Realistyczna wizualizacja
Wizualizacja przedstawiona przez Best Car jest bardzo realistyczna i spójna z aktualnym designem innych modeli firmy – zwłaszcza popularnymi SUV-ami Lexus NX i RX – a przy tym pozbawiona atrybutów auta koncepcyjnego. Linie uległy wygładzeniu, a miejsce bocznych wysięgników z kamerami zajęły konwencjonalne lusterka wsteczne, których obecności wciąż wymagają przepisy.
Pokrewieństwo z Toyotą C-HR
Koncepcyjny Lexus UX został zaprezentowany przez japońskiego producenta aut klasy premium na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu we wrześniu 2016 roku. Model, którego oznaczenie jest skrótem od słów Urban Crossover (miejski crossover), zaprojektowano we francuskim biurze projektowym Lexusa – ED2.
Według wcześniejszych informacji japońskiego pisma Mag-X, prace konstrukcyjne nad seryjnym UX są już na zaawansowanym etapie, początek testów planowano na jesień, a rozpoczęcie produkcji seryjnej rok później. Jak podaje magazyn, Lexus UX będzie bazował na platformie GA-C. Jest ona odpowiednikiem platformy TNGA, stanowiącej podstawę modeli Toyota Prius i C-HR. Można się w związku z tym spodziewać, że UX wykorzysta pewne rozwiązania z crossovera C-HR. Spodziewane wymiary auta to ok. 4400×1800×1560 mm.
Premiera w styczniu
W ubiegłym roku Lexus zarejestrował w Europie znaki towarowe UX 200, UX 250 i UX 250h, co pozwala sądzić, że auto będzie dostępne w trzech wersjach silnikowych – hybrydowej UX 250h oraz dwóch z napędem konwencjonalnym. Best Car informuje, że premiera seryjnego UX-a ma nastąpić już na najbliższej wystawie North American International Auto Show w Detroit, która odbędzie się w dniach 14-21 stycznia 2018.