Ford zaoferuje w pęłni elektrycznego SUV-a z zasięgiem 480 km

LeadPhoto Ford zaoferuje w pęłni elektrycznego SUV-a z zasięgiem 480 km
Ford planuje wprowadzić na rynek całkowicie elektrycznego SUV-a. Podstawowym wymaganiem stawianym przez producenta przed swoim produktem jest, aby nowy samochód był w stanie przejechać z Londynu do Paryża bez konieczności ładowania.
Content

Z przeprowadzonych przez Forda badań na grupie 5 000 osób z Francji, Niemiec, Włoch, Hiszpanii i Wielkiej Brytanii wynika, że konsumenci oczekują wzrostu efektywności silników stosowanych w SUV-ach. Ponad 75% ankietowanych zwróciło uwagę na duży rozwój w segmencie na przestrzeni ostatnich 5 lat. Tylko 25% ankietowanych uważa, że samochody typu SUV w dalszym ciągu zużywają duże ilości paliwa.

W odpowiedzi na wyniki badań Ford zapowiedział, że do 2020 roku wprowadzi na rynek w pełni elektrycznego SUV-a. Rozwój w tym segmencie jest szczególnie istotny dla marki, która w 2016 roku wprowadziła na rynki europejskie trzy nowoczesne, oszczędne samochody typu SUV.

Sprzedaż SUV-ów w Europie rozwija się szybciej niż jakikolwiek inny segment. W ubiegłym roku wzrost sprzedaży Forda w segmencie SUV był większy niż średnia rynku. - powiedział Roelant de Waard, wiceprezes działu Marketingu i Sprzedaży Forda na Europę. Klienci odkryli wydajność oferowaną przez zaawansowane silniki takie jak 120 KM 1,5-litrowy TDCi zastosowany w nowym Fordzie Kuga, który spełnia najnowsze wymagania normy Euro 6 i emituje tylko 115 g / km CO2 oraz wielokrotnie nagradzany 1,0-litrowy silnik benzynowy EcoBoost stosowany w modelu EcoSport"

Miniony rok był najlepszym pod względem sprzedaży dla modeli Kuga i EcoSport. Sprzedaż oferowanych w Europie SUV-ów Forda - kompaktowego EcoSport, średniego Kuga oraz dużego Edge w 2016 roku wzrosła o 31% w stosunku do 2015 roku. W tym czasie cały rynek SUV-ów wzrósł o 21% i stanowił ponad 25% wszystkich nowych samochodów osobowych zarejestrowanych w Europie.

Wbrew oczekiwaniom producenta nie tylko najmłodsi, ale również kierowcy w średnim wieku zastanawiają się nad zakupem aut sportowych typu Hot-Hatch, wysokowydajnych wersji małych i średnich samochodów. Na przestrzeni lat 2010-2016 ten segment powiększył się o 10%. W ubiegłym roku sprzedaż samochodów sportowych Forda, w tym modeli Fiesta ST, Focus ST, Focus RS oraz Mustang, wzrosła o 60%.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!