Emocje do samej mety

LeadPhoto Emocje do samej mety
Pomimo stosunkowo krótkich odcinków specjalnych, ostatni etap Rajdu Finlandii do ostatnich chwil trzymał publiczność w napięciu. Zespół Citroën Total Abu Dhabi WRT uplasował dwa C3 WRC na punktowanych pozycjach – załogi Craig Breen / Scott Martin i Kris Meeke / Paul Nagle zajęły, odpowiednio, miejsca piąte i ósme.
Content

Niedzielne odcinki specjalne Lempaa (6,80 km) i Oittila (10,12 km), choć były pokonywane dwukrotnie, stanowiły łącznie zaledwie 10 proc. wszystkich oesów Rajdu Finlandii.

Craig Breen poświęcił odcinek Lempaa by znaleźć rytm i tempo jazdy, po czym na oesie Oittila spróbował bardziej ofensywnej jazdy. Jednak atak nie powiódł się: podobnie, jak wielu innych zawodników, Breen wpadł w pułapkę słabej przyczepności i stracił nieco czasu po za bardzo opóźnionym hamowaniu i przestrzeleniu jednego z zakrętów. Błąd nie był jednak poważny i Irlandczyk dojechał do mety utrzymując zajmowane od rana piąte miejsce.

Kris Meeke, zajmujący w klasyfikacji generalnej pozycję pomiędzy Ottem Tänakiem a Danim Sordo, przyjął defensywną strategię, nastawiając się na utrzymanie ósmego miejsca. Nie mogąc złapać właściwego rytmu jazdy, Meeke unikał wszelkiego ryzyka i jechał w tempie zwiększającym do maksimum szanse dotarcia do mety.

W tej sytuacji kierowcy zespołu Citroën Total Abu Dhabi WRT nie zdobyli dodatkowych punktów, przyznawanych za pięć pierwszych miejsc na odcinku Power Stage.

Craig Breen po raz piąty w tym sezonie zajął piąte miejsce i awansował na siódme miejsce w klasyfikacji kierowców Rajdowych Mistrzostw Świata WRC 2017. Konto Krisa Meeke wzbogaciło się o punkty za zajęcie ósmego miejsca – to pierwsza zdobycz od czasu jego marcowego zwycięstwa w Rajdzie Meksyku. Khalid Al Qassimi ukończył rajd na szesnastej pozycji.

Oto wypowiedzi dyrektora oraz zawodników wyścigu: 

YVES MATTON, DYREKTOR CITROËN RACING: Nasz zespół nie miał dziś szczególnie dużo do zyskania, dlatego kierowcy woleli dopilnować zajmowanych pozycji. Podobnie, jak w Rajdzie Polski, doprowadzamy do mety wszystkie trzy samochody i gromadzimy duży zasób cennych informacji. Nasz Citroën C3 WRC wykazuje znaczne różnice osiągów zależnie od warunków napotkanych na drodze, ale przynajmniej wiemy, w jakim kierunku powinniśmy nad nim dalej pracować. Teraz z niecierpliwością czekamy na asfaltowe trasy Rajdu Niemiec, który dla Citroën Racing jest od wielu lat absolutnie szczególną rundą.

CRAIG BREEN: W kategoriach tempa jazdy nie jest to z pewnością nasz wybitny dzień. Wiedziałem, że o ile nic się nie wydarzy, konkurenci zajmujący miejsca bezpośrednio przede mną są poza zasięgiem, dlatego nastawiłem się raczej na obronę swojej pozycji przed Thierry’m Neuville’m. W efekcie przedłuża się moja piękna seria rajdów ukończonych na piątym miejscu, ale nie ukrywam, że chciałbym jeszcze w tym sezonie znaleźć drogę prowadzącą na podium.

KRIS MEEKE: Choć dzisiaj mieliśmy do przejechania niewiele kilometrów, to wciąż był prawdziwy etap rajdu, z szybkimi odcinkami specjalnymi o typowo fińskim charakterze. Nie mając nic do zyskania i ciągle nie mogąc znaleźć odpowiedniej pewności siebie za kierownicą, wybrałem jazdę defensywną, by bezpiecznie dowieźć do mety taki wynik, na jaki było mnie stać.

KHALID AL QASSIMI: Tak samo, jak wczoraj, musiałem jechać w roli otwierającego, co utrudniało moje zadanie. Rano drogi były bardzo śliskie, a poziom przyczepności wcale nie był łatwy od odczytania. W tej sytuacji jechałem niewiele czując z prowadzenia samochodu, a jednocześnie wiedząc, że podejmowanie jakiegokolwiek ryzyka mija się z celem.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!