Cupra zorganizowała nietypowy wyścig

LeadPhoto Cupra zorganizowała nietypowy wyścig
Na dachu ośmiopiętrowego budynku w Paryżu, 27 metrów nad ziemią, powstał pierwszy tor wyścigowy, stanowiący tło dla szczególnego wyzwania motoryzacyjnego. Mikel Azcona, jeden z najmłodszych zawodników WTCR World Touring Car, musiał pokonać unikalną trasę ze stromym zakrętem o kącie nachylenia sięgającym 21 stopni. By sprostać wyzwaniu, hiszpański kierowca zasiadł za kierownicą samochodu Cupra Ateca.
Content

Wieża Eiffla to symbol Paryża i jeden z najbardziej znanych zabytków. Jej żelazną konstrukcję mierzącą 324 metrów widać niemal z każdego miejsca w mieście. Strzelistość i wysokość wieży zainspirowała markę Cupra do zbudowania pierwszego w stolicy Francji podniebnego toru wyścigowego. W trasę po dachu ośmiopiętrowego budynku ruszył sportowy SUV Cupra Ateca.

120 km/h, 27 metrów nad ziemią
Ścigałem się na całym świecie, ale z żadnego znanego mi toru nie rozpościerały się tak spektakularne widoki – przyznaje kierowca Mikel Azcona, 23-letni mistrz TCR Europe z 2018 roku. Niepowtarzalna trasa w Paryżu miała rezonować z charakterem samochodu, zaprojektowanym, by połączyć sportowe osiągi z miejską wygodą. Dzięki torowi wyścigowemu, wybudowanemu w jedynie sześć dni w samym centrum Paryża, Cupra Ateca miała możliwość ukazania swojego sportowego charakteru. Pierwszy w historii tor utworzony na dachach Paryża i wymagający przejazd ponad zatłoczonymi ulicami już wpisały się do historii motoryzacji.

7300 ton versus 300 KM mocy
Wykonana w 1889 r. Wieża Eiffla waży 7300 ton i pozostaje największą atrakcją ówczesnej Wystawy Światowej. Cupra Ateca wyjechała na drogi w 2018 r., a pod jej maską skrywa się 300 KM mocy. Nawet Mikel Azcona, przyzwyczajony do sportowych osiągów, był pod wielkim wrażeniem pojazdu. „Najbardziej zaimponowała mi agresywność i moc Cupry a także jej niezwykła zwinność” – komentuje zawodnik. Na torze w Paryżu znalazł się specjalny zakręt o kącie nachylenia 21 stopni.

Odporna na upływ czasu, pomimo deszczu
W Paryżu pada średnio przez 111 dni w roku. Pomimo to wieża Eiffla wytrzymała ciągły wpływ korozji na metalową strukturę. Deszcz nie przeszkodził także samochodowi, który lepiej poradził sobie na śliskim torze dzięki napędowi na cztery koła 4Drive. „Jazda w deszczu była niesamowitym doświadczeniem. Pomimo niesprzyjającego stanu nawierzchni, samochód miał zaskakująco dobrą przyczepność. To było naprawdę wspaniałe!” – opowiadał Mikel Azcona.

Rekordowe liczby
Każdego roku ponad 7 milionów turystów wdrapuje się na Wieżę Eiffla, co czyni ją jednym z najczęściej odwiedzanych zabytków na świecie. Pomimo o wiele młodszego wieku Cupra Ateca również może pochwalić się sukcesami na polu rozpoznawalności – od momentu premiery sprzedano ponad 7 600 sztuk, stając się jednym z popularniejszych modeli SUV-ów.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!