Ford wystawi dwa samochody w mistrzostwach WEC i dwa auta w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Oba zespoły zamierzają spotkać się w czerwcu podczas jednego z najsłynniejszych wyścigów długodystansowych na świecie - 24h Le Mans.
Wydarzenie to będzie miało miejsce pięćdziesiąt lat po wywalczeniu przez Forda historycznego zwycięstwa (pierwsze, drugie i trzecie miejsce). Seria FIA WEC odwiedzi w Europie również trzy inne miejsca: Silverstone (Wielka Brytania), Nurburgring (Niemcy) i Spa (Belgia).
- To pewne, że walczymy o zwycięstwo - powiedział Dave Pericak, dyrektor globalnego oddziału Ford Performance.
Brytyjczyk Marino Franchitti specjalizuje się w wyścigach długodystansowych, a w Le Mans ścigał się przynajmniej pięć razy. Stefan Mücke z Niemiec ma na swoim koncie wiele zwycięstw w WEC i wie, co należy zrobić, aby stanąć na podium w Le Mans. Francuz Olivier Pla również ma doświadczenie w serii WEC, natomiast Brytyjczyk Andy Priaulx jest trzykrotnym mistrzem serii FIA WTCC. Andy wygrał również jeden z najtrudniejszych wyścigów wytrzymałościowych na świecie - 24h Nürburgring - i stanął na podium w Le Mans.
George Howard-Chappell z Multimatic, dyrektor teamu Ford Chip Ganassi Racing, już trzy razy doprowadził zespół, którym kierował do zwycięstwa w Le Mans.
- 24h Le Mans jest najbardziej wymagającym wyścigiem na świecie, dlatego wygrana smakuje tak wyjątkowo - powiedział Howard-Chappell. - Wszystko musi być zapięte na ostatni guzik, a nawet wówczas potrzeba odrobiny szczęścia, aby przekroczyć linię mety na pierwszym miejscu. Ford GT powraca do Le Mans wraz z zespołem czterech kierowców, którzy wiedzą co zrobić, aby skutecznie rywalizować z najlepszymi na świecie - dodał.
W Fordzie GT wkrótce zasiądzie Stefan Mücke, dołączając do ekipy IMSA Ford Chip Ganassi Racing, która wystartuje w Roar Before the Rolex 24 na torze Daytona w dniach 8-10 stycznia. Mücke dołączy do Ryana Briscoe i Richarda Westbrook, jako trzeci kierowca w Fordzie GT numer 67 w wyścigu Rolex 24, który rozegra się w dniach 30-31 stycznia.
Nowy Ford GT został wyposażony w szereg innowacji, w tym zaawansowaną aerodynamikę zapewniającą doskonałą siłę docisku oraz lekkie materiały kompozytowe, na czele z włóknem węglowym. Źródłem napędu jest opracowany przez Forda silnik EcoBoost V6 twin-turbo, będący najmocniejszą konstrukcją EcoBoost w historii.
Kierowcy WEC Ford Chip Ganassi Racing
Marino Franchitti jest częścią rodziny, w której krwi płynie benzyna. W roku 2014 Marino wygrał wyścig 12h Sebring z zespołem Ford Chip Ganassi Racing - było to pierwsze dla Forda zwycięstwo na tym obiekcie od roku 1969.
- Już podczas pierwszego testu Forda GT zakochałem się w tym samochodzie i chciałem nim jeździć bez przerwy. To niezwykłe, że mogę uczestniczyć w powrocie Forda do międzynarodowych wyścigów GT i pojechać do Le Mans w pięćdziesiątą rocznicę historycznego zwycięstwa Forda na tym torze - powiedział Franchitti. - Samochód doskonale się prowadzi; nowe przepisy LM GTE pozwalają wykrzesać z aut GT rewelacyjne osiągi. Uważam, że Ford wraz ze swoimi partnerami zbudował fantastyczną maszynę - dodał.
Stefan Mücke to urodzony zwycięzca. Niemiec uczestniczy w zmaganiach WEC w klasie GTE Pro od momentu jej powstania w roku 2012 i zna ten wyścig od podszewki.
- Le Mans to wyjątkowy wyścig dla każdego kierowcy. Wszyscy chcą go wygrać, ponieważ jest tak wymagający. W przeszłości prawie mi się to udało, przy czym teraz mam nadzieję, że dokonamy tego wraz z Fordem - powiedział Mücke.
Olivier Pla jest jedną z tajnych broni sportów motorowych. Małomówny Francuz słynie z doskonałego opanowania auta i wie co zrobić, aby wygrać wyścig: - Już nie mogę doczekać się rywalizacji w WEC, która osiągnie najwyższy poziom. Dla mnie, jako Francuza, start w Le Mans za kierownicą Forda GT będzie czymś bardzo wyjątkowym - powiedział.
Andy Priaulx jest trzykrotnym mistrzem serii FIA WTCC. Ten utalentowany kierowca wygrał wyścig 24h Nürburgring, 12h Sebring i stanął na podium w Le Mans. - Ekscytuję się każdym nowym projektem, ale uczestnictwo w WEC za kierownicą Forda to wyzwanie na zupełnie innym poziomie - powiedział Priaulx. - Każdy fan sportów motorowych pamięta Forda GT40, a dla mnie uczestnictwo w tym programie pięćdziesiąt lat po zwycięstwie Forda w Le Mans jest zaszczytem - mówi Priaulx.
Harmonogram mistrzostw World Endurance Championship:
- 17 kwietnia: 6h Silverstone, Wielka Brytania
- 7 maja: 6h Spa, Belgia
- 18/19 czerwca: 24h Le Mans, Francja
- 24 lipca: 6h Nürburgring, Niemcy
- 3 września: 6h Mexico City, Meksyk
- 17 września: 6h Circuit of the Americas (Lone Star Le Mans), USA
- 16 października: 6h Fuji, Japonia
- 6 listopada: 6h Shanghai, Chiny
- 19 listopada: 6h Bahrain, Bahrajn