Historia wyczynowej linii Lexusa zaczęła się od modelu IS F z pięciolitrowym silnikiem V8 o mocy 423 KM i momencie obrotowym 505 Nm, który zadebiutował w roku 2007. Przed wprowadzeniem do produkcji seryjnej nowy model drobiazgowo przetestowano na znanym z wyścigów Formuły 1 torze Fuji Speedway, od którego pochodzi oznaczenie sportowej linia samochodów Lexusa – stylizowana litera F przypomina kształtem słynny zakręt 27R.
Niemal równolegle z premierą IS F zaprezentowano koncepcyjne sportowe coupe LFA z karoserią wykonaną z kompozytów węglowych i wolnossącym silnikiem V10 4,8 l o mocy 552 KM, rozpędzającym auto do 320 km/h. Dwumiejscowy samochód trafił do oferty i produkowany był przez dwa lata na indywidualne zamówienia klientów w limitowanej serii liczącej tylko 500 egzemplarzy.
Kolejnym członkiem linii F stało się sportowe coupe RC F, wyposażone w nowatorski, pięciolitrowy silnik V8 o zmiennym cyklu pracy – najmocniejszą taką jednostkę stworzoną do tej pory przez Lexusa, która przy małych obciążeniach pracuje w oszczędnym cyklu Atkinsona, a po dociśnięciu pedału przyspieszenia – w cyklu Otto, pozwalającym uzyskać moc do 477 KM.
Do rodziny wyczynowych samochodów Lexusa dołączył niedawno wyposażony w taki sam silnik czterodrzwiowy Lexus GS F, łączący wyrafinowanie ekskluzywnej limuzyny z osiągami sportowego coupe.
Obecnie w ofercie Lexusa dostępne są najnowsze generacje modeli RC F i GS F, imponujące nowatorskim designem i mnogością zaawansowanych rozwiązań technicznych.
Wprowadzając na rynek linię F, Lexus zrewolucjonizował segment luksusowych aut o wyczynowych parametrach. Miłośnicy sportowej jazdy zyskali dostęp do najbardziej wyrafinowanych japońskich technologii, zastosowanych w bogato wyposażonych samochodach o finezyjnej stylistyce i perfekcyjnej jakości wykonania.