Na opublikowanej właśnie wstępnej liście kandydatów do nagrody znajduje się 49 nowych modeli, które są już sprzedawane lub trafią do salonów przed końcem roku. Lista zostanie zamknięta z końcem września, a siódemkę finalistów poznamy 27 listopada. Zwycięzca zostanie ogłoszony 5 marca 2018, tuż przed salonem motoryzacyjnym w Genewie.
Przy ocenie kandydatów jury bierze pod uwagę nowatorstwo, design, technologię, osiągi, bezpieczeństwo i ogólną doskonałość. Nowe flagowe coupe Lexusa wyróżnia się w każdym z tych obszarów z trzech głównych powodów.
Design
Nikt nie zaprzeczy, że Lexus LC najpierw przyciąga wzrok wyjątkową sylwetką, a potem przykuwa go dziesiątkami tworzących harmonię szczegółów. Inspiracją dla modelu LC był koncepcyjny Lexus LF-LC, uhonorowany w 2012 roku nagrodą EyesOn Design. Koncept spotkał się na wystawie w Detroit z tak entuzjastycznym przyjęciem, że firma podjęła decyzję o jego realizacji, co jednak wiązało się z wieloma problemami. Dzięki ścisłej współpracy designerów z inżynierami udało się uzyskać bezprecedensową wierność seryjnego modelu oryginalnym ideom twórców. W efekcie zaprezentowany w Detroit w styczniu 2016 r. Lexus LC dostał dwie nagrody EyesOn Design – dla najlepszego samochodu seryjnego i za najlepsze wnętrze.
Platforma
LC to pierwszy samochód zbudowany w oparciu o opracowaną przez Lexusa nową platformę GA-L (Global Architecture – Luxury). To właśnie w dużej mierze dzięki temu było możliwe zrealizowanie pomysłów twórców koncepcyjnego pierwowzoru. Platforma GA-L, przeznaczona dla pojazdów z silnikiem z przodu i napędem na tylne koła, pozwala zapewnić samochodowi właściwości wpływające korzystnie na własności jezdne i bezpieczeństwo. Starannie opracowana geometria struktury oraz przemyślany dobór materiałów, w tym stali o różnej wytrzymałości – od konwencjonalnej po ultrawytrzymałą – gwarantuje bardzo dużą sztywność nadwozia, od której zależy stabilność samochodu i odporność na zderzenia. GA-L to również niskie położenie środka masy i jej optymalny rozkład – cechy kluczowe dla zachowania w zakrętach.
Napęd
Lexus LC od początku oferowany jest z dwoma rodzajami napędu. Podstawowy model LC 500 wyposażono w znany z wyczynowych Lexusów RC F i GS F pięciolitrowy, wolnossący silnik V8. Osiąga on moc 477,5 KM przy 7100 obr./min i maksymalny moment obrotowy 540 Nm przy 4800 obr./min. Z silnikiem współpracuje bardzo szybka, dziesięciostopniowa automatyczna skrzynia biegów. Cały ten zestaw umożliwia przyspieszenie od 0 do 100 km/h w czasie krótszym od 4,5 sekundy.
Hybrydowy Lexus LC 500h został wyposażony w przełomową jednostkę napędową Multi Stage Hybrid System o łącznej mocy 264 kW (359 KM). Wykorzystuje ona 24-zaworowy, 3,5 litrowy silnik V6 8GR-FXS o mocy 299 KM przy 6600 obr./min i maksymalnym momencie obrotowym 348 Nm przy 4900 obr./min, który współdziała z potężnym silnikiem elektrycznym. Nowością jest zastosowanie dodatkowej automatycznej skrzyni biegów o czterech przełożeniach, która zapewnia lepsze panowanie nad dynamiką pojazdu. Przy znakomitych osiągach, LC 500h zużywa jedynie 6,4 l/100 km i emituje tylko 145 g/km CO2.