Festiwalu Miłośników Włoskiej Motoryzacji Forza Italia 2014

LeadPhoto Festiwalu Miłośników Włoskiej Motoryzacji Forza Italia 2014
Przeszło dwieście samochodów i tysiąc osób zgromadził Festiwal Miłośników Włoskiej Motoryzacji Forza Italia, który w minioną sobotę odbył się w Zespole Pałacowo-Parkowym w Rozalinie pod Warszawą. Było to już czwarte spotkanie właścicieli włoskich aut zrzeszonych w polskich klubach i na forach internetowych. Wydarzeniu patronował Fiat Auto Poland, którego na zlocie reprezentowała firma CARSERWIS, warszawski Dealer marek Grupy FIAT-CHRYSLER.
Content

Coroczne spotkania miłośników włoskiej motoryzacji i kultury organizowane przez klub ForzaItalia.pl przyzwyczaiły uczestników do wysokiego poziomu imprezy, słonecznej pogody, różnorodności atrakcji, a nade wszystko do obecności pięknych i unikalnych włoskich maszyn. Nie inaczej było w tym roku. Na terenie parku przylegającego do XIX-wiecznego pałacyku, zaprojektowanego przez polskiego architekta o włoskich korzeniach, Henryka Marconiego, zostały zgromadzone istne perełki motoryzacji pochodzące z Półwyspu Apenińskiego. Absolutnym unikatem okazała się Lancia Fulvia Sport Zagato z 1968 roku. Towarzyszyła jej druga Fulvia - przygotowana do rajdów wersja 1.3 Coupé Monte Carlo z 1972 roku, którą właściciel regularnie startuje w rajdach pojazdów zabytkowych. Jak zwykle silna była reprezentacja samochodów marki Alfa Romeo. Miłośnicy klasyki mogli zachwycić się wspaniałą Giulią Spider z 1964 roku oraz jej siostrzanymi wersjami z nadwoziem coupé - GT Bertone. Wśród nieco młodszych klasyków nie zabrakło modeli 164, w tym pierwszego na świecie egzemplarza odmiany Q4 (prototyp zbudowany w zakładach Steyr-Puch). Dwa egzemplarze Alfy Romeo 4C (w tym jeden w wersji Launch Edition) wzbudząły większe zainteresowanie niż zaparkowane nieopodal Lamborghini Gallardo LP560-4. Na zlocie pojawił się także „przedstawiciel" marki z Maranello - Ferrari 328 GTS. Również miłośnicy jednośladów nie byli zawiedzeni - licznie stawili się właściciele wyczynowych Ducati, Moto Guzzi, Aprillii oraz uroczych skuterów Vespa i Lambretta.

Największą atrakcją spotkania był jednak konkurs elegancji, podczas którego uczestnicy mogli zaprezentować swoje maszyny i siebie, bowiem niektórzy przygotowali się do tego wyjątkowo starannie, dobierając odpowiednie stroje - w pamięci szczególnie zapadła replika oryginalnego kombinezonu pracownika fabryki Lambretta. Jury, w składzie którego zasiedli: panie Anna Molgo reprezentująca Pałac Rozalin i Julia Wollner z magazynu „La Rivista" oraz panowie Marek Babiński z firmy CARSERWIS i Paweł Boruta z Ducati Polska, wyłoniło „Pojazd Zlotu Forza Italia 2014". Została nim Alfa Romeo Giulia Spider z 1964 roku. Wyróżnienia otrzymały natomiast Lancia Fulvia Sport Zagato z 1968 roku oraz skuter Lambretta.

Jak co roku imprezę można zaliczyć do bardzo udanych, o czym świadczyły uśmiechy na twarzach uczestników, oraz gromkie brawa, jakimi nagrodzili oni organizatorów z klubu ForzaItalia.pl. Poziom imprezy z roku na rok wzrasta, a organizatorom sprzyja nawet pogoda, bo wielu jest przekonanych, że to właśnie z powodu wydarzenia Forza Italia 2014 w połowie września do Polski wróciło lato.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!