Druga runda Volkswagen Castrol Cup na Slovakia Ring

LeadPhoto Druga runda Volkswagen Castrol Cup na Slovakia Ring
W dniach od 26 do 28 kwietnia odbędzie się druga runda Volkswagen Castrol Cup. Zawodnicy ścigać się będą na jednym z najnowszych torów w Europie, na leżącym niecałe 40 km na południowy wschód od Bratysławy Slovakia Ring. Wyścigi numer 3 i 4 rozegrane zostaną odpowiednio w sobotę 27.04 o godzinie 13:35 oraz w niedzielę 28.04 o godzinie 13:20. W zawodach weźmie udział 25 kierowców z 8 krajów. Wśród nich znajdą się gościnnie startujący Maurycy Kochański – były, wielokrotny Mistrz Polski w Formule 2000, aktualnie komentator wyścigów Formuły 1 oraz Łukasz Byśkiniewicz – dziennikarz stacji TVN Turbo, mający na swoim koncie liczne starty w wyścigach i rajdach. Wyścigi Volkswagen Castrol Cup na torze Slovakia Ring rozgrywane będą przy jednej z najbardziej znanych serii - WTCC (World Touring Car Championship).
Content

Zawodnicy swoje zagraniczne zmagania rozpoczną na torze Slovakia Ring. Jest to obiekt, posiadający bardzo nowoczesną infrastrukturę, który oficjalnie otwarty został w 2010 roku. Jedno okrążenie ma długość 5.922 m, a najdłuższa prosta 900 m. Tor posiada łącznie 14 zakrętów (7 lewych i 7 prawych). Jego rekordzistą jest Sam Bird. Rekord ten został ustanowiony w 2012 roku samochodem Renault Dallara FR35/12 i wyniósł 1:41:600 min. Podczas weekendu, w trakcie którego zmagania będą toczyć zawodnicy Volkswagen Castrol Cup, na torze rozegrane zostaną także wyścigi jednej z najsłynniejszych serii World Touring Car Championship.

Kwalifikacje do pierwszego wyścigu Volkswagen Castrol Cup na torze Slovakia Ring rozpoczną się w piątek 26 kwietnia o godz. 15:55. Zdecydują one o kolejności w jakiej ustawią się zawodnicy do pierwszego sobotniego wyścigu, który rozpocznie się o godz. 13:35. Zawodnicy będą mieli do przejechania 10 okrążeń toru. Drugi wyścig rozegrany zostanie w niedzielę 28.04 o godz. 13:20, podczas niego zawodnicy także pokonają 10 okrążeń toru. Podobnie jak podczas zawodów na Torze Poznań zawodnicy będą mogli zwiększyć chwilowo moc swojego auta o 50 KM dziewiętnaście razy podczas każdego wyścigu. Czas działania systemu ograniczony będzie do 10 sekund, z przerwą wynoszącą także 10 sekund.

Mateusz Lisowski, Robertas Kupcikas oraz Michał Słomian – doświadczeni zawodnicy, którzy zajmowali po pierwszym wyścigu odpowiednio pierwsze, trzecie i piąte miejsca, w skutek kolizji nie ukończyli drugiego wyścigu w Poznaniu, tym samym stracili punkty w klasyfikacji generalnej, na czele której widnieje Jakub Litwin. Kierowcy Ci zapowiadają szczególnie zaciętą rywalizację o punkty na Słowacji. Biorąc pod uwagę zapis regulaminu mówiący, że od trzeciego wyścigu liczba punktów przyznawanych za poszczególne pozycje będzie dwukrotnie wyższa niż w przypadku pierwszej rundy, pozostali kierowcy na pewno łatwo nie oddadzą pola.

Jakub Litwin, 1 miejsce w klasyfikacji generalnej:
”Przede mną spore wyzwanie w postaci utrzymania prowadzenia w klasyfikacji generalnej Volkswagen Castrol Cup podczas rywalizacji na torze Slovakia Ring. Rywale mocno naciskają, ale ja się na nikogo nie oglądam, nie patrzę w tabelę, spokojnie realizuję nakreślony przed sezonem plan. Do zdobycia zostało 720 punktów – wszystko jest jeszcze możliwe. Ostatnie dni upłynęły pod znakiem intensywnego treningu, utrzymania dotychczasowej dyspozycji. Pełen optymizmu wybieram się na tor, który jest zarazem najdłuższym jak i najszybszym torem w kalendarzu. Jest to dla mnie nowy tor, nigdy przedtem się na nim nie ścigałem, ale to nie jest żaden problem, w poprzednim sezonie każdy tor był dla mnie nowy, zatem jest to dla mnie weekend taki sam jak każdy inny. Po raz pierwszy nasz puchar będzie towarzyszył prestiżowej serii WTCC, co niewątpliwie sprawia, że mam jeszcze większą motywację, aby osiągnąć świetny wynik. W tamtym sezonie przyzwyczajony byłem do obecności dziesiątek tysięcy kibiców podczas weekendów z DTM, zatem miło jest, że znów wyścigom będzie towarzyszyć tak ogromną ilość kibiców.”

Rasmus Marthen, 9 miejsce w klasyfikacji generalnej:
„To będzie wspaniałe przeżycie wystartować w wyścigach przy tak znanej serii jak WTCC. Na trybunach zasiądzie zapewne wielu kibiców, co da nam dodatkową motywację, aby pokazać swoje umiejętności przed nimi, a także największymi teamami WTCC. Runda na Torze Poznań nie zakończyła się tak, jak bym tego oczekiwał, jednak cieszę się z wyniku, jaki dowiozłem w pierwszym wyścigu, a także z tego, że potrafiłem nawiązać walkę z najlepszymi. Moja postawa w kwalifikacjach napawa optymizmem, pozostaje mi tylko skupić się na jak najlepszej jeździe w wyścigu – to będzie mój główny cel na nadchodzącą rundę na Slovakia Ring. Mieliśmy okazję przejechać kilka okrążeń tego toru podczas testu, ale warunki, jakie panowały mocno odbiegały od tych, które przewidziane są na ściganie. Tor jest nowoczesny i zawiera kilka długi prostych, co na pewno sprzyjać będzie rywalizacji. Nie pozostaje mi nic innego jak z niecierpliwością czekać na pierwszy wyścig na Slovakia Ring!”

Źródło: Volkswagen

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!