Prototyp przełamującego konwencje modelu Mazda Soap Box, autorstwa Fryderyka Zyski, znalazł się w centralnym miejscu strefy Mazdy, zaś zwycięskie stroje miejskie KODO, zaprojektowane przez Michała Hadasia, zostały zaprezentowane na wybiegu przez Joannę Koroniewską i Macieja Dowbora, tuż przed pokazem kolekcji paprocki&brzozowski.
Oprócz realizacji projektów zwycięzcy otrzymali nagrody pieniężne w wysokości 15 000 zł oraz wyjadą na weekend kreatywności do Barcelony.
Jestem przekonany, że talenty odkryte dzięki konkursowi Mazda Design powinny być pokazane również poza Polską. Poziom projektów jest tak wysoki, że trzeba je szerzej promować. – powiedział Kevin Rice.
Konkurs obejmował dwie kategorie tematyczne – samochód sportowy Mazda i miejskie stroje KODO. Oprócz Kevina Rice’a i Janusza Kaniewskiego, w jury zasiadali również duet projektantów Paprocki&Brzozowski oraz Maciej Meroniuk – zwycięzca 5. edycji Mazda Design.
Spośród 732 nadesłanych prac jury wybrało projekty, które najlepiej odzwierciedliły wartości Mazdy - przełamywanie konwencji, odwagę i indywidualizm. Jako kryterium oceny brano pod uwagę oryginalność i innowacyjność, estetykę oraz nawiązanie do motywu KODO: Dusza Ruchu.
Oprócz nagród Grand Prix, jury przyznało dwa wyróżnienia – Tomaszowi Miłoszowi (kategoria samochód) i Dawidowi Rysiowi (kategoria stroje) oraz wyróżnienia za prace z fantazją dla Martyny Sowik i Kamila Podolaka.
http://www.mazda.pl/aktualnosci/ogolne/konkurs-mazda-design-2015-rozstrzygnity/