Fabryka Porsche będzie pochłaniać tlenek azotu

LeadPhoto Fabryka Porsche będzie pochłaniać tlenek azotu
Na elementach elewacji nowych zakładów, w których produkowane będzie Porsche Taycan, firma Porsche po raz pierwszy stosuje powierzchnię pochłaniającą dwutlenek azotu. Elementy te wykonano z aluminium pokrytego dwutlenkiem tytanu. Taka powłoka działa niczym katalizator: wystawiona na działanie światła słonecznego, w warunkach niskiej wilgotności powietrza, rozkłada absorbowane cząsteczki zanieczyszczeń na nieszkodliwe substancje – wodę i azotany.
Content

Skuteczność 10 drzew
W ramach pierwszego, pilotażowego projektu Porsche testuje zaawansowaną technologicznie elewację absorbującą NOx na powierzchni 126 metrów kwadratowych. Przy rozmiarze zaledwie 10 miejsc parkingowych ma ona skuteczność działania 10 drzew. Jeśli ocena wyników potwierdzi nasze oczekiwania, nic nie stoi na przeszkodzie, aby zastosować technologię pochłaniania tlenków azotu na innych budynkach i powierzchniach – powiedział Albrecht Reimold, członek zarządu Porsche AG odpowiedzialny za produkcję i logistykę.

Produkcja neutralna pod względem emisji CO2
Zrównoważony rozwój to szerokie pojęcie, na które składa się wiele pojedynczych elementów – wyjaśnił Albrecht Reimold. W związku z tym nieustannie myślimy o środkach, które możemy wprowadzić, by zapewnić większe zrównoważenie naszych działań – w całym łańcuchu wartości. Nowa fabryka powstaje w siedzibie Porsche w Stuttgarcie-Zuffenhausen. Będzie tam wytwarzany pierwszy elektryczny model Porsche, którego debiut przewidziano na koniec 2019 r. Produkcja Porsche Taycan będzie neutralna pod względem emisji CO2. Konsekwentnie realizujemy nasz cel, jakim jest produkcja sportowych samochodów bez jakiegokolwiek śladu ekologicznego – dodał Albrecht Reimold.

Nagrody dla Porsche
Właśnie dlatego Porsche przykłada ogromną wagę do zrównoważonego rozwoju w zakresie projektowania nowych budynków i zakładów produkcyjnych. Fakt, że producent samochodów sportowych robi to z powodzeniem, został już kilkakrotnie doceniony przez Niemiecką Radę ds. Budownictwa Zrównoważonego (DGNB). Najnowszą nagrodę zdobyła fabryka silników, w której wytwarzany będzie elektryczny napęd Porsche Taycan. Szanowane jury specjalistów z zakresu techniki uznało, że jej projekt wart jest statusu platynowego.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!