Europejska premiera nowego Lexusa NX

LeadPhoto Europejska premiera nowego Lexusa NX
Od premiery rynkowej w 2014 roku crossover NX szybko zyskał status kluczowego modelu w europejskiej ofercie Lexusa, stanowiąc ponad 30% całkowitej sprzedaży japońskiego producenta na Starym Kontynencie. NX nieustannie przyciąga nabywców, wśród których znaczną grupę stanowią nowi klienci. Nie bez znaczenia dla tak dobrych wyników sprzedaży pozostaje również fakt, iż model ten oferowany jest w wersji hybrydowej i benzynowej, a nabywcy mogą wybierać między napędem na przednią lub obie osie.
Content

Sukces sprzedażowy modelu NX wykracza poza przyjęte przez Lexusa prognozy dla wszystkich światowych rynków, nie wyłączając Europy. Aby w pełni wykorzystać ten pozytywny trend oraz utrzymać silną pozycję modelu NX, Lexus wprowadza szereg udoskonaleń i modyfikacji w zakresie stylistyki nadwozia i kabiny oraz wyposażenia związanego z bezpieczeństwem i komfortem jazdy. Europejska premiera nowego Lexusa NX odbędzie się podczas Salonu Samochodowego we Frankfurcie.

MODYFIKACJE STYLISTYKI NADWOZIA

Projektanci firmy Lexus zdecydowali się zachować ogólną koncepcję stylistyczną modelu NX z uwagi na jej popularność wśród klientów i skupili się na poprawie detali, które w jeszcze większym stopniu zwiększają atrakcyjność wizualną samochodu.

Modyfikacjom poddano charakterystyczny przedni grill w kształcie klepsydry, który swoim wyglądem stylistycznie zbliża NX do większych SUV-ów RX i LX. Projekt atrapy chłodnicy oparto na strukturze poprzeczek, która rozciąga się ku dołowi i łączy ze spodnią częścią przedniego zderzaka.

Przeprojektowano również kontur górnej części zderzaka, dzięki czemu bardziej harmonijnie komponuje się on z maską silnika i przednimi drzwiami.

W tylnej części nadwozia modyfikacjom poddano linię dolnej części zderzaka. Wydłużono kształt zespołu tylnych lamp i wprowadzono czarne elementy dekoracyjne. W wersji z silnikiem benzynowym, które od teraz sygnowane są jako NX 300, zastosowano masywniejsze, chromowane końcówki układu wydechowego, natomiast w odmianie hybrydowej wprowadzono większe, satynowe i chromowane elementy dekoracyjne.

Dla wersji Luxury oraz F SPORT przewidziano dwa nowe wzory 18-calowych felg ze stopu metali lekkich o kontrastującej, jasno-ciemnej stylizacji.

WNĘTRZE: ZORIENTOWANE NA KIEROWCĘ, ALE GWARANTUJĄCE KOMFORT WSZYSTKIM UŻYTKOWNIKOM

W kabinie modelu NX wprowadzono szereg drobnych zmian, dzięki którym wnętrze zyskuje bardziej usportowiony charakter oraz oferuje jeszcze wyższe poczucie luksusu. Skupiono się również na poprawie prostoty i wygody obsługi poszczególnych systemów i elementów wyposażenia pojazdu, zgodnie z zasadami filozofii Omotenashi – japońskiej idei gościnności, której Lexus pozostaje wierny.
Widoczną już na pierwszy rzut oka zmianą jest większy ekran systemu multimedialnego Lexus Premium Navigation na konsoli centralnej. Jego przekątna wzrosła z 7 do 10,3 cala, natomiast w odmianach z systemem nagłośnienia Lexus Display Audio, z 7 do 8 cali.

Ergonomię i intuicyjność obsługi panelu klimatyzacji zwiększono poprzez usunięcie szeregu przycisków i zastąpienie ich czterema łatwymi w obsłudze przełącznikami przechylnymi. Zwiększono rozmiar centralnego zegara analogowego, który zyskał opartą na lokalizacji GPS funkcję automatycznej aktualizacji czasu podczas przejazdu przez różne strefy czasowe.

W konsoli środkowej zastosowano najnowszą generację panelu dotykowego o większej powierzchni, co ułatwia obsługę systemów pokładowych.

NOWE KONFIGURACJE KOLORYSTYCZNE WNĘTRZA

Oprócz znanych już konfiguracji kolorystycznych takich jak White Ochre oraz Black i Dark Rose, wnętrze nowego NX będzie dostępne z elementami wykończenia w odcieniu Rich Cream oraz Ochre. Natomiast paleta przewidziana dla wersji NX F SPORT wzbogaciła się o kompozycje Flare Red oraz Mustard Yellow.

ELEKTRYCZNIE STEROWANA POKRYWA BAGAŻNIKA

Nowy Lexus NX może być wyposażony w elektrycznie sterowaną pokrywę bagażnika z funkcją bezdotykowego zamykania i otwierania. Wystarczy, że osoba posiadająca przy sobie kluczyk do samochodu, podejdzie do pojazdu i wykona ruch stopą pod tylnym zderzakiem. Ukryty tam czujnik rozpozna taki gest i automatycznie otworzy klapę przedziału bagażowego. Natomiast powtórzenie tego gestu skutkować będzie samoczynnym zamknięciem się pokrywy, a naciśnięcie przycisku blokady zamków, umieszczonego obok uchwytu pokrywy bagażnika, spowoduje automatyczne zaryglowanie samochodu.

LEXUS SAFETY SYSTEM+

Nowego Lexusa wyposażono w pakiet bezpieczeństwa Lexus Safety System+, w którego skład wchodzi szereg systemów bezpieczeństwa czynnego i funkcji wspomagających kierowcę, w tym m.in. system antykolizyjny (PCS), adaptacyjny tempomat (ACC), system adaptacyjnego sterowania światłami drogowymi (AHS), funkcja ostrzegająca o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDA) oraz układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA). Dostępny jest również inteligentny system czujników parkowania (IPS).

EWOLUCJA LEXUSA CT 200h – SPORTOWA STYLIZACJA, UNOWOCZEŚNIONE WNĘTRZE I INNOWACYJNE ELEMENTY WYPOSAŻENIA

Lexus CT 200h, debiutując w 2010 roku na Salonie Samochodowym w Genewie, wkroczył do segmentu premium jako pierwszy kompaktowy hatchback z napędem hybrydowym. Od tego czasu model ten zdążył już zapracować na status jednej z najlepiej sprzedających się hybryd w gamie japońskiego producenta. Od 2011 roku firma sprzedała na świecie ponad 300 tys. sztuk CT 200h, z czego około 75 tys. w Europie, która pozostaje jednym z największych rynków zbytu dla tego modelu.

Implementując najnowsze zmiany i udoskonalenia, inżynierowie i projektanci Lexusa zachowali największe atuty CT 200h oraz skupili się na dalszym obniżeniu zużycia paliwa i poprawie niezawodności, z jakich słynie ten model. Odświeżono również stylistykę nadwozia, aby jeszcze dobitniej odzwierciedlała radość z jazdy, jaką zapewnia CT 200h.

Odświeżona stylistyka Lexusa CT 200h jest teraz jeszcze bardziej usportowiona i silniej oddziałuje na emocje, dzięki czemu samochód ten staje się idealnym hybrydowym kompaktem klasy premium dla młodszych klientów, którzy chcą cieszyć się dynamiczną jazdą, jednak bez nadmiernego obciążania środowiska naturalnego – wyjaśnia Chika Kako, główny inżynier modelu CT 200h.

STYLISTYKA NADWOZIA: JESZCZE WIĘCEJ EMOCJI

W nowej koncepcji zrezygnowano ze zintegrowanego zderzaka, który w poprzedniej wersji rozciągał się wzdłuż przedniego grilla oraz z poziomych poprzeczek wewnątrz samej atrapy chłodnicy. Kolejną nowością są obwódki świateł przeciwmgłowych w metalicznym, szarym kolorze, które teraz otacza dodatkowa, zewnętrzna ramka z ostrymi, wyrazistymi konturami i trójkątnym elementem poprzecznym. Zmieniono również położenie świateł do jazdy dziennej (DRL) w kształcie grota strzały.

W porównaniu z poprzednią wersją modelu, odświeżyliśmy wygląd przedniej części nadwozia, przenosząc nieco ku tyłowi reflektory LED oraz światła do jazdy dziennej. Dzięki temu przód CT 200h jest teraz bardziej agresywny stylistycznie, a kształt litery „L” wpisany w światła do jazdy dziennej jeszcze dobitniej podkreśla jego przynależność do rodziny Lexusa – przekonuje Tetsuo Miki, główny projektant modelu CT 200h.

Zespół tylnych lamp w całości oparto na technologii LED, z jasnymi kierunkowskazami umieszczonymi w jego dolnej części. Dzięki temu udało się nie tylko mocniej podkreślić charakterystyczny kształt litery „L”, ale także zapewnić lepszą widoczność nowego CT na drodze. Modyfikacjom poddano również tylny zderzak – pokryto go metalizowanym lakierem w kolorze srebrnym i czarnym oraz zmieniono jego kształt. Jednocześnie ramki tylnych świateł odblaskowych pokryto szarym lakierem metalizowanym, na wzór obwódek świateł przeciwmgłowych w przednim zderzaku.

ODŚWIEŻONE WNĘTRZE

Wyposażenie modelu CT 200h wzbogaca Lexus Navigation System z większym ekranem o przekątnej 10,3 cala (uprzednio: 7 cali). Nabywca ma do wyboru szerszą paletę kolorystyczną, która obejmuje nowe kompozycje, w tym m.in. dwukolorową tapicerkę ze skóry naturalnej, połączenie tapicerki materiałowej ze skórą syntetyczną oraz zupełnie nową tapicerkę materiałową. Łącznie przygotowano dziewięć różnych konfiguracji wystroju wnętrza.

WERSJA F SPORT

Istotne zmiany wprowadzono w wersji F SPORT na rok 2018. Model otrzymał nowy, czarny, metalizowany lakier nadwozia oraz zmodyfikowaną siatkową strukturę atrapy chłodnicy, która dostępna jest wyłącznie dla tej wersji modelu CT 200h. Podobną strukturę siatkową wprowadzono jako tło dla wstawek wokół lamp przeciwmgłowych. Wersja F SPORT wzbogaciła się także o nowoczesne, jednosoczewkowe reflektory przednie, łączące funkcję świateł mijania i drogowych. Kolejnymi elementami zarezerwowanymi dla tej wersji są górne i dolne listwy profilowe przedniego grilla, pokryte powłoką lakierniczą w odcieniu Jet Black oraz czarna, metalizowana listwa ozdobna w tylnej części nadwozia.

Wersja F SPORT przyciąga młodszych klientów, więc zdecydowaliśmy się uwydatnić elementy w kolorze czarnym, takie jak tylne ramki czy tylna listwa dekoracyjna, które dodatkowo podkreślają sportowy charakter F SPORT. Tylne ramki zyskały taką samą strukturę siatkową, jaką odnajdziemy na przednim grillu, a dolną listwę dekoracyjną pokryto metalizowanym, czarnym lakierem, który zastąpił srebrną powłokę zwyczajowo stosowaną w pozostałych wersjach modelu – podkreśla Tetsuo Miki, główny projektant modelu CT 200h.

Specjalnie dla odmiany F SPORT przygotowano dwukolorowe kompozycje nadwozia oraz nowe, wyraziste lakiery: Lava Orange oraz Szafirowy. W kabinie nowej wersji F SPORT pojawiła się m.in. dwukolorowa skórzana tapicerka oraz materiałowe pokrycie foteli ze wstawkami ze skóry syntetycznej. Opcją zarezerwowaną wyłącznie dla wersji F SPORT jest eleganckie, ekskluzywne wykończenie wnętrza z ornamentami Naguri, które wyróżniają się najwyższą jakością wykonania w stylu mistrzów Takumi.

LEXUS SAFETY SYSTEM+

Kolejnym oczekiwanym elementem wyposażenia odświeżonego Lexusa CT 200h będzie opcjonalny pakiet Lexus Safety System+, który gwarantuje jeszcze wyższy poziom bezpieczeństwa i dostęp do zaawansowanych rozwiązań technologicznych, takich jak system antykolizyjny (PCS), adaptacyjny tempomat (ACC), system ostrzegania o niezamierzonym opuszczeniu pasa ruchu (LDA) z funkcją automatycznej korekty toru jazdy, reflektory przednie z funkcją automatycznych świateł drogowych (AHB) oraz układ rozpoznawania znaków drogowych (RSA).
PAKIET LEXUS SAFETY SYSTEM+ DOSTĘPNY W MODELACH NX ORAZ CT

Dzięki udostępnieniu w modelach NX i CT pakietu Lexus Safety System+, na który składają się systemy bezpieczeństwa czynnego oraz funkcje wspomagania kierowcy, niemal wszystkie nowe pojazdy marki Lexus sprzedawane w Europie będą teraz wyposażone w ten pakiet. Jest to zgodne z filozofią japońskiego producenta, który dąży do tego, aby jak najszersze grono kierowców miało dostęp do zaawansowanych technologii.

Pakiet Lexus Safety System+, który udostępniono w modelach NX oraz CT, obejmuje szereg funkcji i rozwiązań, które monitorują otoczenie pojazdu oraz reakcje kierowcy, szacując ryzyko kolizji i pomagając kierującemu uniknąć wypadku lub ograniczając skutki zderzenia, jeśli jego uniknięcie jest niemożliwe.

SYSTEM ANTYKOLIZYJNY (PCS)

System antykolizyjny (PCS) Lexusa może pomóc kierowcy uniknąć kolizji lub ograniczyć jej skutki, nawet przy dużych prędkościach.

System PCS używa radaru fal milimetrowych i przedniej kamery do skanowania drogi przed samochodem oraz wykrywania przeszkód i zagrożeń. System, który pozostaje aktywny zarówno podczas jazdy na wprost, jak i w czasie pokonywania zakrętów, wykorzystuje również dane z czujników rozmieszczonych dookoła nadwozia pojazdu, które monitorują m.in. prędkość jazdy, kąt skrętu kierownicy czy przechył nadwozia. Dane te umożliwiają systemowi PCS ocenę stopnia zagrożenia kolizją z poprzedzającym pojazdem.

Jeśli system wykryje wysokie ryzyko kolizji, uruchamiane zostają dźwiękowe oraz wizualne sygnały ostrzegawcze (komenda „hamuj” na wyświetlaczu wielofunkcyjnym), które mają pobudzić kierowcę do reakcji na zagrożenie. Jeśli reakcją kierowcy będzie zbyt lekki nacisk na pedał hamulca, system aktywuje funkcję wspomagania hamowania awaryjnego (PCB), aby zapewnić maksymalną siłę i skuteczność hamowania. Może to spowodować wytracenie prędkości nawet o 40 km/h, co oznacza mniejszą prędkość w chwili zderzenia lub całkowite zatrzymanie pojazdu przed przeszkodą. Jeśli kierujący nie zareaguje na sygnały ostrzegawcze i nie naciśnie pedału hamulca, funkcja wspomagania hamowania awaryjnego PCB automatycznie wytraci prędkość.
W skład systemu PCS wchodzi również funkcja ochrony pieszych. Jeśli na drodze pojazdu system wykryje pieszego, nastąpi samoczynna aktywacja układu hamulcowego, pod warunkiem, że samochód będzie się wówczas poruszał z prędkością od 10 do 80 km/h.

ADAPTACYJNY TEMPOMAT (ACC)

Kolejnym rozwiązaniem technologicznym, które korzysta z tego samego radaru, co system PCS, jest adaptacyjny tempomat (ACC), pomagający kierowcy utrzymywać stałą, bezpieczną odległość od poprzedzającego pojazdu, z funkcją automatycznego wytracenia prędkości aż do całkowitego zatrzymania. Gdy po zwolnieniu warunki drogowe znów umożliwią szybszą jazdę, adaptacyjny tempomat samoczynnie zwiększy prędkość do uprzednio zadanej przez kierowcę. Jeśli konieczne było całkowite zatrzymanie samochodu, w celu ponownej aktywacji tempomatu konieczne będzie lekkie naciśniecie pedału przyspieszenia.

Adaptacyjny tempomat może działać w dwóch trybach pracy: w trybie utrzymania stałej prędkości jazdy, czyli jak klasyczny tempomat, bądź w trybie utrzymywania zadanej odległości od pojazdu poprzedzającego. W tym drugim trybie kierowca może ustalić odległości między pojazdami w skali trójstopniowej (długie, średnie lub krótkie), zależnie od preferencji i aktualnych warunków jazdy. Wybrane ustawienia prezentowane są na wyświetlaczu wielofunkcyjnym.

SYSTEM OSTRZEGANIA O NIEZAMIERZONEJ ZMIANIE PASA RUCHU (LDA)

System LDA wykorzystuje kamerę systemu PCS, zamontowaną na przedniej szybie za lusterkiem wstecznym, do monitorowania toru jazdy samochodu między poziomymi oznaczeniami pasów ruchu na jezdni. Jeśli system LDA wykryje, że pojazd zaczyna opuszczać wybrany pas ruchu przy wyłączonym kierunkowskazie, system powiadomi kierowcę o konieczności dokonania korekty toru jazdy przy pomocy wizualnych (na wyświetlaczu wielofunkcyjnym) i dźwiękowych sygnałów ostrzegawczych. W nowym modelu NX dodatkowo kierowca odczuwał będzie lekkie drgania na kierownicy.

SYSTEM ADAPTACYJNEGO STEROWANIA ŚWIATŁAMI DROGOWYMI (AHS)

System adaptacyjnego sterowania światłami drogowymi LED (AHS) zapobiega oślepianiu innych użytkowników drogi. Precyzyjna kontrola obszarów doświetlonych i nieoświetlonych realizowana jest poprzez układ włączający i wyłączający jedenaście niezależnych segmentów diodowych w każdym reflektorze. Oznacza to, że kierowca może częściej korzystać ze świateł drogowych, które zapewniają lepsze doświetlenie drogi i wyższy poziom bezpieczeństwa, in nie musi się przy tym martwić o to, czy nie oślepia pozostałych uczestników ruchu drogowego1.

UKŁAD ROZPOZNAWANIA ZNAKÓW DROGOWYCH (RSA)

Układ RSA rozpoznaje znaki drogowe przy pomocy kamery zamontowanej na przedniej szybie i wyświetla odpowiadające im symbole na ekranie wielofunkcyjnym. Rozwiązanie to pomaga zapobiegać sytuacjom, w których kierowca mógłby nie zauważyć ważnego znaku lub ostrzeżenia, np. ograniczenia prędkości lub informacji o zamknięciu któregoś z pasów ruchu. System potrafi rozpoznawać znaki zaprojektowane zgodnie z międzynarodowym standardem graficznym, przyjętym w ramach Konwencji Wiedeńskiej o Znakach i Sygnałach Drogowych.

LEXUS SAFETY SYSTEM+ A W NOWEJ GENERACJI LEXUSA LS

Nowa generacja flagowego sedana LS, której debiut zaplanowano na koniec 2017 roku, będzie pierwszym modelem Lexusa, który korzysta z rozbudowanego pakietu technologii bezpieczeństwa Lexus Safety System+, połączonego z nowym, jeszcze bardziej zaawansowanym technicznie pakietem systemów wspomagania kierowcy i zapobiegania wypadkom Lexus Safety System+ A.

W skład pakietu bezpieczeństwa czynnego Lexus Safety System+ A wchodzi system aktywnego wspomagania kierowania (Active Steering Assist), czyli pierwsza na świecie technologia potrafiąca zapobiegać kolizjom, których normalnie nie da się uniknąć wyłącznie przez automatyczne wyhamowanie samochodu, oraz system ostrzegania o ruchu poprzecznym przed pojazdem (Front Cross Traffic Alert), który ostrzega kierowcę o ryzyku kolizji na skrzyżowaniu. Ponadto pakiet ten obejmuje również system Lexus CoDrive, który wspomaga utrzymanie pojazdu na wybranym pasie ruchu. Połączenie tych systemów z pozostałymi rozwiązaniami z zakresu bezpieczeństwa czynnego pozwala w jeszcze większym stopniu podnieść ogólny poziom bezpieczeństwa jazdy.

SYSTEM ANTYKOLIZYJNY PCS Z FUNKCJĄ OSTRZEGANIA O OBECNOŚCI PIESZYCH ORAZ AKTYWNYM WSPOMAGANIEM KIEROWANIA

Nowy sedan LS to pierwszy model Lexusa, który wyposażony będzie w system antykolizyjny PCS wzbogacony o funkcję ostrzegania o obecności pieszych (PA, Pedestrian Alert) oraz aktywne wspomaganie kierowania (ASA, Active Steering Assist). Jest to pierwsza na świecie technologia, która potrafi wykryć obecność pieszego i automatycznie przejąć kontrolę nad układem kierowniczym i hamulcowym pojazdu, aby uniknąć potrącenia.

Jeśli istnieje prawdopodobieństwo, że pojazd może potrącić pieszego, pozycja osoby przechodzącej przez ulicę przed samochodem zostaje wyświetlona w postaci animowanej grafiki na wyświetlaczu przeziernym HUD, aby kierowca miał szansę w porę zorientować się w sytuacji i zareagować. System PCS określa stopień zagrożenia kolizją z pieszym lub inną przeszkodą, taką jak np. bariera ochronna na autostradzie. Jeśli system uzna, że samo automatyczne wyhamowanie samochodu może nie wystarczyć do skutecznego uniknięcia kolizji, nie tylko uruchamia układ hamulcowy i wysyła stosowne sygnały ostrzegawcze do kierowcy, ale także pomaga mu ominąć przeszkodę, częściowo przejmując kontrolę nad układem kierowniczym. W czasie działania funkcji aktywnego wspomagania kierowania (ASA), samochód będzie przemieszczał się tylko w obrębie wyraźnie wytyczonych pasów ruchu, a przed ewentualną zmianą pasa system automatycznie sprawdzi, czy w martwych strefach nie znajdują się inne pojazdy, w tym m.in. jednoślady.

ZAAWANSOWANY ASYSTENT KIEROWCY LEXUS CODRIVE

Zaawansowany system wspomagania kierowcy Lexus CoDrive wzbogaca adaptacyjny tempomat (ACC) o funkcję wspomagania utrzymania pasa ruchu (LTA, Lane Tracing Assist), dzięki czemu samochód zachowuje się zgodnie z intencjami kierującego. System odciąża kierowcę podczas jazdy po krętych lub zakorkowanych drogach i jednocześnie wyraźnie informuje go o swym działaniu na wyświetlaczu HUD i ekranie wielofunkcyjnym.

SYSTEM WSPOMAGANIA UTRZYMANIA PASA RUCHU (LTA)

System LTA (Lane Tracing Assist) pomaga utrzymać samochód na wybranym pasie ruchu podczas jazdy z włączonym adaptacyjnym tempomatem (ACC). Automatyczny asystent śledzi oznakowanie poziome jezdni za pomocą kamery, a jeśli jest ono niewidoczne, np. podczas jazdy w korku z małymi odstępami między samochodami, może automatycznie podążać za pojazdem poprzedzającym.

SYSTEM DWUSTOPNIOWYCH ADAPTACYJNYCH ŚWIATEŁ DROGOWYCH

System dwustopniowych adaptacyjnych świateł drogowych (AHS, Adaptive High-beam System) zapewnia optymalne doświetlenie drogi przez reflektory, z których każdy posiada dwa rzędy diod LED – po 8 na górze i po 16 na dole. Każdy z rzędów diod może być niezależnie włączany i wyłączany, co umożliwia jeszcze bardziej precyzyjne sterowanie zasięgiem i kształtem wiązki światła w porównaniu z obecną generacją diodowego systemu AHS.

SYSTEM WSPOMAGANIA HAMOWANIA PODCZAS MANEWROWANIA

W modelu LS systemy wspomagania hamowania podczas manewrowania z niewielką prędkością zostały połączone w jeden pakiet, w celu ograniczenia ryzyka kolizji podczas manewrowania np. na parkingu, gdzie oprócz przeszkód nieruchomych takich jak ściany czy elementy infrastruktury drogowej, kierowca może napotkać idących pieszych lub inne pojazdy w ruchu.

Dlatego oprócz dostępnego dotychczas systemu inteligentnych czujników parkowania (IPS, Intelligent Parking Sensors) oraz systemu ostrzegania i automatycznego hamowania po wykryciu ruchu poprzecznego przy cofaniu (RCTAB, Rear Cross Traffic Alert and Braking), pakiet ten wzbogacono o pierwszy na świecie system ostrzegania i automatycznego hamowania po wykryciu pieszych przez tylną kamerę podczas cofania. Przy pomocy tylnej kamery wykrywa on pieszych za pojazdem, a jeśli istnieje realne ryzyko potrącenia, wysyła sygnały ostrzegawcze i automatycznie zatrzymuje samochód.

KAMERA 360º Z FUNKCJĄ PODGLĄDU PRZESTRZENI PO BOKACH POJAZDU ORAZ WIDOKU PRZY SKRĘCANIU

Monitor panoramiczny, ułatwiający manewrowanie i przejazd w miejscach o ograniczonej przestrzeni, został wzbogacony o funkcję podglądu przestrzeni po bokach pojazdu oraz widoku przy skręcaniu. Podgląd przestrzeni po bokach pojazdu wyświetlany jest na pokładowym ekranie wielofunkcyjnym, generując obraz przestrzeni przed samochodem widzianej znad jego tylnej części, co daje kierowcy lepszą orientację odnośnie wolnej przestrzeni po bokach samochodu, np. podczas mijania innego pojazdu na ciasnej uliczce. W tym trybie funkcja widoku przy skręcaniu przedstawia samochód widziany od tyłu pod kątem od strony odpowiedniej dla kierunku skrętu, co ułatwia bezpieczne pokonywanie zakrętów na wąskich drogach oraz pozwala uniknąć najechania na krawężnik.

1 System adaptacyjnych świateł drogowych (AHS) dostępny jest we wszystkich samochodach marki Lexus z wyjątkiem modelów CT, IS, RC, RCF i LC które oferowane są z systemem automatycznych świateł drogowych (AHB), optymalizującym widoczność po zmroku poprzez automatyczne włączanie świateł mijania po wykryciu świateł pojazdów zbliżających się z przeciwka lub jadących z przodu.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!