Citroën otrzymał znak doskonałości „Janus Commerce 2016” za projekt „La Maison Citroën”

LeadPhoto Citroën otrzymał znak doskonałości „Janus Commerce 2016” za projekt „La Maison Citroën”
Goście Salonu Samochodowego w Paryżu mogli zobaczyć w samym centrum stoiska Citroëna kolorową przestrzeń interaktywną oraz rekreacyjną, o nazwie „La Maison Citroën”. Marka proponuje oryginalną koncepcję wnętrza, przywodzącego na myśl komfortowy „kokon”. Zapowiada ona architektoniczną wizję przyszłych punktów sprzedaży Citroëna. Stylistyka przestrzeni ma pozwolić klientowi lepiej poczuć znaczenie hasła „Be Different, Feel Good”. Wzornictwo Citroëna zostało wyróżnione przez Francuski Instytut Wzornictwa, który przyznał marce znak doskonałości „Janus Commerce 2016”. Nowy design pojawi się w salonach marki w Polsce już w tym roku w Olsztynie oraz Tarnowie.
Content

Podczas tegorocznej, już 62. uroczystości wręczania nagród „Janus 2016” Arnaud Belloni, Dyrektor Marketingu i Komunikacji marki Citroën, odebrał nagrodę „Janus Commerce 2016”. Ceremonia odbyła się w Ministerstwie Spraw Zagranicznych przy Quai d’Orsay w Paryżu. Przewodniczył jej Matthias FEKL, sekretarz stanu ds. Handlu Zagranicznego, Promocji Turystyki i Obywateli Francuskich za Granicą.

Przyznana nam nagroda "Janus Commerce 2016" jest dla nas nagrodą za całokształt wysiłków w dziedzinie merchandisingu, który odzwierciedla nowe pozycjonowanie marki. Komfort, kolor, ciepło i nowoczesność to nieodzowne cechy naszych nowych punktów sprzedaży i ekspozycji samochodów. – powiedziała Karine Buisson Caillard, Global Brand Design Manager marki Citroën.

Marka Citroën opracowała nowe wzornictwo punktów sprzedaży oraz stoisk na międzynarodowych salonach. To podejście cieszy się wsparciem Francuskiego Instytutu Wzornictwa, o czym świadczy nagroda „Janus Commerce 2016”. Podkreśla ona znaczenie wartości użytkowej i popiera projekty, wykorzystujące wzornictwo do poprawy warunków życia i komfortu konsumentów.

Podczas ostatniego Salonu Samochodowego w Paryżu prawie milion odwiedzających stoisko Citroëna miało okazję poznać kolorową przestrzeń stoiska. Zaprezentowano im również wizję komfortu, która została wyrażona w produktach i samochodach koncepcyjnych: Nowym C3 lub CXPERIENCE oraz w architekturze stoiska zaprojektowanego przez studio AKDV, którego centrum stanowił „La Maison Citroën”.

Citroën opracował wystrój, na który składa się wykończenie z naturalnego drewna. Ściany zostały pokryte różnokolorowymi wyrazami, ustawiono fotele, ekrany informacyjne oraz akcesoria umożliwiające personalizację. Była to strefa relaksu, w której każdy element dekoracji miał swoje miejsce. Wnętrze, którego architektura ma na celu wydobycie cech marki, zapowiada przyszłe wzornictwo punktów sprzedaży Citroëna (według deklaracji producenta).

Projekty architektoniczne prezentowane w kategoriach „stoisko” i „punkt sprzedaży” zdobyły uznanie członków jury „Janus Commerce 2016” pod przewodnictwem Erica Ranjarda. Ogólna ocena uwzględniała dopasowanie innowacyjnej wizji twórczej do założeń marki w oparciu o pięć kryteriów (ekonomika, estetyka, ergonomia, etyka, emocje). Eksperci docenili „poczucie immersji, uzyskane dzięki olbrzymiemu ekranowi, elementom językowym odwołującym się do kluczowych pojęć Citroëna. To miejsce odzwierciedliło empatyczności marki Citroën, która jest bisko człowieka. Stąd wybór przyjaznych elementów typowych dla domowego otoczenia (wykładziny, zaokrąglone krawędzie, centralna wyspa, rodzinna atmosfera).

 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!