Wprowadzając w 2006 roku Pandę Cross do swojej oferty Fiat sporo ryzykował, miejskie auto z napędem 4x4 wydawało się zbytkiem, jednak obecnie aż 20% wszystkich Pand, które opuszczają fabrykę wyposażonych jest w ten napęd.
Z zewnątrz wersję Cross łatwo poznać po podwyższonym prześwicie, plastikowych nadkolach i bardziej masywnych zderzakach. Felgi o średnicy 15 cali posiadają 5 ramion ułożonych w kształcie litery „V" i wykonane są z polerowanego lekkiego stopu, naciągnięto na nie opony o rozmiarze 185/65R15 M+S „All Seasons".
Klient może polegać na najmocniejszych silnikach z gamy, pozostających w harmonii z terenową „orientacją" nowej Panda Cross, a wyposażonych w Start&Stop: turbodieselu 1.3 Multijet i benzynie 0.9 TwinAir Turbo, które, w porównaniu z silnikami dostępnymi dla innych wersji, oferują większą moc, odpowiednio 80 i 90 KM.
Prekursor nowej rodziny dwucylindrowych silników benzynowych Fiata, jednostka 0.9 TwinAir Turbo rozwija moc 90 KM przy 5500 obr/min i moment obrotowy 145 Nm. Silnik ten zużywa średnio 4,9 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 114 g/km.
Silnik 1.3 turbodiesel MultiJet II z montowanym w standardzie filtrem cząstek stałych (DPF), rozwijający moc 80 KM i moment 190 Nm. Ważący łącznie z osprzętem tylko 140 kg- silnik ten należy do drugiej generacji jednostek MultiJet i wyposażony jest w turbosprężarkę o stałej geometrii oraz intercooler. W cyklu mieszanym silnik 1.3 MultiJet II spala 4,7 l/100 km, a emisja CO2 wynosi 125 g/km.
Nie znamy jeszcze cen wersji Cross, ale należy oczekiwać, że będą one zbliżone do ceny Pandy 4x4 czyli 60 tys. zł.