Europejczycy pokochali nowe Mazdy

LeadPhoto Europejczycy pokochali nowe Mazdy
Rynek motoryzacyjny w europie od 6 lat pogrążony jest w kryzysie, oznacza to, że liczba sprzedawanych nowych pojazdów sukcesywnie spada. Są jednak firmy, takie jak Mazda, które potrafią zwiększać ilość sprzedawanych aut.
Content

Dzięki odświeżeniu gamy modelowej (nowy model 6, CX-5 i debiutująca Mazda 3) japoński producent zanotował w lipcu i sierpniu tego roku największy, wśród producentów wielkoseryjnych, wzrost sprzedaży na rynku europejskim. Wyniósł on 31%. Od początku roku sprzedano 11% więcej aut tego producenta niż przed rokiem.

Mazda ma dobrą passę. Wzrost o 11% w branży odnotowującej spadek o ponad 5% to wielki sukces i wyczyn tak niekonwencjonalny, jak nasze samochody – mówi Phil Waring, dyrektor operacyjny Mazda Motor Europe. Teraz do gamy samochodów nowej generacji dołącza kolejny zwycięzca w postaci nowej Mazdy3, więc jesteśmy przekonani, że uda nam się kontynuować pasmo sukcesów - dodaje.
Sukces Mazdy w Polsce jest jeszcze bardziej spektakularny, w porównaniu z rokiem ubiegłym sprzedaż wzrosła o 50%! A w sierpniu Mazda 6 osiągnęła drugi wynik sprzedażowy w Europie. To właśnie ten model jest zdecydowanym bestsellerem. Przełomowy dla marki, oparty na stylizacji KODO i technologiach SKYACTIV, jest oferowany w dwóch wersjach nadwozia (Sedan i Sport Kombi), a 62% sprzedaży stanowi wersja Sedan. Wśród jednostek napędowych dominuje silnik benzynowy SKYACTIV-G o pojemności 2,0 l i mocy 165 KM (68%), ale coraz więcej klientów decyduje się na silnik o mocy 2,5 l (16% sprzedaży) i silnik Diesla 2,2 l (15%). Użytkownicy Mazdy6 doceniają komfort i bogate wyposażenie Mazdy6 – 57% sprzedaży to najwyższa wersja wyposażenia SkyPASSION, a 37% to kolejna wersja SkyENERGY. Nowy kolor nadwozia, ekscytujący czerwony Soul Red, zdominował paletę barw - aż 29% Mazd6 jeździ po naszych drogach właśnie w tym kolorze. Za nim znalazł się czarny Jet Black (26%) i biały perłowy Snowflake White (13%).

Obecnie klienci z niecierpliwością oczekują na pojawienie się w salonach nowej kompaktowej 3ki. Złożono już wiele zamówień, pozwoli to z pewnością po raz kolejny zwiększyć udział w rynku.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!