GLC od AMG

LeadPhoto GLC od AMG
W gamie Mercedesa GLC, debiutuje szczególnie dynamiczny wariant - Mercedes-AMG GLC 43 4MATIC. 3-litrowy silnik V6 biturbo o mocy 367 KM, automatyczna przekładnia 9G-TRONIC o skróconym czasie zmiany przełożeń i sportowy napęd na obie osie AMG 4MATIC, kierujący większość momentu obrotowego na tylne koła, zapewniają sportowe doznania z jazdy, a charakterystyczny design i specjalnie zestrojone zawieszenie na bazie układu AIR BODY CONTROL z aktywną regulacją tłumienia podkreślają przynależność do świata Mercedes-AMG.
Content

Po rekordowych ubiegłorocznych wynikach sprzedaży Mercedes-AMG pozostaje na ścieżce wzrostu - również w tym roku gama produktowa sportowej marki Mercedes-Benz będzie dynamicznie poszerzana.

- Wraz z nowym GLC 43 4MATIC po raz pierwszy oferujemy model AMG w segmencie SUV-ów klasy średniej. Jako topowy wariant GLC, wjeżdża on w lukę pomiędzy GLA a GLE - mówi Tobias Moers, szef Mercedes-AMG GmbH.

3-litrowy silnik V6 biturbo pod maską GLC 43 4MATIC osiąga moc 367 KM i 520 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To jedyna 6-cylindrowa jednostka dostępna w GLC, znana już z innych modeli Mercedes-AMG.

GLC 43 4MATIC przyspiesza od 0 do 100 km/h w ciągu 4,9 s, a jego prędkość maksymalną ograniczono do 250 km/h. Połączenie nowo opracowanej przedniej osi, sztywniejszej elastokinematyki zawieszenia oraz precyzyjnego, sportowego układu kierowniczego z progresywnym wspomaganiem zapewnia mu wyjątkową jak na SUV-a zwinność i dynamikę jazdy.

Jednostka V6 biturbo łączy wysoką moc maksymalną z niewygórowanym zapotrzebowaniem na paliwo i niską emisją spalin. 367 KM osiągnięto tu m.in. dzięki wyższemu ciśnieniu powietrza doładowującego (1,1 bara). Maksymalny moment obrotowy o wartości 520 Nm jest dostępny w szerokim zakresie 2500-4500 obr./min. Zamontowane blisko silnika turbosprężarki odznaczają się wyjątkowo spontaniczną reakcją na gaz.

Gładzie cylindrowe pokrywa powłoka NANOSLIDE®, sprawdzona w silnikach V6 turbo stosowanych w bolidach Formuły 1. Wyjątkowo wytrzymała i odporna na zużycie, pozwala ona ograniczyć tarcie - a tym samym dodatkowo zwiększyć wydajność. To samo odnosi się do strumieniowego, wielofazowego wtrysku, podającego paliwo pod ciśnieniem do 200 barów. Z zewnątrz silnik AMG wyróżnia się czerwoną, aluminiową wkładką na obudowie.

Typowa dla modeli Mercedes-AMG stylizacja GLC 43 4MATIC bazuje na zewnętrznym pakiecie AMG. Uwagę zwracają wykończone na wysoki połysk akcenty - diamentowy wlot powietrza z chromowanymi „szpilkami”, boczne wloty powietrza w zderzaku przedzielone srebrnymi listwami i splitter w tym samym kolorze, zapewniający optymalny dopływ powietrza do chłodnic.

W profilu GLC 43 4MATIC dominują lakierowane na czarno, 19-calowe obręcze AMG z pięcioma podwójnymi ramionami. Zaopatrzono je w mieszane ogumienie: z przodu w rozmiarze 235/55 R 19 z felgami 8 J x 19, a z tyłu - 255/50 R 19 z felgami 9 J x 19. Zakres modyfikacji uzupełniają obudowy bocznych lusterek w kolorze czarnym i srebrne emblematy „BITURBO 4MATIC” na przednich błotnikach.

Z tyłu sportową naturę GLC 43 4MATIC zdradzają dwie podwójne końcówki układu wydechowego i charakterystyczny dla wersji AMG tylny zderzak ze srebrnymi dodatkami.

Sprzedaż modelu rozpocznie się 11 kwietnia br. Pierwsze egzemplarze trafią do dealerów w czerwcu.

Zaloguj się, aby uzyskać dostęp do wszystkich opcji portalu!!