FCA w pracach nad platformą jazdy autonomicznej

LeadPhoto FCA w pracach nad platformą jazdy autonomicznej
Koncerny BMW Group, Intel i Mobileye ogłosiły podpisanie porozumienia, na mocy którego firma Fiat Chrysler Automobiles (FCA), jako pierwszy producent samochodów, dołączy do nich w ramach projektu, który ma na celu opracowanie najnowocześniejszej, wiodącej na świecie platformy jazdy autonomicznej o globalnym zasięgu.
Content

Partnerzy dążą do efektu synergii dzięki połączeniu swoich mocnych stron, możliwości i zasobów na rzecz optymalizacji technologicznej platformy, wzrostu wydajności prac rozwojowych oraz skrócenia czasu do wprowadzenia produktu na rynek. Jednym z czynników sprzyjających współpracy jest współlokalizacja działów inżynierskich w Niemczech oraz w innych miejscach. FCA wniesie do projektu zasoby inżynieryjne oraz techniczne, a także fachową wiedzę, wysoki wolumen sprzedaży, duży zasięg geograficzny i wieloletnie doświadczenie na rynku północnoamerykańskim.

Aby sprawnie rozwijać technologię jazdy autonomicznej, kluczowe znaczenie ma partnerstwo między producentami samochodów, firmami technologicznymi i dostawcami – oświadczył Sergio Marchionne, dyrektor generalny FCA . Udział FCA w projekcie przełoży się na bezpośrednie korzyści dzięki efektowi synergii oraz ekonomii skali, które są możliwe poprzez współdziałanie firm mających wspólną wizję i cel.

W lipcu 2016 roku BMW Group, Intel i Mobileye ogłosiły zamiar połączenia sił w ramach inicjatywy ukierunkowanej na rozwój pojazdów autonomicznych. Uzgodniono współpracę w zakresie wdrożenia do produkcji rozwiązań umożliwiających jazdę o wysokim stopniu automatyzacji (poziom 3) oraz jazdę w pełni zautomatyzowaną (poziom 4/5) do 2021 roku. Od tamtego czasu partnerzy pracują nad stworzeniem skalowalnej architektury, która mogłaby być wykorzystywana przez producentów motoryzacyjnych na całym świecie, jednocześnie dając im możliwość zachowania unikatowych tożsamości marek.

Założono, że do końca 2017 roku gotowych będzie 40 autonomicznych pojazdów testowych, które wejdą w fazę badań na drogach. Przydatne będą z pewnością dane i wyniki analiz niedawno zapowiedzianej floty 100 pojazdów testowych poziomu 4 w Mobileye – spółce Intel, wykazując efekt skali uzyskany dzięki nawiązanej współpracy.

Dwa czynniki o kluczowym znaczeniu dla powodzenia naszego partnerstwa obejmują bezkompromisowe dążenie do doskonałości w pracach rozwojowych oraz skalowalność tworzonej platformy jazdy autonomicznej – oświadczył Harald Krüger, prezes zarządu BMW AG. Dzięki współpracy z FCA wzmacniamy naszą pozycję na drodze do stworzenia najbardziej funkcjonalnego i najnowocześniejszego globalnego rozwiązania w zakresie jazdy autonomicznej na poziomach 3–5, które spełni potrzeby całej branży OEM.

Z punktu widzenia przyszłości transportu priorytetową rolę odgrywa współpraca liderów w sektorze motoryzacyjnym i branży zaawansowanych technologii na rzecz stworzenia skalowalnej architektury, z której będą korzystać producenci samochodów na całym świecie i która da im możliwość indywidualizacji oferty – stwierdził Brian Krzanich, dyrektor generalny Intel. Jesteśmy niezmiernie zadowoleni z udziału FCA w projekcie, ponieważ jest to kolejny krok naprzód na drodze, której celem jest dostarczanie najbezpieczniejszych na świecie pojazdów autonomicznych.

Cieszymy się z wkładu FCA w inicjatywę oraz wykorzystywanie platformy współpracy, w której w ubiegłym roku udało nam się dokonać znaczących postępów, sprawnie zbliżając się do fazy testów i wdrażania – podkreślił prof. Amnon Shashua, dyrektor generalny i dyrektor ds. technicznych Mobileye – spółki Intel. Połączenie zaawansowanej wizyjnej percepcji otoczenia, mapowania, fuzji szerokiej gamy czujników oraz rozwiązań z zakresu zasad jazdy gwarantuje najwyższy poziom bezpieczeństwa i wszechstronności w ramach efektywnego kosztowo pakietu skalowalnego do konkretnych warunków geograficznych i drogowych.

BMW Group, Intel, Mobileye oraz FCA, wraz z ogłoszonymi niedawno partnerami w dziedzinie rozwoju i integracji systemów, zapraszają producentów z sektora motoryzacji oraz dostawców technologii do udziału w platformie jazdy autonomicznej, aby docelowo stworzyć rozwiązanie dostosowane do potrzeb całej branży.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!