Civic po raz kolejny najszybszy

LeadPhoto Civic po raz kolejny najszybszy
Piąta i zarazem ostatnia z zaplanowanych na ten rok prób bicia rekordu okrążenia na europejskich torach wyścigowych zakończyła się sukcesem. Nowy rekord toru Hungaroring GP dla samochodu produkcyjnego z napędem na przednią oś to 2 min. 10,19 sek. Za sterami Civica Type R zasiadł mistrz świata Formuły 1 i aktualny kierowca NSX Super GT, Jenson Button.
Content

Wymagający tor
Kręty i wąski Hungaroring ma długość 4,38 km, nawroty o 180 stopni i skomplikowany układ szykan, co czyni go jednym z bardziej wymagających torów w Europie. Wspominając rekordowy przejazd, Jenson Button powiedział: Przyjechaliśmy na Hungaroring – gdzie w 2006 roku wygrałem bolidem Hondy swój pierwszy wyścig F1 – aby ustanowić nowy rekord okrążenia dla samochodu produkcyjnego z napędem na przednie koła i cieszę się bardzo z sukcesu!

Komentując zachowanie modelu Civic Type R, dodał: Pierwszą rzeczą, jaką zauważyłem po opuszczeniu pit lane’u, była neutralność samochodu. Należę do tych kierowców, którzy nie mają doświadczeń z pojazdami napędzanymi na przednią oś, więc była to dla mnie zupełna nowość. Type R jest jednak tak dobrze wyważony, że od samego początku prowadzenie było naprawdę przyjemnie i naturalne. Najbardziej zaskoczyło mnie to, jak późno można zdecydować się na hamowanie tym autem. Manualna skrzynia biegów też spisuje się bardzo dobrze. Większość samochodów ostatnio nie ma manualnych przekładni, jednak dobrze jest czuć, że wszystko jest w twoich rękach. Masz wtedy większą więź z samochodem.

Kolejny sukces
Honda ustanowiła rekord okrążenia na Hungaroringu podczas podobnego wyzwania w 2016 roku, wykorzystując poprzednią generację Civica Type R. Nowym, piątym z kolei rekordem dla samochodu z napędem na przednią oś, Honda kończy projekt Type R Challenge 2018. Pomysł cyklu startów powstał po pobiciu rekordu pętli Nordschleife toru Nürburgring w kwietniu 2017 roku, z czasem okrążenia wynoszącym 7 min. 43,8 sek. Civic Type R został wtedy uznany za najszybszy przednionapędowy samochód seryjny. Wszystkie sześć rekordów gruntuje pozycję modelu jako najszybszego samochodu w swojej klasie.

Wyzwanie polegało na tym, że pięciu kierowców wyścigowych Hondy testowało samochód na pięciu torach w Europie, ustanawiając nowe rekordowe czasy okrążeń dla seryjnie produkowanego samochodu z napędem na przednie koła. 

  • Kierowca WTCR, Tiago Monteiro, ustanowił rekord okrążenia toru Estoril w Portugalii, z czasem 2 min. 01,84 sek.
  • Matt Neal, Legenda Brytyjskich Mistrzostw Samochodów Turystycznych, pobił rekord okrążenia toru Silverstone w Wielkiej Brytanii, z czasem 2 min. 31,32 sek.
  • Bertrand Baguette, gwiazda japońskiej wyścigowej serii Super GT, przejechał okrążenie na torze Spa-Francorchamps Belgii w rekordowym czasie 2 min. 53,72 sek.
  • Kierowca WTCR, Esteban Guerrieri, ustanowił nowy rekord okrążenia na torze GP Magny-Cours we Francji, z czasem 2 min. 1,51 sek.

 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!