Dynamika i styl - nowy Seat Ibiza

LeadPhoto Dynamika i styl - nowy Seat Ibiza
SEAT Ibiza piątej generacji to najbardziej dynamiczne wcielenie tego modelu w jego ponad 30-letniej historii. Obok piątej generacji SEAT-a Ibiza nie sposób przejść obojętnie. Zaprojektowana w Barcelonie przez Alejandro Mesonero-Romanosa i zainspirowana klimatem stolicy Katalonii, nowa Ibiza staje się synonimem wyjątkowego hiszpańskiego charakteru i niepowtarzalnego stylu.
Content

Design nowej Ibizy odzwierciedla dynamiczną linię stylistyczną SEAT-a, będącą cechą charakterystyczną hiszpańskiej marki. Z przodu auta zamontowano trójkątne lampy w technologii LED ze światłami do jazdy dziennej o wyraźnym, rozpoznawalnym kształcie. Ibiza piątej generacji, podobnie jak Leon w swoim segmencie, jest pierwszym modelem w gronie aut miejskich, który korzysta z takiego rozwiązania. Poza walorami estetycznymi zdecydowanie podnosi ono poziom bezpieczeństwa – lampy diodowe dają bowiem jasny, długi i jednorodny strumień światła, znacznie poprawiając widoczność podczas jazdy nocą.

O tym, że nowa Ibiza to auto o niebywałej dynamice, przekonują już mocne rysy jej przodu. Od dolnej krawędzi obu stron zderzaka w kierunku osłony chłodnicy, a następnie maski odchodzą wyraźne przetłoczenia, nadające przodowi stylizację w kształcie litery X. Następnie przechodzą one na maskę, na której znajdują się dwa kolejne, delikatniejsze akcenty, będące jakby przedłużeniami logo SEAT-a, zamkniętego w eleganckiej chromowanej obwódce osłony chłodnicy.

Ibiza posiada krótkie zwisy przedni i tylny – to także świadczy o jej mocnej osobowości. Bardzo dobrym dopełnieniem tego obrazu są felgi aluminiowe, dostępne w dwóch odcieniach do wyboru, o średnicy dochodzącej do 18 cali.

Powiększony rozstaw osi wraz z kształtem bocznych okien akcentują wielkość nowej Ibizy, podczas gdy podwójne przetłoczenia opadające w kierunku tyłu są typowe dla SEAT-a i podkreślają dynamiczny wygląd samochodu.

Tylne lampy współgrają z przetłoczeniami po bokach, a odpowiednie proporcje przekładają się na bardzo dobrą aerodynamikę. Wypukłe, mocne linie pokrywy bagażnika i zderzaków sprawiają, że auto wydaje się szersze i potężniejsze. Odmianę FR wyróżniają sportowe detale, jak np. końcówki wydechu zamontowane po obu stronach zderzaka. Wersja Xcellence ma z kolei liczne chromowane detale, podkreślające jej elegancję.

Kabina pod względem stylizacji nawiązuje do wyglądu modeli Leon i Ateca, ale podobnie jak w przypadku nadwozia została zaprojektowana według nowego DNA marki. Dominują zatem bardziej techniczne linie, które nadają wnętrzu elegancki, ale i drapieżny wygląd. Sportowy i dynamiczny charakter Ibizy podkreślają również nowe materiały wykończeniowe.

Deska rozdzielcza została wyraźnie podzielona na poszczególne obszary funkcjonalne, a konsola środkowa podwyższona dla poprawienia ergonomii i bezpieczeństwa. Wszystkie przełączniki i instrumenty usytuowano wokół kierowcy i w możliwie jak najwyższej pozycji, aby przy korzystaniu z nich nie trzeba było odrywać wzroku od jezdni.

Podobnie jak w Leonie i Atece starter silnika znalazł się po lewej stronie skrzyni biegów. Wewnątrz hiszpańskiego auta widać przywiązanie do detali – każdy jego element został wykonany z troską o jakość, co przywodzi na myśl modele z segmentu premium. Takie aspiracje Ibizy podkreślają liczne możliwości personalizacji oraz nastrojowe oświetlenie wnętrza.

Centralne miejsce na konsoli środkowej zajmuje 8-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego, wyposażony w funkcje pozwalające na pełną integrację ze smartfonami. Za jakość powietrza w kabinie odpowiada filtr chroniący pasażerów przed wszelkiego rodzaju alergenami i tworzący wewnątrz auta przestrzeń całkowicie wolną od zanieczyszczeń.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!