Czy tak wyglądałoby GT86 po tuningu Ove Anderssona?

LeadPhoto Czy tak wyglądałoby GT86 po tuningu Ove Anderssona?
Toyota GT86 wiele zawdzięcza swoim poprzednikom, przez 50 lat kształtującym historię japońskiej marki w motorsporcie. Bez Supry, Celiki, 2000GT współczesna sportowa Toyota nie byłaby tym samym samochodem. Aby oddać honory zwycięskim autom rajdowym i wyścigowym z przeszłości, powstała kolekcja sześciu GT86 nawiązujących wyglądem do 6 legendarnych Toyot. Jednym z nich jest czerwono-czarne współczesne wcielenie Celiki 1600 GTV Ove Anderssona.
Content

Toyota Celica pierwszej generacji zapisała się w historii Toyoty w motorsporcie wielkimi literami. Od tego modelu rozpoczął się udział oficjalnego zespołu Toyoty w Rajdowych Mistrzostwach Świata (WRC), co doprowadziło do powstania Toyota Team Europe, dziś znanego pod nazwą Toyota Motorsport GmbH (TMG). A to wszystko dzięki współpracy Toyoty z Ove Anderssonem oraz dzięki czerwono-czarnej Celice 1600 GTV 135 KM.

W 1972 roku szwedzki kierowca Ove Andersson, zwycięzca rajdu Monte Carlo 1971, otrzymał do tuningu nowiutką Celicę, którą następnie wystartował w RAC Rally 1972. Andersson i jego pilot Geraint Phillips odnieśli spektakularne zwycięstwo, zajmując pierwsze miejsce w swojej klasie i 9. miejsce w klasyfikacji generalnej.

Ten sukces zainspirował Toyotę do zacieśnienia współpracy z Anderssonem i tak powstał Team Toyota Andersson. Na początku było to kameralne przedsięwzięcie — czterech mechaników pracowało w domu Anderssona w Uppsali. Zespół wystartował w czterech dużych rajdach w 1973 roku przygotowanymi przez siebie Celicami. W lutym 1975 ekipa przeniosła się do Brukseli i przyjęła oficjalną nazwę Toyota Team Europe.

Celiki przygotowane przez Team Toyota Andersson były jedynymi samochodami w historii rajdówek Toyoty w innym kolorze niż biały. GT86 z czerwoną karoserią i czarną klapą wygląda bardzo stylowo.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!