Od przeszło 15 lat Grupa Fiat jest głównym producentem europejskim pojazdów fabrycznie wyposażonych w instalację do zasilania metanem (CNG): ponad 560 tysięcy sprzedanych samochodów, w tym dostawczych Natural Power. Stosowanie tego paliwa obniża emisję CO2 do atmosfery, co doskonale widać na przykładzie silnika 0,9 l twinair turbo. Legitymujący się mocą 80 KM i maksymalnym momentem obrotowym, równym 140 Nm odnotowuje jeden z najniższych na rynku wskaźnik emisji CO2 który wynosi 86 g/km i spala zaledwie 3,1 kg metanu na 100 km (cykl mieszany). Dzięki niskiej cenie paliwa, koszt przejechania 100 km wynosi zaledwie 13-14zł. Problemem jest jednak słabo rozwinięta w naszym kraju sieć sprzedaży. Stacje znajdują się tylko w większych miastach.
Światowym liderem w liczbie samochodów napędzanych CNG jest Argentyna. Według danych „The Gas Vehicle Report” w Argentynie znajduje się 1,4 mln tego typu pojazdów. Na drugim miejscu znajduje się Brazylia z 921 tysiącami samochodów na CNG, na trzecim zaś Pakistan z 475 tysiącami samochodów. Polska zajmuje odległe miejsce z dwoma tysiącami pojazdów napędzanymi CNG. Na europejskim rynku prym wiodą Włochy, przy dużym udziale Fiata w tym kraju porusza się 700 tys. pojazdów napędzanych metanem, a sieć stacji liczy aż 770 punktów.
Paliwo to posiada wiele zalet, jak najwyższa wśród paliw liczba oktanowa czy możliwość tankowania auta w domu z miejskiej sieci gazowej (poprzez zastosowanie specjalnej instalacji). Największym minusem są duże butle. Aby pomieścić ilość odpowiadającą 50 litrom benzyny potrzeba zbiorniki aż o 4 krotnie większej pojemności.
Niemniej jednak, paliwo to jest ciekawą alternatywą, która chroni środowisko i nasz portfel.