Czarny Lexus LFA na sprzedaż

LeadPhoto Czarny Lexus LFA na sprzedaż
Firma Arts&Revs z Luksemburga, którą można określić jako marszanda samochodowych klasyków, wystawiła na sprzedaż czarnego Lexusa LFA w idealnym stanie. Ten japoński supersamochód wyprodukowano jedynie w 500 egzemplarzach, przez co stanowi on nie lada gratkę dla kolekcjonerów.
Content

Z ostatniego roku produkcji
Oferowany przez Arts&Revs egzemplarz został wyprodukowany w 2012 roku – ostatnim roku produkcji modelu – i z fabryki trafił do USA, gdzie przejeździł zaledwie 600 kilometrów. Dwa lata później sprowadzono go do Europy i po dokonaniu wszelkich formalności i uiszczeniu opłat zarejestrowano w Wielkiej Brytanii.

Jak nowy
Choć auto ma kierownicę z lewej strony, drugi właściciel nie traktował go jako garażowy eksponat i przejechał po angielskich drogach 1200 km – w chwili obecnej samochód ma przebieg 1800 km, co jak na LFA nie jest wartością małą. Jednocześnie jego stan, określony przez Arts&Revs słowami „jak nowy” wskazuje, że właściciel naprawdę o niego dbał i nie eksploatował nadmiernie – na karoserii i kołach nie ma żadnych zarysowań, a wykończone czerwoną skórą wnętrze nie nosi żadnych śladów użytkowania.

Inwestycja na kołach
Jak w przypadku wszystkich oferowanych na rynku wtórnym Lexusów LFA, cena tego egzemplarza znacznie przekracza 375 tys. USD, które trzeba było zapłacić za nowe auto i wynosi 525 tysięcy euro. Jest to jednak dobra inwestycja, bo supersamochody Lexusa nie tracą z czasem na wartości, a wręcz przeciwnie – zyskują, zwłaszcza wobec faktu, że japońska marka konsekwentnie odżegnuje się od stworzenia następcy LFA.

Historia Lexusa LFA
Lexus rozpoczął prace nad swoim supersamochodem na początku XXI wieku. Wersję koncepcyjną modelu LFA przedstawiono w roku 2005, dwa lata później pokazano zaawansowany prototyp, a wersja przedseryjna ujrzała światło dzienne w 2008. Produkcja seryjna ruszyła pod koniec 2010 roku i trwała do grudnia 2012, kiedy fabrykę Motomachi opuścił ostatni, pięćsetny egzemplarz limitowanej serii.

Silnik opracowany z Yamahą
Lekkie i wytrzymałe nadwozie wykonano w większości z kompozytów zbrojonych włóknem węglowym. Specjalnie dla LFA Lexus opracował wspólnie z Yamahą wolnossący, dziesięciocylindrowy silnik widlasty o pojemności skokowej 4,8 l i mocy 412 kW (560 KM) przy 8700 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 480 Nm przy 6800 obr./min oraz maksymalnych obrotach 9500 obr./min, współpracujący z sekwencyjną, sześciobiegową przekładnią automatyczną.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!