Citroëna E-MEHARI pozwala wjechać na każdą drogę. Koncepcyjny Citroën E-MEHARI by Courrèges uosabia ducha joie de vivre, łącząc piękno z użytecznością. Źródłem takiego charakteru samochodu jest jedna z naczelnych wartości wspólnych dla marek Citroën i Courrèges: optymizm. „Koncepcyjny Citroën E-MEHARI by Courrèges, inspirowany przełomowym modelem Méhari z 1968 r., jest pojazdem wyrażającym radość i zmysł poszukiwania przygód. Ten ekskluzywny, modny samochód to rewolucyjny model Citroëna, zrodzony z olbrzymiego doświadczenia konstruktorskiego firmy, w reinterpretacji domu mody Courrèges” , komentuje Linda Jackson, Dyrektor Generalny Citroëna. „Spoglądając w 1968 r., na puste, nieczynne stacje benzynowe na rue François 1er w Paryżu, Coqueline Courrèges jako jedna z pierwszych uświadomiła sobie, że ropy naftowej nie starczy nam na zawsze. Postanowiła wtedy, że czas zrobić coś dla dobra naszej planety i jeszcze w tym samym roku wjechała na wybieg pokazu mody domu Courrèges pierwszym zbudowanym przez siebie małym autkiem elektrycznym. W trzydzieści lat później Coqueline trwale otworzyła wrota dla samochodów o napędzie elektrycznym, dzięki rozwiązaniom technicznym jej słynnych prototypów, które wygrywały w swojej klasie imprezy z cyklu Challenge Bibendum. Od kiedy przejęliśmy jej firmę, Coqueline zajęła się tą dziedziną z jeszcze większą pasją, osobiście opracowując innowacyjne projekty, oparte na architekturze i systemach samochodu elektrycznego, by dalej zmieniać nasz sposób i styl życia. Współpraca z Citroënem była dla nas naturalnym posunięciem: chcemy wspierać wszelkie inicjatywy, które przyczyniają się do rozwijania nowych źródeł energii. Do przyszłości w tym zakresie podchodzimy optymistycznie”, mówią Jacques Bungert i Frédéric Torloting. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!