W 2016 roku w konkursie uczestniczyło ponad 2 500 dealerów z trzydziestu pięciu krajów. Spośród uczestników wybrano 106 laureatów DOTY 2016 na podstawie czterech kryteriów: wyników handlowych, jakości obsługi klienta, przestrzegania standardów marki i rentowności zakładu. W edycji 2016 po raz drugi nagrodzono także trzech dealerów za zaangażowanie w ramach „Społecznej odpowiedzialności biznesu” (CSR). Natomiast pięć „EV Awards” wręczono dealerom, którzy osiągnęli najlepsze wyniki sprzedaży samochodów elektrycznych.
Thierry Koskas podziękował dealerom marek Grupy Renault za ich zaangażowanie, wyniki i profesjonalizm. Podkreślił znaczenie działania sieci w budowaniu lojalności klientów i satysfakcji. Dla Grupy Renault satysfakcja klientów z zakupu i obsługa posprzedażna są priorytetami w działaniu. Grupa jest świadoma różnorodności klientów i ich oczekiwań, dlatego dokłada wszelkich starań, żeby klienci byli zadowoleni przez cały czas trwania ich kontaktów z markami Grupy. W realizacji tych priorytetów, Renault wspiera sieć 12 700 salonów i serwisów na pięciu kontynentach.
Grupa Renault osiągnęła w zeszłym roku świetne wyniki handlowe. Zawdzięcza to zarówno skuteczności swoich pracowników, jak i – przede wszystkim – skuteczności swojej sieci, która wspiera Grupę i reprezentuje ją z entuzjazmem i profesjonalizmem. Chciałbym pogratulować wam efektów codziennej pracy, której celem jest zawsze zadowolenie naszych klientów – oświadczył Thierry Koskas, zwracając się do laureatów DOTY.