GLA - godny rywal BMW X1?

LeadPhoto GLA - godny rywal BMW X1?
Najmniejszy SUV Mercedesa zadebiutuje oficjalnie na Targach Samochodowych IAA we Frankfurcie, a do sprzedaży trafi w drugiej połowie 2014 r.
Content

Jak przedstawia się nowość Mercedesa na tle bawarskiego konkurenta? Wymiarami nie odbiega on od X1, jest 3,5cm krótszy, 0,5cm szerszy i 5cm niższy. Bagażnik o pojemności 421l jest o litr większy od rywala.

Dzięki niskiemu oporowi powietrza (Cx-0,29) producent deklaruje niskie zużycie paliwa oraz wyjątkowy komfort akustyczny dla pasażerów. Ale czy dzięki temu silniki o mniejszej mocy niż w BMW okażą się równie dynamiczne? To okaże się po pierwszych jazdach testowych. Na papierze stuttgarcki baby-SUV w tej kwestii wypada blado. Najmocniejszy diesel jest niemal 50 koni słabszy od bawarskiego konkurenta (170 kontra 218 KM). Miłośników turbodoładowanych benzyn również czeka zawód. Przejęty z klasy A250 dwulitrowy motor generuje 211koni, BMW po raz kolejny wpada lepiej - ta sama pojemnośc, również turbo, ale aż 245 KM. Być może Mercedes zdecyduje się na wprowadzenie wersji AMG, która zmieniłaby układ sił.
Standardem w klasie premium jest bogata lista opcji obejmująca skórzaną tapicerkę, systemy elektroniczne i multimedialne, dwusprzęgłową skrzynie automatyczną oraz wiele innych dodatków.

Wobec ofensywy Mercedesa i BMW w tym segmencie, niewiadomą pozostaje to, kiedy doczekamy się odpowiedzi ze strony Audi (w postaci Q1 ), bo wydaje się to nieunikione.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!