EcoSeries - nowa formuła wyścigów

LeadPhoto EcoSeries - nowa formuła wyścigów
W wyścigach zawsze chodziło o to, by wyprzedzić konkurencję i dotrzeć do mety na pierwszym miejscu, otóż, okazuje się, że nawet tu reguły się zmieniają, przykładem jest cykl EcoSeries.
Content

Pierwsze zawody w tej formule odbyły się w 2010 roku. Kierowcy mają możliwość konkurowania w 2 kategoriach. Pierwsza przewiduje walkę o jak najlepszy czas okrążenia przy określonym limicie średniego spalania. Druga polega na zadeklarowaniu czasu jednego okrążenia i naliczania punktów karnych za zbyt wolny lub zbyt szybki przejazdy na kolejnych kółkach. Zwycięzcą zostaje ten, kto zbierze najmniej karnych pkt.

Poza pojazdami z tradycyjnymi silnikami wysokoprężnymi i benzynowymi, w zawodach startują także modele z napędem hybrydowym, zasilane paliwami alternatywnymi, a nawet prototypy wyposażone w ogniwa paliwowe. Organizatorem serii jest Katalońska Federacja Samochodowa (FCA), korzystająca ze wsparcia Katalońskiego Instytutu Energii (ICAEN).

Każdy z wyścigów odbywanych w ramach cyklu trwa 1 godzinę. W trakcie sezonu zespół Nissana odniósł kilka zwycięstw i aż 33 razy stawał na podium. Na uwagę zasługują również wyjątkowo niskie wartości zużycia paliwa: w finałowym wyścigu tegorocznego sezonu Nissan Juke wygrał w klasyfikacji ogólnej wynikiem zaledwie 5,5 litra oleju napędowego spalonego w trakcie godzinnej ostrej jazdy z dużą prędkością.

W kategorii pojazdów elektrycznych o zdecydowane zwycięstwo walczyły Nissany LEAF oraz Mercedes klasy A w wersji E-Cell. Ostatecznie, mimo że LEAF był wyraźnie szybszy od niemieckiego rywala i uzyskał taki sam czas, jak nieobciążony ryzykiem problemów z zasięgiem Nissan Juke, to jednak bezapelacyjnym zwycięzcą został Mercedes, który utrzymywał bardziej regularne, bliższe zadeklarowanemu tempo przejazdu okrążeń.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!