[GALERIA] Toyota Prius po tuningu: bliżej ziemi

LeadPhoto [GALERIA] Toyota Prius po tuningu: bliżej ziemi
Toyota zainwestowała sporo energii, by Prius IV generacji wyróżniał się z tłumu jeszcze bardziej ekstrawaganckim designem, niż jego poprzednik. Nowy Prius to samochód, który trudno przeoczyć. Japońska firma tuningowa Wald International posunęła się o kilka kroków dalej, tworząc pakiet aerodynamiczny i przeróbki zawieszenia Priusa, które przemieniają ten symbol ekonomicznej jazdy w drogową rakietę.
Content

Tunerzy z firmy Wald inspirowali się rasowymi wyścigowymi samochodami. Priusem Sports Line nie podjedziesz pod krawężnik, uniemożliwiają to lotki, spojlery i owiewki oraz ekstremalnie obniżone zawieszenie. W pakiecie Wald Sports Line Prius dostał nowy zderzak z przeprojektowanym grillem i przednim spojlerem.

Pod światłami LED umieszczono deflektory z włókna węglowego. Nakładki progowe sprawiają, że auto chwilami szoruje nadwoziem po ziemi. Do tego tylny dyfuzor i poczwórna rura wydechowa, jak w Lexusie GS F.

Duże wrażenie robią aluminiowe felgi o wzorze, przypominającym lotniczą turbinę. Są o wiele większe od seryjnych i dobrze się komponują z linią podwozia, obniżoną przednim spojlerem, dokładkami bocznymi i dyfuzorem.

Mechanicy Wald nie ruszyli napędu hybrydowego - nadal jest to zespół dwóch silników elektrycznych o mocy 71 KM i momencie 163 Nm oraz jednostki benzynowej 1.8 VVT-i, pracującej w cyklu Atkinsona o mocy 97 KM i momencie 142 Nm. Łączna moc układu to 122 KM. Ponieważ pakiet aerodynamiczny pozwala bardziej się rozpędzić i szybciej wchodzić w zakręty, dodano 6-tłoczkowe zaciski hamulcowe.

Prius jest najpopularniejszym samochodem hybrydowym na świecie i jednym z bardziej powszechnych aut w Japonii. W wersji po tuningu stał się jedynym autem w swoim rodzaju.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!