Drogowa wersja wyścigowego Golfa

LeadPhoto Drogowa wersja wyścigowego Golfa
Wczoraj rozpoczął się nowy rozdział w historii Golfa GTI: światową premierę miał koncepcyjny Golf GTI TCR z silnikiem o mocy 213 kW/290 KM. Drogową wersję samochodu wyścigowego z międzynarodowej serii TCR o tej samej nazwie zaprezentowano podczas spotkania miłośników GTI w Reifnitz nad Wörthersee w Austrii.
Content

Specyfikacja jak u samochodu wyczynowego
Wygląd, moc i osiągi koncepcyjnego Golfa GTI TCR są zgodne z wymogami, które stawia się samochodom wyczynowym. Maksymalny moment obrotowy turbodoładowanego silnika wynosi 370 Nm i jest przenoszony na przednie koła za pośrednictwem 7-biegowej przekładni z dwoma sprzęgłami (DSG). Maksymalną prędkość seryjnej wersji, wynoszącą 250 km/h, można zwiększyć do 264 km/h, jeśli nabywca zdecyduje się na usunięcie elektronicznego ogranicznika. Dzięki temu zabiegowi Golf GTI TCR będzie najszybszym GTI w gamie Golfa obecnej generacji. 


Liczne detale
Wersja seryjna będzie w przyszłości opuszczać fabrykę w Wolfsburgu na 18-calowych kutych obręczach kół Belvedere; 19-calowe obręcze kół z lekkich stopów będą oferowane jako opcja. Duże koła kryją wydajny układ hamulcowy z perforowanymi tarczami hamulcowymi. Skuteczność hamulców jest tak wysoka, że samochód produkowany seryjnie hamuje równie sprawnie jak wyścigowy Golf TCR. Topowy model Golfa GTI został wyposażony w dwie dodatkowe chłodnice, które zapewniają optymalne chłodzenie silnika. 

Wersja dla wielbicieli prędkości
Kierowcy, którym szczególnie zależy na jak najlepszych osiągach i właściwościach jezdnych mogą zamówić pakiet, który seryjnego Golfa GTI TCR jeszcze bardziej przybliża do samochodów, które ścigają się na torach. W jego skład, oprócz usunięcia ogranicznika prędkości maksymalnej i nowych 19-calowych obręczy kół, wchodzą sportowe zawieszenie i adaptacyjna regulacja charakterystyki tłumienia amortyzatorów (DCC). Sprawia ona, że za naciśnięciem przycisku charakterystyka elektrycznie regulowanych amortyzatorów dostosowuje się do stylu jazdy kierowcy lub do jakości nawierzchni. 

Design
Koncepcyjny Golf GTI TCR pokazuje, że przyszła wersja seryjna bardzo mocno będzie wyróżniać się wyglądem: z przodu auto ma na nowo zaprojektowany zderzak z wyraźnie zarysowanym splitterem, czyli przednim spoilerem, który znajduje się w jego dolnej części. Kolejny efekt można zaobserwować, gdy jest ciemno – podczas otwierania przednich drzwi na asfalcie wyświetla się logo TCR. Listwy progowe ze stali nierdzewnej mają czerwone podświetlanie. 
We wewnętrzu uwagę zwracają sportowe fotele, które są wykończone zaprojektowaną na nowo tapicerką z mikrofibry/tkaniny. Poszycie drzwi i osłona dźwigni zmiany biegów również zostały pokryte mikrofibrą. Fragmenty siedziska mają kontrastowy kolor Flash Red. Nawiązują do niego czerwone kontrastowe szwy na sportowej kierownicy; czerwonym paskiem na godzinie 12, jak w samochodach sportowych.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!