CLA i CLA Shooting Brake po liftingu

LeadPhoto CLA i CLA Shooting Brake po liftingu
Sportowa, ekspresyjna stylizacja Mercedesów CLA i CLA Shooting Brake jest teraz jeszcze bardziej wyrazista - w ramach modernizacji oba modele otrzymały przeprofilowane zderzaki, montowaną w standardzie, diamentową osłonę chłodnicy z czarnym wypełnieniem oraz nowe wzory lekkich obręczy. Zmiany objęły również wystrój kabiny, w której zastosowano nowe obicia foteli i pokryte chromem instrumenty. Wśród opcjonalnych dodatków zwiększających komfort i bezpieczeństwo pojawiły się zaawansowane reflektory diodowe, bezkluczykowe otwieranie pokrywy bagażnika oraz jeszcze większe możliwości integracji smartfona z pokładowym systemem auta.
Content

Nowy mistrzem wydajności jest wariant CLA 180 d BlueEFFICIENCY Edition z jednostką wysokoprężną o mocy 109 KM, zużywający zaledwie 3,5-3,6 l/100 km. Modele Mercedes-AMG CLA 45 4MATIC Coupé oraz Shooting Brake wyróżniają się teraz jeszcze agresywniejszą stylizacją i zmodyfikowanym wnętrzem. To jedne z najmocniejszych samochodów w swoim segmencie - do ich napędu służy 2-litrowy silnik turbo o mocy 381 KM oraz 475 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Zmodernizowana wersja CLA Coupé swoją oficjalną premierę świętowała podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku (od 25 marca do 3 kwietnia). Odnowiony CLA Shooting Brake po raz pierwszy zostanie pokazany publiczności podczas ceremonii wręczenia nagród Laureus World Sports Awards, która odbędzie się w Berlinie w dniach 17-18 kwietnia 2016 roku. Zamówienia na oba modele można składać od kwietnia; pierwsze egzemplarze klienci odbiorą w lipcu.

CLA i CLA Shooting Brake wyróżniają sportowe proporcje i dynamiczny język projektowania, zdefiniowany przez zmysłowo zaokrąglone kontury. Dodatkowo, CLA Shooting Brake oferuje unikalną w swojej klasie koncepcję: charakterystyczne dla aut z nadwoziem coupé elementy, takie jak pozbawione ramek szyby w drzwiach, łączy z praktycznością i funkcjonalnością samochodu typu kombi.

W ramach liftingu projektanci Mercedes-Benz subtelnie doszlifowali wyrazisty design CLA i CLA Shooting Brake. Wszystkie modele w standardzie otrzymują teraz diamentową osłonę chłodnicy z czarnym wypełnieniem oraz nowy przedni zderzak ze srebrnymi, czarnymi lub chromowanymi akcentami. Tylny zderzak można na życzenie wzbogacić o umieszczony pomiędzy końcówkami układu wydechowego panel ozdobny w kolorze chromowanym lub czarnym (jako element pakietu Night). Same końcówki płynnie zintegrowano z dolną partią zderzaka, podkreślając optyczną szerokość auta.

W ofercie pojawił się nowy, metaliczny odcień lakieru - niebieski cavansyt. Znacznie poszerzona została również paleta dostępnych wzorów obręczy. Obejmuje ona teraz pięć modeli felg o średnicy 18 cali, w tym nowe, z pięcioma podwójnymi ramionami, w kolorze czarnym lub szarym (dostępne w ramach linii AMG).

Zarówno CLA, jak i CLA Shooting Brake były oferowane z najnowszą generacją systemów wspomagających komfort i bezpieczeństwo, które - w niektórych przypadkach - są dopiero stopniowo wprowadzane w innych liniach modelowych. Są wśród nich: standardowy Active Brake Assist (do tej pory znany jako COLLISION PREVENTION ASSIST PLUS), zdolny przeprowadzić autonomiczne hamowanie w celu ograniczenia ryzyka kolizji polegających na najechaniu na tył poprzedzającego pojazdu, a także system wyboru trybów jazdy DYNAMIC SELECT, który za naciśnięciem przycisku pozwala zmienić charakter auta. Modyfikuje on działanie silnika, przekładni i układu kierowniczego. Od chwili premiery do specyfikacji modelu należy nastrojowe oświetlenie w dwunastu kolorach do wyboru.

W kabinie CLA i CLA Shooting Brake pojawiły się nowe obicia foteli i elementy wykończenia oraz chromowane instrumenty. Uwagę zwraca też znacznie smuklejszy, wolnostojący wyświetlacz multimediów o przekątnej 8 cali. To opcja zarezerwowana dla systemów Audio 20 USB oraz Audio 20 CD. Wskaźniki otrzymały nowe, czytelniejsze wzornictwo i czerwone wskazówki. Przywiązanie do detali zdradza również srebrne, chromowane wykończenie instrumentów sterowania, w tym przycisków otwierania i zamykania szyb w drzwiach, oraz chromowana oprawa schowka w konsoli centralnej.

Wygląd kokpitu ożywiają nowe elementy ozdobne z czarnego, matowego drewna jesionowego (w połączeniu z pakietem Exclusive), czarnej mikrofibry DINAMICA (opcja w ramach linii AMG) lub aluminium z wzorem plastra miodu. Nowe są także obicia foteli: na życzenie dla pakietu Exclusive można zamówić tapicerkę w kolorze beżowo-czarnym, a linia wyposażenia Urban jest teraz dostępna w połączeniu ze sztuczną skórą ARTICO i tkaniną Maringá w tonacji szarej lub czarnej. Klienci, którzy zdecydują się na czarny odcień tapicerki, mają do wyboru akcenty w kolorze niebieskim lub czarnym.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!