Europejscy kierowcy wybierają silniki spalinowe

LeadPhoto Europejscy kierowcy wybierają silniki spalinowe
Prawie 60% europejskich kierowców widzi pomyślną przyszłość dla silników benzynowych i Diesla. Do wniosku tego skłaniają wyniki nowego projektu badawczego, opublikowane przez Mazdę.
Content

Zaskakujące wyniki
Badanie Mazda Driver Project – przeprowadzone wspólnie z agencją Ipsos MORI – polegało na przeprowadzeniu ankiety wśród grupy respondentów liczących 11008 osób z obszaru najważniejszych rynków europejskich. Jak pokazują jego wyniki, średnio 58% badanych zgadza się z twierdzeniem, że silniki benzynowe i dieslowskie mają przed sobą jeszcze wielki potencjał innowacji i udoskonaleń. W Polsce odsetek ten był najwyższy, sięgając 65%; w Niemczech, Hiszpanii i Szwecji przekroczył on 60%.
Główne wyniki badania wykazują, że konsumenci wcale nie muszą podzielać poglądu głoszonego przez liczne organizacje, mówiącego, że w samochodach przyszłości silnik benzynowy nie odegra już żadnej roli.

Polacy cenią silniki spalinowe
Kolejnym dowodem takiego stanowiska konsumentów jest przyznanie przez 31% kierowców, że mają oni nadzieję, iż nawet w okresie coraz szerszego rozpowszechniania się pojazdów elektrycznych, nadal istnieć będą samochody napędzane silnikami Diesla. Odsetek tak odpowiadających wyniósł aż 58% w Polsce. Jednocześnie, średnio 33% kierowców stwierdziło, że gdyby koszty eksploatacyjne pojazdów o różnych rodzajach napędu były jednakowe, to woleliby oni samochód z silnikiem benzynowym lub dieslowskim, a nie elektryczny. We Włoszech odsetek respondentów udzielających takiej odpowiedzi sięgnął aż 54%. Pomimo coraz większych postępów w rozwijaniu pojazdów autonomicznych, tylko 33% kierowców cieszy się z nadejścia epoki samochodów prowadzących się samodzielnie. Co więcej, we Francji i Holandii odsetek ten nie przekracza 25%. Średnio 69% kierowców wyraża nadzieję, że przyszłe pokolenia będą nadal miały możliwość samodzielnego prowadzenia samochodów” W Polsce odsetek odpowiadających w ten sposób wyniósł aż 74%, a w Wlk. Brytanii, Niemczech, Francji i Szwecji osiągnął lub przekroczył 70%.

Projekt Mazdy
Publikacja wyników badania zbiega się w czasie z przedstawieniem przez Mazdę wizji Sustainable Zoom-Zoom 2030, której przedmiotem jest łączenie najlepszych rozwiązań z dziedziny silników spalinowych ze skutecznymi technologiami napędu elektrycznego. Koncern zapewnia, że ważne miejsce w projekcie zajmuje silnik Skyactiv-x – dostępny w zastosowaniach komercyjnych silnik benzynowy wykorzystujący zapłon samoczynny. Silnik ten łączy w sobie cechy silników benzynowych i dieslowskich, osiągając w efekcie zarówno niskie poziomy emisji, jak i zachowuje parametry w zakresie mocy i przyśpieszenia.

 

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!