Co się stanie, gdy zamrozisz hybrydę?

LeadPhoto Co się stanie, gdy zamrozisz hybrydę?
Brytyjska Toyota przez 24 godziny mroziła crossovera Toyota C-HR Hybrid w temperaturze -20 stopni, systematycznie polewając go wodą. W efekcie samochód pokrył się grubą warstwą lodu. Mimo to hybrydowy crossover bez problemu wyjechał z chłodni o własnych siłach.
Content

Odporność napędu hybrydowego na mróz
Jak samochody hybrydowe radzą sobie zimą? Redaktor magazynu Cars.com przetestował Priusa czwartej generacji, który dzieli z Toyotą C-HR tę samą platformę i napęd hybrydowy. Samochód na fabrycznych całorocznych oponach zachowywał się na nieodśnieżonej drodze przy ujemnych temperaturach jak każde auto z przednim napędem – przy odpowiednio dostosowanej prędkości trzymał przyczepność i bez problemu wchodził w zakręt. Układ hybrydowy nie sprawił problemów przy uruchamianiu samochodu po mroźnej nocy (-9,4 stopnia C), kiedy rano temperatura wzrosła do -6 stopni C. W tych warunkach najpierw uruchomił się silnik benzynowy, który dostarczył ciepła klimatyzacji.

Masz hybrydę? Nie martw się ostrym mrozem
Jak podkreśla portal HowStuffWorks.com, właściciele hybryd nie muszą się martwić o działanie baterii trakcyjnej w bardzo niskich temperaturach. Zarówno Toyota, jak i inni producenci hybryd, gwarantują bezproblemowe uruchamianie i jazdę samochodem spalinowo-elektrycznym do temperatury -30 stopni C. Przy siarczystym mrozie telefon komórkowy może odmówić współpracy, jednak nie dotyczy to baterii trakcyjnych w zelektryfikowanych samochodach. 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!