Wymagająca trasa
Rajd rozpocznie się w piątek uroczystym startem z rynku w Drawsku Pomorskim. Po ceremonii uczestnicy wyruszą na 7,5-kilometrową trasę odcinka Super Specjalnego. W sobotę rozegrane zostaną dwa Odcinki Specjalne o długości 107 kilometrów każdy. Łączna długość odcinków z pomiarem czasu to ponad 222 kilometry.
Nauka na błędach
Na liście zgłoszeń widnieje 90 pojazdów w tym: 35 w Mistrzostwach Polski, 28 w Pucharze Polski z czego 9 w Dacia Duster Elf Cup 2018, 24 w Pucharze Polski w Rajdach Baja i 3 załogi w TIS. Zawodnicy DDEC do odcinka Superspecjalnego wystartują według kolejności numerów przydzielonych po poprzedniej rundzie.
W poprzedniej eliminacji nie udało się wygrać przez karę czasową za błąd nawigacyjny w końcowej części OS. Do tego miejsca jechaliśmy bardzo czysto i mieliśmy sporą przewagę. Niestety w cross country wpływ na wyniki ma bardzo dużo czynników i mały błąd może zniweczyć dobre rezultaty. Tabele wyników pokazują jak zacięta jest rywalizacja wśród załóg Dacii Duster. Na tym rajdzie postaramy się wykorzystać nasze coraz większe doświadczenie i nie popełnić błędów – zapowiada przed startem Konrad Sznajder.
Podobnie jak w roku ubiegłym nagrodą główną za wygranie Dacia Duster Elf Cup 2018 będzie Dacia Duster 4x4, a na zwycięzców poszczególnych rund czekać będą nagrody finansowe: za I miejsce 3000 PLN, II miejsce 2000 PLN i III miejsce 1000 PLN.
Lista zgłoszeń Dacia Duster Elf Cup 2018/ Columna Medica Rajd Safari 2018:
210. Krzysztof Wicentowicz/ Bartłomiej Boba
211. Konrad Sznajder/ Tomasz Mroczek
212. Wojciech Furman/ Michał Augustyniak
215. Magdalena Zając/ Kazimierz Ruszel
216. Mariusz Pietrzycki/ Kamil Nowak
217. Patrycja Brochocka/ Roman Kiciński
218. Tadeusz Rzeżuchowski/ Wojciech Jermakow
219. Jan Kozioł/ Piotr Greguła
225. Dawid Urban/ Daniel Siatkowski
Dacia Duster Elf Cup 2018 rozgrywany jest w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne.