Continental opracował opony dla hybryd

LeadPhoto Continental opracował opony dla hybryd
W 2011 roku Continental wprowadził na rynek Conti.eContact, opony opracowane specjalnie dla samochodów elektrycznych. Dzięki zmniejszonym oporom samochody elektryczne zyskiwały większy zasięg. Obecnie firma przedstawiła udoskonalony projekt, dostosowany do potrzeb modeli hybrydowych. Nowe opony Conti.eContact są dostępne w sześciu rozmiarach dla felg 17’’ i 18’’.
Movie
Content

Opór toczenia się nowych opon dla hybryd jest o 20% mniejszy niż w przypadku konwencjonalnego ogumienia, przy podobnej funkcjonalności. Częściowo Continental zawdzięcza to swojemu Green Chili. Nie jest to wszakże sos do taco, lecz mieszanka na bazie krzemionki wykonana w taki sposób, że wewnętrzne tarcie cząstek wypełniacza i polimerów jest mniejsze niż w konwencjonalnych gumowych mieszankach. Boczne ściany nowych Conti.eContact zostały przeprojektowane, aby zminimalizować opór aerodynamiczny i tarcie toczne. Nowe opony tracą także mniej energii niż konwencjonalne podczas uginania się i odbijania.

Opony Conti.eContact zaprojektowano także z myślą o tym, by generowały jak najmniej dźwięków wewnątrz samochodu. Ponieważ hałas silnika jest w hybrydach mniej słyszalny, kierowca łatwiej wychwytuje odgłos toczenia się kół. Nowe opony mają temu zapobiegać. Cienka warstwa pianki poliuretanowej we wnętrzu bieżnika zmniejsza wibracje powstające podczas toczenia się opony po drodze. Dzięki temu na podwozie przenosi się mniej wibracji.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!