Dziś rusza Rajd Polski!

LeadPhoto Dziś rusza Rajd Polski!
Dziś rano odbył się shakedown przed Rajdem Polski, Robert Kubica zajął doskonałe drugie miejsce notując taki czas jak Mikkelsen i Latvala. Najszybszy okazał się Ogier który podobnie jak dwaj wymienieni wcześniej kierowcy reprezentuje ekipę Volkswagena.
Content

Program mazurskiej imprezy obejmuje 19 odcinków specjalnych o łącznej długości 313,53 km. Zmodyfikowana w dużym stopniu trasa w porównaniu do ubiegłorocznej i blisko 40-kilometrowej długości odcinek specjalny „Stańczyki” będą ogromnym wyzwaniem zarówno dla kierowców, jak i dla samochodów. W 2014 roku na oesie „Wieliczki” padł rekord prędkości 318-konnych rajdówek z Wolfsburga – przejechały go ze średnią prędkością 136,88 km/h.

- W nadchodzący weekend na sukces mogą liczyć tylko ci kierowcy, którzy mają naprawdę ciężką nogę. Rajd Polski i odbywający się zaraz po nim Rajd Finlandii to najszybsze imprezy sezonu. Bardzo dobrze je wspominamy, bo w Polsce i w Finlandii dotychczas nikt nas nie pokonał. Jednak w tym sezonie różnice między zespołami różnych producentów są mniejsze i wszyscy mają szanse na zwycięstwo. Kolejny raz będziemy musieli dać z siebie wszystko i pilnować się, by nie popełnić błędu. Na szczęście mamy trzech najlepszych kierowców na świecie. Szybkie odcinki to od zawsze żywioł Sebastiena Ogiera, Andreasa Mikkelsena i Jari-Matti Latvali. Rajd Polski na pewno będzie bardzo ciekawy – mówi Jose Capito, dyrektor Volkswagen Motorsport.

Spośród 313,53 kilometrów odcinków specjalnych 234,69 km będzie zupełnie nowych dla najlepszych kierowców Rajdowych Mistrzostw Świata. W zeszłym roku Rajd Polski powrócił do kalendarza MŚ po przerwie trwającej od 2009 roku i już wtedy był dla wszystkich prawdziwą ziemią nieznaną; w 2015 r. znowu stanowi wyzwanie. Mniej więcej trzy czwarte trasy wytyczono zupełnie na nowo, poza tym w sumie 88,31 procent trasy wymaga w tym roku nowego opisu, bo długie fragmenty znanych odcinków kierowcy będą przejeżdżać w odwrotnym kierunku. Gdy białą kartkę papieru trzeba zamienić w szczegółowy opis odcinka specjalnego, a zarówno kierowcy, jak i piloci muszą zaczynać od zera, wtedy wybija godzina Andreasa Mikkelsena. Już w 2014 roku zachwycił widzów świetną walką z kolegą z zespołu Volkswagena, obrońcą tytułu, Sebastienem Ogierem. Również w 2015 r. Mikkelsen będzie myśliwym, a Ogier jako lider klasyfikacji – zwierzyną. Sporo może namieszać także Jari-Matti Latvala, który w 2014 roku dwa razy uszkodził tu oponę i zawieszenie, ma on więc swoje osobiste „porachunki” z Rajdem Polski. Liczymy, że do walki włączy się Robert Kubica mający do dyspozycji najnowszą odsłonę Forda Fiesta WRC.

Podobnie jak w ubiegłym roku, także podczas tegorocznego Rajdu Polski Volkswagen przygotował dla kibiców mnóstwo atrakcji – nie tylko w Fan Parku, zlokalizowanym między strefą serwisową a torem Mikołajki Arena, na którym zostaną rozegrane 3 odcinki specjalne, ale również na samych oesach.

- Zapraszamy kibiców na bardzo atrakcyjne punkty widokowe, gdzie oprócz podziwiania samego rajdu będą czekały na nich liczne niespodzianki. Drugiego dnia rajdu na odcinku specjalnym nr 4 i 6 – przy punkcie widokowym nr 8 – stanie radar, dzięki któremu kibice będą mogli przekonać się z jaką prędkością po leśnych i polnych duktach poruszają się samochody rajdowe. Trzeciego dnia rajdu, na odcinku specjalnym nr 12 i 16 – przy punkcie widokowym nr 17 – będziemy liczyć długość lotu aut rajdowych po spektakularnej hopie. – zdradza Tomasz Tonder, PR Manager Volkswagena.

72. Rajd Polski jest rundą Mistrzostw Świata WRC, WRC2, WRC3, Mistrzostw Świata Juniorów (JWRC) i pucharu Drive DMACK Fiesta Trophy. Udział w nim zapowiedziały 74 załogi z 34 krajów. Najwięcej zgłosiło się z Polski, Francji, Włoch, Wielkiej Brytanii oraz z Finlandii. 

Warto dodać, że Rajd Polski jest drugim najstarszym (po Monte Carlo) wciąż rozgrywanym rajdem na świecie. „Monte” odbyło się pierwszy raz w 1911 roku, Rajd Polski zaś w 1929 roku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!