Ford GT: supersamochód wyścigowy

LeadPhoto Ford GT: supersamochód wyścigowy
Nowy Ford GT dostarcza dreszczyku emocji podczas wyścigu La Mans. Dzięki ponad 50 różnym czujnikom można monitorować wydajność i zachowanie pojazdu oraz warunki zewnętrzne. Zwiększa to nie tylko ilość wrażeń odbieranych podczas jazdy, ale również komfort i wygodę, tak ważne w czasie długiego wyścigu.
Content

Czujniki Forda GT ukazują aktualne informacje dotyczące pozycji pedałów, kierownicy oraz rozmieszczenia tylnego skrzydła względem wilgotności powietrza i nachylenia słońca.

Dane są generowane z szybkością 100 GB – porównywalnie jest to 25 000 pobranych piosenek na godzinę oraz przetwarzane przez ponad 25 systemów komputerowych znajdujących się na pokładzie. Systemy te składają się z 10 milionów linii kodu oprogramowania, czyli jest to więcej niż myśliwiec Lockheed Martin F-35 Lightning II.

Ponadto, system potrafi analizować 300 MB danych na sekundę – porównywalnie do pobierania godzinnego programu telewizyjnego.

Nowoczesne systemy obliczeniowe Forda GT współpracują z podstawową architekturą wyścigowego pojazdu, aby zwiększyć wydajność, a także zapewnić większą wszechstronność i elastyczność – mówi Dave Pericak, dyrektor Ford Performance. Poprzez nieustanne monitorowanie danych, obciążeń pojazdu i środowiska oraz dopasowaniu kształtu samochodu, Ford GT pozostaje tak samo stabilny i sprawny przy prędkości 300 km/h, jak i 30 km/h.

Systemy komputerowe z czujnikami umożliwiają prowadzenie silnika samochodu, działanie elektronicznej kontroli stabilności oraz zachowanie amortyzacji. Wszystko to odbywa się w celu ciągłego dostosowania parametrów wybranych trybów napędowych do optymalnej wydajności przy każdym scenariuszu jazdy.

Technologia komunikacyjna SYNC3 Forda i automatyczna klimatyzacja zapewniają komfort i wygodę, nieważne czy na drodze czy torze wyścigowym.

Dalsze innowacyjne rozwiązania obejmują ustaloną pozycję siedzenia. Podstawa siedzenia kierowcy jest zabezpieczona przez specjalny korpus z włókna węglowego. Został on opracowany przez inżynierów Ford Performance, z najmniejszą możliwą powierzchnią czołową, co zwiększa jego opływowy kształt. Zamiast przesuwać fotel do przodu i do tyłu, kierowcy dostosowują pedały i wielofunkcyjną kierownicę do pozycji siedzenia.

Pomimo skoncentrowania się na dostarczaniu sportowych wrażeń, Ford GT oferuje także wygody znane z samochodów rodzinnych Forda.

Wysuwane uchwyty na kubki, należą do wygodnych elementów odróżniających samochody drogowe od wyścigowych. Uchwyty na kubki, wykonane z aluminium w celu zmniejszenia ciężaru, ukryte zostały w środkowej części pojazdu. Samochód wyposażony jest również w dwa schowki: jeden pod fotelem kierowcy, drugi w kieszeni za siedzeniami.

Ford GT posiada nawet nowy system napełniania paliwa Ford Easy Fuel, który jest w standardzie dla modeli w całym asortymencie Forda. System został zaprojektowany z myślą o łatwiejszym tankowaniu i zapobieganiu zaniżania silnika o mocy 647 KM *.

* 3,5-litrowy silnik EcoBoost V6.

Jednocześnie opracowaliśmy samochód drogowy Ford GT i samochód wyścigowy, co doprowadziło do zwiększonej kreatywności inżynierów. Stworzyliśmy połączenie w pełni zintegrowanego pojazdu drogowego z pojazdem, który spełnia również wymogi bezpieczeństwa wyścigowego FIA, przy użyciu małej ilości części – mówi Pericak. Od turbosprężarek do uchwytów na kubki, każdy element Forda GT został opracowany z myślą o jak najlepszych wrażeniach podczas jazdy.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!