Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba najszybsi w żwirowni
Zawodnicy Dacia Duster Elf Cup 2018 już w piątek popisali się dobrymi rezultatami. Na 10-kilometrowym odcinku specjalnym „Żwirownia” Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba uzyskali najlepszy czas w grupie S2. Do czołowej trójki dołączyli jeszcze Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek, a Tadeusz Rzeżuchowski i Wojtek Jermakow zanotowali piąty czas przejazdu S2. Trasa OS 1 prowadziła szybkimi partiami po luźnej nawierzchni i przebiegała przez tereny żwirowni, a rywalizację utrudniał unoszący się w powietrzu kurz.
Luźna nawierzchnia, pożar i dachowanie
Prawdziwe ściganie rozpoczęło się w niedzielę. Ze względu na specyfikę tras (luźna nawierzchnia z dużą ilością podbić), rywalizacja na sześciu niedzielnych oesach była bardzo ciekawa. Wielu zawodników miało problemy. Z powodu pożaru jednego pojazdu OS 4 został przerwany i nie liczył się w klasyfikacji.
Konrad Sznajder i Tomasz Mroczek, objęli prowadzenie na pierwszej pętli, ale przez błąd na OS 5 musieli wycofać się z rajdu. W tej sytuacji na prowadzenie powrócili Krzysztof Wicentowicz i Bartłomiej Boba. Z każdym kolejnym odcinkiem specjalnym swoją pozycję poprawiali Mariusz Pietrzycki i Kamil Nowak.
Z szóstej lokaty po OS 1 awansowali na drugie miejsce. Równe tempo i trzecią pozycję utrzymywali Tadeusz Rzążewski i Wojciech Jermakow. Na OS 5 co prawda awansowali na drugie miejsce, ale po OS 6 spadli oczko niżej. Na OS 2 z rywalizacji wypadła załoga Jacek Jurecki i Marek Wicher. Ich Dacia dachowała i wpadła do wody.
Szybko i trudno
Ten rajd mi odpowiadał. Było siedem, ale krótszych niż zazwyczaj odcinków specjalnych. Miały różną charakterystykę i miejscami było bardzo szybko. Szkoda, że z rywalizacji odpadł Konrad, bo ściganie się z nim daje adrenalinę. Cieszę się z trzeciego zwycięstwa w tym sezonie – podsumował Krzysztof Wicentowicz.
To był bardzo trudny dla nas rajd – podsumował Mariusz Pietrzycki. Na pierwszym odcinku uderzyliśmy w drzewo i złapaliśmy kapcia, a na metę dotarliśmy na szóstym miejscu. W niedzielę przebijaliśmy się coraz wyżej i z każdym oesem poprawialiśmy naszą pozycję. Po pierwszej pętli zajmowaliśmy już czwarte miejsce, a na koniec udało się wbić na drugą lokatę. Ten rajd pokazał, że potrafimy szybko jechać i radzimy sobie w trudnych warunkach.
W klasyfikacji generalnej Rajdowych Mistrzostw Polski Samochodów Terenowych zwyciężyli Mirosław Zapletal i Bartosz Momot. Drugie miejsce zajęli Michał i Julita Małuszyńscy, a trzecie Mirosław Stocerz i Rafał Marton. W Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych wygrali Dariusz Szor i Michał Pielużek. Kolejne dwa stopnie podium uzupełnili Michał Goleniewski i Marcin Michalski oraz Janusz Ellert i Tomasz Kwaśniewski.
Wyniki końcowe Dacia Duster Elf Cup 2018/ 38. Rajd Polskie Safari 2018:
1. Krzysztof Wicentowicz/ Bartłomiej Boba 02:47:06
2. Mariusz Pietrzycki/ Kamil Nowak 02:49:30
3. Tadeusz Rzeżuchowski/ Wojciech Jermakow 02:51:20
4. Magdalena Zając/ Kazimierz Ruszel 03:01:21
5. Jan Kozioł/ Piotr Greguła 03:02:36
6. Patrycja Brochocka/ Piotr Binaś 03:01:36
n.u. Konrad Sznajder/ Tomasz Mroczek
n.u. Gość. Jacek Jurecki/ Marek Wicher
Klasyfikacja punktowa po III rundzie:
1. Krzysztof Wicentowicz/ Bartłomiej Boba (60 pkt.),
2. Konrad Sznajder/ Tomasz Mroczek (30 pkt.),
3. Magdalena Zając/ Kazimierz Ruszel (28 pkt.),
4. Mariusz Pietrzycki/ Kamil Nowak (23 pkt.),
5. Jan Kozioł/ Piotr Greguła (21 pkt.),
6. Tadeusz Rzeżuchowski/ Wojciech Jermakow (16 pkt.),
5. Wojciech Furman/ Michał Augustyniak (12 pkt.), Dawid Urban/ Daniel Siatkowski (12 pkt.), Patrycja Brochocka (12 pkt.).
Dacia Duster Elf Cup 2018
Puchar Dacia Duster Elf Cup 2018 jest rozgrywany w ramach Rajdowego Pucharu Polski Samochodów Terenowych, z odrębną klasyfikacją i nagrodami finansowymi. Uczestnicy pucharu ścigają się identycznymi samochodami, mają zapewnione wsparcie serwisowe doświadczonych mechaników Overlimit i Hołowczyc Racing oraz mogą korzystać z rad Krzysztofa Hołowczyca. Rajdówki zbudowane zostały na bazie aut seryjnych z silnikami 1.5 dCi i startują w grupie S2, w której dopuszczone są ograniczone modyfikacje techniczne. Dzięki temu rywalizacja nie wymaga gromadzenia dużych budżetów. Sponsorem tytularnym pucharu jest marka Elf, partnerem wspomagającym jest firma ZAP Sznajder Batterien. Organizatorem Dacia Duster Elf Cup są: Renault Polska, Polski Związek Motorowy, Overlimit Motors i Hołowczyc Racing.