Dodatkowe systemy wspomagania kierownicy w Oplu Crossland X

LeadPhoto Dodatkowe systemy wspomagania kierownicy w Oplu Crossland X
Firma Opel wprowadziła dodatkowe systemy wspomagające kierowcę w crossoverze Crossland X. Nowość rynkowa o sylwetce pojazdu sportowo-użytkowego oferuje innowacje, dzięki którym codzienna jazda jest bezpieczniejsza, bardziej komfortowa i łatwiejsza. Nowy, opcjonalny pakiet umożliwia dalsze rozszerzenie bogatego wyposażenia o alarm przedkolizyjny z funkcją wykrywania pieszych i systemem automatycznego hamowania awaryjnego*, a także o system ostrzegania o senności kierowcy z dodatkową funkcją wykrywania takiego stanu u prowadzącego pojazd.
Content

Opel demokratyzuje przyszłe technologie tak, aby stawały się one dostępne dla każdego — mówi William F. Bertagni, wiceprezes ds. inżynierii pojazdów w Europie w firmie Opel. Podejście to znajduje odzwierciedlenie w całej historii marki. Widać je też na przykładzie naszego nowego modelu Crossland X, wyposażonego w szeroką gamę najnowocześniejszych systemów wspomagających kierowcę, takich jak alarm przedkolizyjny, system automatycznego hamowania awaryjnego i system ostrzegania o senności kierowcy.

Alarm przedkolizyjny z systemem wykrywania pieszych i systemem automatycznego hamowania awaryjnego monitoruje sytuację w ruchu przed pojazdem za pomocą przedniej kamery Opel Eye i potrafi wykrywać zarówno poruszające się, jak i zaparkowane pojazdy, a także pieszych (dorosłych i dzieci). System ten wszczyna dźwiękowy i wizualny alarm, ale także automatycznie inicjuje hamowanie, jeżeli kierowca nie zareaguje na gwałtownie malejącą odległość od pieszego lub pojazdu poprzedzającego.

System wykrywania senności kierowcy stanowi rozszerzenie standardowego wyposażenia modelu Crossland X, który po upływie dwóch godzin jazdy z prędkością przekraczającą 65 km/h ostrzega kierowcę, że powinien zrobić sobie przerwę. Rozszerzony system uruchamia alarm w sytuacji, gdy trajektoria ruchu pojazdu sugeruje, że kierowca jest senny lub nie poświęca wystarczającej uwagi prowadzeniu samochodu. Alarm pojawia się jako komunikat na ekranie w zestawie wskaźników oraz ostrzeżenie dźwiękowe. Po trzech ostrzeżeniach pierwszego poziomu system generuje drugi alarm w postaci komunikatu o innej treści oraz głośniejszego sygnału dźwiękowego. Jazda z prędkością poniżej 65 km/h przez 15 minut bez przerwy powoduje zresetowanie systemu.

Kolejnym rozwiązaniem zwiększającym ogólne bezpieczeństwo w Crosslandzie X jest innowacyjny system oświetlenia stanowiący nowość w tym segmencie. W pełni diodowe reflektory gwarantują optymalne oświetlenie drogi przed samochodem dzięki takim funkcjom, jak doświetlanie zakrętów, asystent świateł drogowych i automatyczne poziomowanie wiązki świetlnej. Opcjonalny wyświetlacz projekcyjny (head up) pomaga uważniej obserwować drogę, ponieważ najważniejsze informacje o prędkości, obowiązujących ograniczeniach prędkości oraz ustawieniach ogranicznika prędkości i tempomatu, a także wskazówki nawigacji są wyświetlane bezpośrednio na linii wzroku kierowcy Crosslanda X. Ryzyko kolizji z innymi pojazdami jest zmniejszone dzięki zastosowaniu systemu ostrzegania o obecności innego pojazdu w martwym polu. Ultradźwiękowe czujniki wykrywają wszystkich innych użytkowników drogi oprócz pieszych, a kierowca jest ostrzegany zapaleniem się pomarańczowej ikonki w lusterku bocznym.

Przednia kamera Opel Eye przetwarza różne dane i przekazuje je do systemów wspomagania kierowcy, takich jak rozpoznawanie znaków ograniczenia prędkości czy system ostrzegania przed niesygnalizowaną zmianą pasa ruchu. System rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości wyświetla obowiązujące ograniczenia na ekranie w zestawie wskaźników lub na opcjonalnym wyświetlaczu projekcyjnym, a asystent pasa ruchu wydaje dźwiękowe i wizualne ostrzeżenia, jeżeli stwierdzi, że kierowca Crosslanda X zjechał z pasa ruchu w sposób niezamierzony.

Cofanie i parkowanie nowym Oplem z rodziny X jest wygodniejsze. Kąt widzenia opcjonalnej panoramicznej kamery cofania zwiększono do 180 stopni, dzięki czemu kierowca wykonujący manewr cofania może zobaczyć innych użytkowników drogi zbliżających się do niego z obu stron pojazdu. Zaawansowany asystent parkowania najnowszej generacji wykrywa odpowiednie miejsca postojowe i automatycznie parkuje samochód. Umożliwia również automatyczne opuszczenie takiego miejsca. W obu przypadkach kierowca musi jedynie operować pedałami.

*Wyposażenie opcjonalne. System działa automatycznie przy prędkości od 5 km/h do 85 km/h. Od 5 do 30 km/h opóźnienie zmniejszające prędkość w przypadku kolizji wynosi 0,9 g. W zakresie od 30 do 85 km/h system redukuje prędkość o maksymalnie 22 km/h. Po przekroczeniu tego progu kierowca musi sam zahamować, aby jeszcze bardziej zmniejszyć prędkość. Zakres prędkości działania systemu automatycznego hamowania awaryjnego z funkcją wykrywania pieszych zależy od rodzaju wykrytej przeszkody (obiekt ruchomy: od 5 do 85 km/h; obiekt nieruchomy: od 5 do 80 km/h; pieszy: od 5 do 60 km/h). Systemy wspomagające kierowcę stosowane w samochodach marki Opel działają w ramach ograniczeń wynikających z ich konstrukcji. Za prowadzenie pojazdu w każdej sytuacji odpowiada kierowca.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!