Fiat Panda podbija pustynię - PanDakar góruje w najsłynniejszym rajdzie świata

LeadPhoto Fiat Panda podbija pustynię - PanDakar góruje w najsłynniejszym rajdzie świata
Fiat bohaterem edycji 2017 Rajdu Dakar, w którym wziął udział samochód bazujący na miejskim modelu Panda. Samochód nazwany PanDakar, to Panda 4x4 Cross, wyposażony w silnik 2.0 Multijet o mocy 180 KM pochodzący z produkcji seryjnej. Model został poddany kilku przeróbkom, aby dostosować miejski samochód do warunków, w jakich odbywa się Rajd.
Content

Wynik samochodu PanDakar jest zasługą zespołu Orobica Raid, powstałego w 2008 roku, którym kieruje Giulio Verzeletti, specjalizujący się w długich rajdach terenowych. Członkowie zespołu posiadają doświadczenie w branży, w sumie 40 osób z zespołu brało udział w rajdach Dakar (http://www.pandakar.it/).

Włoscy kierowcy, Giulio Verzeletti, który zasiadał za kierownicą motocykli, samochodów i ciężarówek w 15 rajdach Dakar, i Antonio Cabini, który brał udział w rajdzie już 20 razy, kierując motocyklami, samochodami i ciężarówkami, doprowadzili PanDakar do mety. Mogli oni liczyć na pomoc Nicola Montecchio, który zajął się przygotowaniem silnika na potrzeby trasy poszczególnych etapów Rajdu.

Trasa 12 etapów edycji 2017 Rajdu Dakar przebiegała przez 3 kraje Ameryki Południowej: Argentynę, Boliwię i Paragwaj, licząc łącznie prawie 9000 km, z czego ponad 4000 km na trudnych odcinkach.

PanDakar był poddawany różnym wyzwaniom: 7 odcinków specjalnych o długości ponad 400 km, z których jeden wyniósł 500 km; przez 5 dni na odcinku ponad 2200 km samochód i załoga musieli pokonać trudności spowodowane niedoborem tlenu ze względu na wysokość, która nie wynosiła nigdy poniżej 3500 m.n.p.m. Ponadto, temperatura często przekraczała 40°C, co w połączeniu z bardzo zmienną pogodą, było dużym obciążeniem zarówno dla wytrzymałości mechanicznej PanDakar, jak i wytrzymałości fizycznej załogi.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!