Fabryka Mercedes-Benz w Düsseldorfie

LeadPhoto Fabryka Mercedes-Benz w Düsseldorfie
Zakłady Mercedes-Benz w Düsseldorfie przechodzą intensywne przygotowania do rynkowej premiery kolejnej generacji Sprintera. Zarząd firmy i rada zakładowa uzgodniły właśnie, że będzie tam wytwarzany również nowy Sprinter z napędem elektrycznym. Ta przyszłościowa decyzja wzmocni konkurencyjność lokalizacji i zabezpieczy miejsca pracy. Już dziś zakłady w Düsseldorfie pełnią wiodącą rolę w produkcji użytkowego bestsellera.
Content

Nasza fabryka Sprintera ma za sobą historię wspaniałych sukcesów. Fakty mówią same za siebie: w ciągu 55 lat wyjechało stąd grubo ponad 4 mln aut użytkowych, pełnimy wiodącą rolę w światowej sieci zakładów produkujących Sprintera, wykorzystujemy najnowsze urządzenia i procesy, a nasza jakość wyznacza standardy – mówi Frank Klein, szef ds. operacji w Mercedes-Benz Vans. Teraz zaczynamy nowy rozdział w historii fabryki Sprintera w Düsseldorfie. Elektryczne układy napędowe to kluczowa technologia w dziedzinie transportu miejskiego – zwłaszcza w branży pojazdów użytkowych. Nasze dalekowzroczne porozumienie, w ramach którego będzie tu produkowany elektryczny Sprinter, ma ogromne znaczenie. Dbamy o długoterminowe perspektywy naszych zakładów i zabezpieczamy je na przyszłość.

Dr Armin Willy, kierownik ds. produkcji w zakładach Mercedes-Benz w Düsseldorfie, dodaje: Cieszę się, że wraz z radą zakładową osiągnęliśmy to przyszłościowe porozumienie i będziemy produkować elektrycznego Sprintera tutaj, w Düsseldorfie. Jako wiodący zakład wytwarzający Sprintera, przez lata zdążyliśmy dowieść naszej elastyczności i doświadczenia. Teraz robimy kolejny krok w kierunku mobilności jutra i poszerzamy naszą różnorodność, również w zakresie układów napędowych. Stajemy się centrum kompetencji w zakresie Sprintera z napędem elektrycznym.

Helmut Stengel, przewodniczący rady zakładowej w fabryce Mercedes-Benz w Düsseldorfie, dodaje: Dla rady zakładowej i pracowników fabryki w Düsseldorfie ważne jest, że proces produkcji elektrycznego Sprintera zostanie zintegrowany z produkcją konwencjonalnych samochodów. Porozumienie stanowi kamień milowy, jeśli chodzi o bieżący rozwój zakładu – zapewni nam awans technologiczny i ustanowi dla naszej fabryki kurs na pomyślną przyszłość.

Znaczne inwestycje w elektryfikację i fabrykę w Düsseldorfie

W ciągu najbliższych kilku lat Mercedes-Benz Vans zainwestuje łącznie około 150 mln euro w elektryfikację swojej gamy pojazdów użytkowych, bazując na modelach Vito i Sprinter. Oddział będzie mógł przy tym wykorzystać aktualne technologie konstrukcji modułowych opracowane przez Mercedes-Benz Cars i korzystać z efektu skali.

Na rozbudowę i modernizację zakładów w Düsseldorfie w związku z uruchomieniem produkcji nowej generacji Sprintera Mercedes-Benz Vans przeznaczy około 300 mln euro. Pracownicy przechodzą już szkolenia przygotowujące ich do pracy z elektrycznym Sprinterem oraz innymi nowoczesnymi technologami. Firma i rada zakładowa porozumiały się co do podjęcia działań mających na celu zwiększenie elastyczności oraz wydajności pracowników.

Hermes Germany – pierwszy znaczący nabywca instytucjonalny modeli elektrycznych – potwierdzony

Jest już pierwszy znaczący nabywca elektrycznych aut użytkowych Mercedes-Benz – jak ogłosiły kilka tygodni temu Mercedes-Benz Vans oraz firma Hermes, dostawca usług transportowych i logistycznych, w ramach partnerstwa strategicznego flota Hermes Germany powiększy się o 1500 dostawczych Mercedesów z napędem elektrycznym. Samochody te – w tym nowe Sprintery – w najbliższych latach posłużą do dostarczania paczek i przesyłek.

Mercedes-Benz Sprinter „made in Düsseldorf” – od 1995 r.

Na początku lat 60. ówczesna firma Daimler-Benz AG przejęła zakłady w Düsseldorfie od Auto Union. Produkcja dostawczych Mercedesów ruszyła tu 1 kwietnia 1962 r.

Mercedes-Benz Sprinter jest wytwarzany w Düsseldorfie od 1995 r. Już niedługo po premierze jego roczna produkcja osiągnęła poziom 100 000 egzemplarzy. W 2015 r. Sprinter świętował w Düsseldorfie swoje 20. urodziny – a jednocześnie najlepszy rok w swojej historii. W roku 2016 model kontynuował rekordową passę, znajdując na całym świecie około 193 400 nabywców.

Sprinter dał początek – i nazwę – całej klasie dużych aut dostawczych i od początku ją zdominował. Dziś jest oferowany w ponad 130 krajach i ma na koncie ponad 3 mln sprzedanych egzemplarzy. Czyni go to jednym z najpopularniejszych pojazdów dostawczych w historii motoryzacji i bestsellerem w portfolio koncernu Daimler.

Przygotowania do debiutu nowej generacji Sprintera

Fabryka w Düsseldorfie przechodzi obecnie intensywne przygotowania na potrzeby uruchomienia produkcji nowej generacji Sprintera. W zakładach trwają gruntowne prace modernizacyjne. Łącznie, Mercedes-Benz Vans wytwarza Sprintera w sześciu lokalizacjach. Jako jedyny producent w segmencie dużych aut dostawczych, oddział będzie kontynuować produkcję kolejnej generacji modelu w rodzimych Niemczech.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!