Jury złożone z ekspertów Motor Transport nagrodziło Ducato, doceniając samochód za niezwykłą ładowność, wszechstronność i trwałość. To flagowy model kompletnej gamy Fiat Professional, pierwszej marki „born to be professional”. Fiat Professional to marka, która jest uznana za „full liner", dzięki bogatej ofercie produktowej będącej odpowiedzią na rzeczywiste potrzeby klientów, która może sprostać różnorodnym wyzwaniom coraz bardziej konkurencyjnego rynku.
Prestiżowa nagroda „Fleet Van of the Year" stanowi dodatkowe potwierdzenie cech Ducato: dzięki licznym wariantom nadwozia, przedziale ładunkowym o regularnym, kubicznym kształcie oraz wszechstronności ramy jest bestsellerem na najważniejszych rynkach europejskich. Trzydzieści sześć lat temu zrewolucjonizował segment furgonów dzięki napędowi na przednie koła, mocnym silnikom i przestrzennej wnęce ładunkowej. W trakcie swojej historii, model Ducato stopniowo ulepszał swoje osiągi, stając się punktem odniesienia w swojej kategorii. Dzięki kombinacji różnych wersji nadwozia, silników i mechaniki istnieje niemal 10 000 wariantów pojazdów dostawczych, minibusów i podwozi do zabudowy, a model jest sprzedawany na ponad 80 rynkach na całym świecie. W Wielkiej Brytanii w pierwszym półroczu br. sprzedaż wzrosła o 18% przy stabilnym zasadniczo rynku. Ponadto, udział Ducato w rynku wzrósł o jeden punkt procentowy w stosunku do tego samego półrocza ubiegłego roku (8%).
Wyróżnienia Motor Transport Awards są przyznawane przez jury złożone z 50 ekspertów z branży, pod kierownictwem zespołu Motor Transport, który gwarantuje dokładną i bezstronną ocenę wszystkich kandydatów. Komentując nagrodę, jury opisało markę Fiat Professional, jako: jednego z najbardziej elastycznych producentów. Przeglądy okresowe przewidziane są co 50 000 km; ponadto Ducato wyposażony jest teraz w nowe sprzęgło, ulepszony układ hamulcowy, bardziej wytrzymałe zamki drzwi oraz wzmocnione panele nadwozia, dodali przedstawiciele jury. Zmiany te pozwoliły na wydłużenie okresu eksploatacji pojazdów i pozyskanie nowych klientów.
Niezawodność i zdecydowanie, solidność, dynamizm i dostępność, to charakterystyczne wartości marki Fiat Professional. Wartości te z dużą dozą humoru uosabia Chuck Norris, który od zeszłego miesiąca jest „twarzą" marki i bohaterem nowej platformy komunikacyjnej. Słynny aktor, który zyskał ogromną popularność również w sieci przedstawia światu markę, wzmacniając dodatkowo jej wizerunek.