Concept GLC Coupé odtwarza udane połączenie wszechstronności SUV-a z emocjonującym wyglądem coupé, które charakteryzuje już model GLE Coupé. Bliski produkcji prototyp ma jednak bardziej kompaktowe wymiary: mierzy 473 cm długości, niespełna 160 cm wysokości, a jego rozstaw osi wynosi 283 cm. Proporcje te, w połączeniu z muskularną sylwetką, opadającą linią dachu i masywnymi, 21-calowymi obręczami, stanowią idealny przykład młodzieńczego, dynamicznego coupé uzupełnionego terenowymi akcentami.
Krótki przedni zwis z szeroką, przedzieloną podwójnym ostrzem osłoną chłodnicy – tak charakterystyczny dla sportowych Mercedesów – zdradza idee projektantów Concept GLC Coupé. Hasło „Stworzony, by ścigać się na każdej nawierzchni” potwierdzają wybrzuszenia na masce, płynne linie przedniego spojlera, imponujące wloty powietrza oraz matowe osłony w kolorze grafitowym, kontrastujące z żółtym odcieniem lakieru.
Wyraziste oblicze Concept GLC Coupé to również zasługa LED-owych przednich lamp. Wszystkie funkcje świetlne zintegrowano tu w jednej obudowie. Światła dzienne i kierunkowskazy korzystają z diodowego pasa w górnej części klosza, dającego efekt tzw. brwi. Niżej zainstalowano trzy obrotowe soczewki, których położenie dostosowuje się do sytuacji na drodze lub w terenie. Reflektory same chronią przed oślepianiem innych kierowców poprzez maskowanie ich w stożku światła i mają funkcję doświetlania zakrętów.
Typowe dla nowych coupé Mercedesa wyprofilowanie tylnej szyby i subtelny spojler pokrywy bagażnika oraz nietypowo umieszczone rury wydechowe tylko dopełniają sportowy wizerunek modelu. Wprowadzone po raz pierwszy w Klasie S Coupé podłużne lampy przedzielone trójramienną gwiazdą za dnia poszerzają optycznie karoserię, a nocą pozostawiają niezapomniane wrażenie – wyposażono je w dynamiczne kierunkowskazy, których diody gasną jedna po drugiej, a także w dodatkowe światła hamowania dla jeszcze lepszej widoczności.
Do napędu prototypu służy benzynowy silnik V6 biturbo o mocy 367 KM i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Znana z modeli AMG Sport jednostka współpracuje z 9-biegową przekładnią automatyczną oraz stałym, inteligentnym napędem na obie osie 4MATIC – w rezultacie Concept GLC Coupé łączy sprinterskie osiągi z niezawodną trakcją. Zależnie od wybranego trybu jazdy, przyspieszaniu towarzyszy dyskretny pomruk lub przeszywający dźwięk znany z rasowych aut sportowych.
Kiedy nowy model dołączy do gamy oferowanych przez Mercedes-Benz samochodów jeszcze nie wiadomo.