Dobra sprzedaż Audi w Polsce na tle innych rynków

LeadPhoto Dobra sprzedaż Audi w Polsce na tle innych rynków
W kwietniu 2017 r., Audi AG dostarczyło do rąk klientów ok. 156 150 samochodów. To spadek o 5 procent w stosunku do rekordu z minionego roku. W Chinach, gdzie pewne nadzwyczajne wydarzenia dotyczące porządkowania struktur wydatnie wpływają na biznes, przedsiębiorstwo sprzedało o 11,6 procent więcej aut niż wcześniej w marcu. W porównaniu do kwietnia 2016, sprzedaż w Chinach była jednak niższa o 6,9 procent. Sprzedaż w ujęciu globalnym: 578 750 egzemplarzy od początku roku, była o 6,7 procent niższa od wartości z porównywalnego okresu 2016 roku. W Europie Zachodniej (+1,0%) i w Ameryce Północnej (+7,3%) cztery pierścienie notowały jednak dalszy wzrost, mimo trwającej zmiany modeli Q5 i rodziny A5. Na tle światowym doskonale wypada rynek polski, gdzie cały czas sprzedaż Audi rośnie w tempie dwucyfrowym.
Content

Jesteśmy teraz w trakcie bardzo wymagającej fazy przekształceń, która tymczasowo obciąża nasz wynik operacyjny - mówi Dietmar Voggenreiter, szef marketingu i sprzedaży Audi AG. Decydującym dla nas działaniem, jest teraz uporządkowanie struktur i planowanie nowych modeli. Wyznaczamy kierunki na nadchodzące lata.

W Chinach, Audi kontynuowało w kwietniu konstruktywne rozmowy ze swoimi lokalnymi partnerami, na temat rozszerzenia wspólnych działań biznesowych na tamtejszym rynku. W czasie intensywnych negocjacji dotyczących przyszłego zakresu współpracy, sprzedaż w Państwie Środka w pierwszych czterech miesiącach tego roku wyniosła 154 873 egzemplarzy, o 18,1 procenta mniej niż w analogicznym okresie roku 2016. W kwietniu, spadek w stosunku do rekordowej wartości sprzed roku wynosił 6,9 procent; chińscy dealerzy zgłosili w minionym miesiącu 46 166 sprzedanych aut. W tym samym czasie, na chińskim rynku zadebiutowało nowe Audi A3, kontynuując tradycję swego poprzednika, szczególnie ulubionego przez młodych, chińskich klientów. Poza tym, w połowie roku w Chinach rozpocznie się sprzedaż nowej wersji rodziny A5.

W Niemczech w minionym miesiącu na auto z czterema pierścieniami w logo zdecydowało się 28 211 klientów. To o 2,2 procent mniej niż przed rokiem, ale w 2016 kwiecień miał 3 dni sprzedażowe więcej. Łącznie bilans sprzedaży Audi w Niemczech wygląda jednak pozytywnie: od stycznia sprzedaż wzrosła o 1,0 procent do nowego, najlepszego jak dotąd poziomu 111 179 pojazdów. Wśród dużych rynków europejskich wzrost odnotowano we Francji (+3,1%, 6001 auto), Hiszpanii (+7,4%, 5182 egzemplarze) i Holandii (+15,6%, 1156 samochodów).

Na ich tle, największy jednak przyrost zanotowano w Polsce. Na polskie drogi w kwietniu wyjechało 997 nowo zarejestrowanych egzemplarzy aut z czterema pierścieniami na masce. To przyrost aż o 30,3 procenta w porównaniu z kwietniem 2016. Sprzedaż Audi nad Wisłą rośnie systematycznie. Biorąc pod uwagę cztery pierwsze miesiące tego roku, wzrosła o 29,2 procenta.

Niestety, na łączne wyniki w Europie negatywny wpływ miała niezakończona jeszcze zmiana generacji wśród ważnych modeli, np. Audi Q5 oraz nadal trudna sytuacja w Rosji (-23,1%,1630 aut). Sprzedaż na Starym Kontynencie w kwietniu spadła o 3,2 procent, do blisko 75 750 samochodów, podczas gdy łączna sprzedaż od początku roku jest wyższa od porównywalnej, zeszłorocznej wartości o 0,6 procent (302 500 egzemplarzy).

W USA, w pierwszych czterech miesiącach tego roku Audi zwiększyło sprzedaż, mimo negatywnego trendu na rynku. Wzrost wyniósł 7,7 procent (64 358 aut). Tylko w kwietniu bilans sprzedaży wyniósł 18 711 samochodów, a więc wzrost o 0,1 procent. Szczególnie ulubiony na rynku amerykańskim SUV klasy wyższej Audi Q7, zwiększyło swoją sprzedaż o prawie jedną czwartą (+22,2%, 3022 auta). Po rozpoczęciu w kwietniu sprzedaży w USA nowego Audi Q5, Audi of America kontynuuje największą ofensywę modelową w swojej historii. W maju, na amerykańskim rynku pojawi się model A5 Sportback, uzupełniając w ten sposób gamę Audi za Oceanem. W Kanadzie, marka z czterema pierścieniami w logo również odnotowuje sukcesy. W kwietniu, sprzedaż Audi zwiększyła się tam o 7,6 procent, do 3608 egzemplarzy. Od początku roku natomiast wzrosła o 14 procent, do 10 495 samochodów. Ogólnie w Ameryce Północnej, Audi zamknęło miniony miesiąc ze wzrostem o 4,3 procent, co przekłada się na blisko 23 350 sprzedanych aut. Przyrost sprzedaży dla tego regionu mierzony od stycznia br. wynosi 7,3 procent, tj. 79 100 aut.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!